Slaugos studentų klinikinių įgūdžių, praktikos mokytojo ir studento elgesio bei santykiu vertinimas
Bielskytė, Ugnė | |
Recenzentas / Reviewer |
Ugnė Bielskytė ir Greta Vasikonytė. Slaugos studentų klinikinių įgūdžių, praktikos mokytojo ir studento elgesio bei santykių vertinimas. Bakalauro baigiamasis darbas. Darbo vadovė – doc. Dr. Lina Spirgienė. Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, Medicinos akademija, Slaugos fakultetas, Slaugos klinika. Kaunas, 2025. Tyrimo tikslas - Nustatyti slaugos studentų klinikinių įgūdžių, praktikos mokytojo ir studento elgesį bei santykius. Darbo uždaviniai: 1. Nustatyti antro kurso slaugos studentų nuomonę apie klinikinių įgūdžių mokymąsi praktikoje. 2. Nustatyti trečio kurso slaugos studentų nuomonę apie klinikinių įgūdžių mokymąsi praktikoje. 3. Nustatyti antro kurso slaugos studentų nuomonę apie praktikos mokytojo ir studento elgesį bei santykius. 4. Nustatyti trečio kurso slaugos studentų nuomonę apie praktikos mokytojo ir studento elgesį bei santykius. 5. Palyginti antro ir trečio kurso slaugos studentų nuomonę apie klinikinių įgūdžių mokymąsi. 6. Palyginti antro ir trečio kurso slaugos studentų nuomonę apie praktikos mokytojo ir studento elgesį bei santykius. Tyrimo metodika. 2024 metų gruodžio – 2025 metų kovo mėnesiais buvo atliktas kiekybinis tyrimas pasidalinant anoniminėmis anketomis su trečio ir ketvirto kurso Lietuvos sveikatos mokslų universiteto slaugos studentais universiteto ,,Outlook“ elektroniniame pašte. Tyrimui naudotos anoniminės anketos, sukurtos tyrėjų. Tyrimo rezultatai. Dauguma antro kurso slaugos studentų teigiamai vertino klinikinių įgūdžių mokymąsi praktikos metu, dažniausiai pažymėdami injekcijų atlikimą (94,1 proc.), gyvybinių funkcijų matavimą (91,2 proc.) ir aseptikos bei antiseptikos laikymąsi (89,7 proc.). Trečio kurso studentai taip pat vertino klinikinių įgūdžių ugdymą teigiamai, tačiau kai kurių procedūrų, tokių kaip stomų priežiūra (65,2 proc.) ir šlapimo pūslės kateterizavimas (58,8 proc.), lavinimą vertino žemiau nei antro kurso studentai. Lyginant studentų nuomonę apie praktikos mokytojo ir studento santykius, nustatyta, kad antro kurso studentai dažniau teigė, jog praktikos mokytojai skyrė pakankamai dėmesio (87,3 proc.), suteikė aiškų grįžtamąjį ryšį (84,5 proc.) ir skatino savarankišką mokymąsi (81,7 proc.). Tuo tarpu trečio kurso studentai šiuos aspektus vertino žemesniais balais (atitinkamai 76,4 proc., 72,9 proc. ir 70,6 proc.). Statistiškai reikšmingas skirtumas nustatytas lyginant studentų savarankiškumo skatinimo vertinimus tarp kursų (p=0,038). Studentai, kurie dažniau sulaukė grįžtamojo ryšio, geriau vertino savo prisitaikymą klinikinėje aplinkoje ir įgūdžių tobulėjimą. Išvados: 1.Trečio kurso slaugos studentai teigiamai įvertino klinikinių įgūdžių mokymąsi praktikoje, dažniausiai pažymėdami injekcijų/infuzijų atlikimą, aseptikos/antiseptikos laikymąsi. 2.Ketvirto kurso slaugos studentai chirurginės praktikos metu dažniausiai lavino injekcijų/infuzijų procedūras, aseptikos/antiseptikos laikymąsi, EKG užrašymą, AKS matavimą. 3.Trečio kurso studentai labai gerai įvertino praktikos mokytojo elgesį ir studento bei praktikos mokytojo tarpusavio santykius, pabrėždami mokytojo teikiamą emocinę paramą. 4. Ketvirto kurso studentai praktikos mokytojo ir studento santykius vertino prasčiau, nurodydami ne visada aiškią komunikaciją, paramos stoką. 5. Lyginant trečio ir ketvirto kurso studentų nuomones apie klinikinių įgūdžių mokymąsi, nustatyta, jog trečio kurso studentai geriau vertino praktinių gebėjimų ugdymo galimybes praktikos metu. 6. Lyginant trečio ir ketvirto kurso studentų nuomones apie praktikos mokytojo ir studento elgesį bei santykius, paaiškėjo, jog trečio kurso studentai labiau vertino praktikos mokytojo palaikymą, aiškią komunikaciją ir saugios mokymosi aplinkos kūrimą.
