Ankstyvojo amžiaus vaikų psichomotorinės raidos vertinimas pirminiuose sveikatos priežiūros centruose
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Tyrimo tikslas įvertinti ankstyvojo amžiaus vaikų psichomotorinę raidą, sutrikimus ir sąsajas su sociodemografiniais ir aplinkos rodikliais. Tyrimas buvo atliekamas 2018 m. birželio – 2019 m. sausio mėnesiais: LSMU Šeimos medicinos klinikoje ir UAB “MediCA klinika” Prienų filiale. Iš viso tyrime dalyvavo 72 vaikai ir 72 jų tėveliai/globėjai. Ankstyvojo amžiaus vaikų psichomotorinė raida buvo vertinama pagal Lietuvos Respublikos Sveikatos Apsaugos Ministro įsakyme standartizuotus psichomotorinės raidos vertinimo lapus savo amžiaus grupėse: 2, 3 ir 4 metų. Tėveliams/globėjams buvo pateikta anketinė apklausa apie vaiko sociodemografinius rodiklius. Klausimai sudaryti tyrėjų nagrinėjant literatūrą. Tyrimo metu buvo nustayta, kad didžioji dauguma ankstyvojo amžiaus vaikų turėjo normalią psichomotorinę raidą. Psichomotorinės raidos sutrikimo rizika nustatyta mažiau nei penktadaliui ankstyvojo amžiaus vaikų. Vertinant ankstyvojo amžiaus vaikų psichomotorinės raidos sutrikimus buvo pastebėta, kad daugiausiai sutrikimų pasireiškė 48 mėnesių vaikų grupėje. Šioje grupėje mažiau nei penktadalis vaikų dažniausiai nesugebėdavo atlikti pliuso piešimo užduoties, bei atlikti kalbėjimo užduoties. Ankstyvojo amžiaus vaikų normaliai psichomotorinei raidai įtakos turėjo tėvų aukštasis išsilavinimas, dažnesnis pasakų skaitymas, ilgesnė skaitymo iržaidimų valandų trukmė kiekvieną dieną su bendraamžiais bei mažesnis „ekrano laikas
The aim of this thesis to evaluate early child psychomotoric development, disturbances and links to socio-demographic and environmental indicators. Research was carried out at LSMU Department of Family Medicine and UAB “MediCA klinika” Prienai department through June of 2018 to January of 2019. In this study participated 72 early children and 72 children’s parents (guardians). Early child psychomotor was evaluated under Ministry of Health of The Republic of Lithuania the order standardized psychomotor development sheets in their age groups: 2, 3, and 4 years. Questionnaires were provided to the caregivers in the child's socio-demographic indicators. Questions for research by literature review. The vast majority of early child had normal psychomotor development. The risk of psychomotor disturbances is found in less than a fifth of early childhood. In the assessment of psychomotor development disorders in early childhood, the highest incidence was observed in the 48-month group of children. In this group, less than one-fifth of the children were unable to perform a plus-drawing task and did a speaking task. Early childhood normal psychomotor development was influenced by parents' higher education, more frequent reading of fairy tales, longer reading hours each day with peers and less "screen time".