X rajono visuomenės sveikatos biuro teikiamų paslaugų prieinamumo ir pasitenkinimo vertinimas
Ruškienė, Irmina |
Recenzentas / Reviewer |
Visuomenės sveikatos vadyba X RAJONO VISUOMENĖS SVEIKATOS BIURO TEIKIAMŲ PASLAUGŲ PRIEINAMUMO IR PASITENKINIMO VERTINIMAS Irmina Ruškienė Mokslinis vadovas dr. Loreta Marmienė Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Medicinos akademijos Visuomenės sveikatos fakultetas. Sveikatos vadybos katedra. Kaunas, 2025. 54 psl. Darbo tikslas: įvertinti visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir pasitenkinimo lygį x rajone. Darbo uždaviniai:
- Išanalizuoti visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą suaugusiems x rajono gyventojams.
- Įvertinti suaugusių x rajono gyventojų visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų pasitenkinimo lygį.
- Nustatyti pagrindines x rajono gyventojų nesinaudojimo visuomenės sveikatos priežiūros paslaugomis priežastis. Tyrimo metodika. Siekiant nustatyti visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą atliekant paslaugų pasitenkinimo vertinimą buvo atliktas kiekybinis tyrimas, naudojant anketinę apklausą raštu. Tiriamųjų grupę sudarė 18-85 metų ir vyresnio amžiaus x rajono gyventojai, kurie laisvu noru sutiko dalyvauti tyrime. Apklausa buvo atlikta 2024 m. lapkričio – 2025 m. sausio mėnesiais įvairių renginių ir švenčių metu (mieste ir kaimuose). Analizuojamas chi-kvadrato (χ 2) kriterijus, skaičiuojamas vidurkis ir dažnis. Išdalintos 379 anketos, jas užpildė – 243 gyventojai, tai sudaro 64,1 proc. apklaustųjų. Rezultatai: Tyrimo rezultatai atskleidė, kad 76,5 proc. x rajono suaugusių gyventojų naudojasi visuomenės sveikatos biuro teikiamomis paslaugomis ir daugiau nei pusė (57,9 proc.) tiriamųjų dalyvauja organizuojamuose renginiuose, nes rūpinasi sveikata, 53,7 proc. apklaustųjų nurodė renginių naudingumą. 82,9 proc. tiriamųjų paslaugas vertina teigiamai, tai atsispindi apklaustųjų atsakymuose, kurių dauguma vertinimo skalėje pažymėjo nuo 7 iki 10 balų. Geriausiai įvertinti fizinio aktyvumo užsiėmimai ir vykdomas paskaitos bei mokymai. Pagrindinės x rajono visuomenės sveikatos biuro organizuojamų paslaugų nesinaudojimo priežastys – tai informacijos trūkumas, tiriamieji nesirūpina savo sveikata ir anot jų, paslaugos nėra reikalingos. Išvados: 1. Didžiajai daliai x rajono gyventojų visuomenės sveikatos biuro teikiamos paslaugos yra prieinamos. 2. Tiriamieji, kurie naudojosi paslaugomis, jas vertina 7-10 balų (82,9 proc. apklaustųjų). Dažniausiai lankomi fiziniai užsiėmimai ir paskaitos. 3. Tik 4,2 proc. apklaustųjų nesinaudoja visuomenės sveikatos biuro paslaugomis ir tai daugiausiai dėl informacijos stokos.
Public Health Management X ASSESSMENT OF THE ACCESSIBILITY AND SATISFACTION WITH THE SERVICES PROVIDED BY THE DISTRICT PUBLIC HEALTH OFFICE Irmina Ruškienė Scientific supervisor. dr. Loreta Marmienė Lithuanian University of Health Sciences, Faculty of Medicine, Faculty of Public Health. Department of Health Management. Kaunas, 2025. 54 p. Aim of the thesis: to assess the level of accessibility and satisfaction with public health care services in district x. Objectives:
- To analyze the accessibility of public health care services for adult residents of district x.
- To assess the level of satisfaction with public health care services among adult residents of district x.
- To identify the main reasons for non-use of public health care services by residents of district x. Research methodology. In order to determine the accessibility of public health care services by assessing service satisfaction, a quantitative study was conducted using a written questionnaire. The study group consisted of residents of district x aged 18-85 and older who voluntarily agreed to participate in the study. The survey was conducted in November 2024 - January 2025 during various events and holidays (in the city and villages). The chi-square (χ 2) criterion is analyzed, and the mean and frequency are calculated. 379 questionnaires were distributed, and 243 residents completed them, which is 64.1 percent. Results: The results of the study revealed that 76.5 percent of adult residents of district x, use the services provided by the public health office and more than half (57.9 percent) of the respondents participate in the organized events because they care about their health, 53.7 percent of the respondents indicated the usefulness of the events. 82.9 percent of the respondents evaluate the services positively, which is reflected in the responses of the respondents, most of whom marked from 7 to 10 points on the evaluation scale. Physical activity classes and lectures and trainings were rated the best. The main reasons for not using the services organized by the public health office of the district x are the lack of information, the respondents do not take care of their health and, according to them, the services are not needed. Conclusions: 1. The services provided by the public health office are accessible to the majority of the population of district x. 2. The respondents who have used the services rate them 7-10 points (82.9 percent of respondents). The most frequently attended physical activities and lectures.3. Only 4.2 percent of the respondents do not use the services of the public health office, and this is mainly due to the lack of information.