Ugnė Bielskytė and Greta Vasikonytė. Assessment of clinical skills, practice teacher and student behavior and relationships of nursing students. Bachelor's thesis. Supervisor – Assoc. Prof. Dr. Lina Spirgienė. Lithuanian University of Health Sciences, Medical Academy, Faculty of Nursing, Nursing Clinic. Kaunas, 2025. Research aim - to determine the clinical skills, practice teacher and student life and relationships of nursing students. Thesis objectives: 1. To determine the opinion of second-year nursing students about learning clinical skills in practice. 2. To determine the opinion of third-year nursing students about learning clinical skills in practice. 3. To determine the opinion of second-year nursing students about the relationship between the practice teacher and the student. 4. To determine the opinion of third-year nursing students about the relationship between the practice teacher and the student. 5. To compare the opinion of second- and third-year students about learning clinical skills. 6. To compare the opinions of second- and third-year students about the relationship between the internship teacher and the student. Research methodology.. A quantitative study was conducted between December 2024 and March 2025 by sharing anonymous questionnaires with third- and fourth-year nursing students of the Lithuanian University of Health Sciences via the university's Outlook email. Anonymous questionnaires created by the authors of the study were used for the study. Results. Most second-year nursing students positively assessed clinical training during practice, more often noting the administration of injections (94.1%), measurement of vital signs (91.2%), and adherence to asepsis and antiseptics (89.7%). Third-year students also assessed clinical training positively, but they rated some procedures, such as stoma care (65.2%) and catheterization of the other bladder (58.8%), more highly than second-year students. When comparing students' opinions on the practice teacher-student relationship, second-year students mostly stated that practice teachers paid sufficient attention (87.3%), provided clear feedback (84.5%), and encouraged independent learning (81.7%). Meanwhile, third-year students rated these aspects lower (76.4%, 72.9% and 70.6%, respectively). A statistically significant difference was found when comparing the assessment of student autonomy promotion between courses (p=0.038). Students who value feedback the most are better at adapting to the clinical environment and improving their skills. Conclusions: 1. Third year nursing students positively evaluated the learning of clinical skills in practice, most frequently highlighting the performance of injections/infusions, adherence to asepsis/antisepsis. 2. Fourth-year nursing students most often trained in injection/infusion procedures, adherence to asepsis/antisepsis, ECG recording, and BP measurement during surgical practice. 3. Third-year students assessed the behavior of the practice teacher and the relationship between the student and the practice teacher very well, emphasizing the emotional support provided by the teacher. 4. Fourth-year students assessed the relationship between the practice teacher and the student more poorly, indicating not always clear communication and lack of support. 5. Comparing the opinions of third and fourth-year students about the learning of clinical skills, it was found that third-year students assessed the opportunities for developing practical skills during practice better. 6. Comparing the opinions of third and fourth year students about the behavior and relationships between the practice teacher and the student, it turned out that third-year students valued the practice teacher's support, clear communication, and creation of a safe learning environment more.