Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12512/252192
Studentų darbo kompiuteriu ir miego kokybės sąsajos
Type of publication
text::thesis::master thesis
Title
Studentų darbo kompiuteriu ir miego kokybės sąsajos
Other Title
The Relationship between Students‘ Computer Work and Sleep Quality
Author
Vaškaitė, Guoda |
Advisor
Other(s)
Recenzentas / Reviewer |
Extent
26 p.
Thesis Defence Date
2025-06-06
Field of Science
Abstract (lt)
Darbo autorė: Guoda Vaškaitė Darbo vadovė: Prof. Dr. Rūta Ustinavičienė Darbo tema: „Studentų darbo kompiuteriu ir miego kokybės sąsajos“ Darbo tikslas: Įvertinti studentų darbo kompiuteriu ir miego kokybės sąsajas. Tyrimo uždaviniai:
- Išsiaiškinti studentų darbo kompiuteriu įpročius/ypatumus.
- Išanalizuoti studentų miego kokybę.
- Ištirti studentų darbo kompiuteriu ypatumus ir miego kokybės sąsajas. Tyrimo dalyviai ir tyrimo metodai: Tyrime dalyvavo 65 I-VI kurso Lietuvos sveikatos mokslų universiteto medicinos studentai (50 moterų bei 15 vyrų). Anoniminėje internetinėje anketoje buvo klausiama bendro pobūdžio klausimų: lyties, amžiaus, kurso bei kiek apytiksliai laiko per parą respondentai naudojasi kompiuteriu. Miego kokybė buvo vertinta naudojant Pitsburgo miego kokybės klausimyną. Darbo kompiuteriu ypatumų ir miego kokybės sąsajos buvo vertinamos pateikus modifikuotą PSQI klausimyną. Tyrimo duomenų statistinei analizei atlikti buvo naudojama SPSS 30.0 ir MS Excel. Tyrimo rezultatai: Pagal PSQI indekso rezultatus, prasta miego kokybė buvo nustatyta visiems tyrime dalyvavusiems medicinos studentams. Statistiškai reikšmingas ryšys buvo rastas tarp dienos metu po darbo kompiuteriu jaučiamo nuovargio ir PSQI balų (rho = 0.296, p = 0.016). Kuo dažniau respondentai jautėsi pavargę, tuo blogesnė buvo miego kokybė. Tyrime tirtas ryšys tarp kasdienio darbo kompiuteriu trukmės ir miego kokybės. Spearman koreliacijos analizė parodė, kad tarp šių kintamųjų ryšio nenustatyta (rho = 0.068, p = 0.597). Išvados: 76,9 proc. studentų praleidžia prie kompiuterio nuo 4 iki 8 valandų per dieną ir 43,1 proc. atsakiusiųjų taip dirba su kompiuteriu 5 – 6 dienas per savaitę. 40 proc. tyrime dalyvavusių asmenų atsakė, jog naudojasi kompiuteriu mažiau nei 60 minučių iki miego. Visiems tyrime dalyvavusiems I – VI kurso medicinos studentams PSQI indeksas buvo >5 ir nei vienas studentas neturėjo geros miego kokybės. 49,3 proc. respondentų nesilaiko rekomenduotinos minimalios miego trukmės bei miega mažiau nei 7 valandas per naktį. Studentai, kurie turi didžiausią PSQI vidurkį, kompiuteriu naudojosi daugiau nei 8 valandas per dieną (M = 13.90), žemiausias PSQI vidurkis buvo tarp studentų, kurie kompiuteriu naudojasi 2–4 val. per dieną (M = 12.88). Spearman koreliacijos analizė parodė, kad tarp miego kokybės ir kompiuterio naudojimosi laiko kintamųjų ryšio nenustatyta (rho = 0.068, p = 0.597).
Abstract (en)
Author: Guoda Vaškaitė Supervisor: Prof. Dr. Rūta Ustinavičienė Work title: “ The relationship between students‘ computer work and sleep quality ” Aim of the study: To evaluate the relationship between students' computer use and sleep quality.
- To identify students' computer use habits/characteristics.
- To analyze the quality of students' sleep.
- To examine the relationship between students' computer use characteristics and sleep quality. Study subjects and methods: 65 I-VI year medical students of the Lithuanian University of Health Sciences (50 women and 15 men) participated in the study. The anonymous online questionnaire included general questions such as gender, age, year of study, and approximately how much time per day the respondents spend using a computer. Sleep quality was assessed using the Pittsburgh Sleep Quality Index (PSQI). The relationship between computer use characteristics and sleep quality was evaluated using a modified PSQI questionnaire. Statistical analysis of the study data was performed using SPSS 30.0 and MS Excel. Study results: According to the PSQI index results, all medical students who participated in the study were found to have poor sleep quality. A statistically significant correlation was identified between daytime fatigue after computer use and PSQI scores (rho = 0.296, p = 0.016). The more frequently respondents felt fatigued, the lower their sleep quality was. The relationship between the daily duration of computer use and sleep quality was also examined. Spearman correlation analysis showed no significant relationship between these variables (rho = 0.068, p = 0.597). Conclusions: 76.9% of students reported spending between 4 and 8 hours per day on the computer, and 43.1% indicated that they use the computer 5 to 6 days a week. 40% of the participants stated that they use a computer less than 60 minutes before going to sleep. All medical students from years I to VI who participated in the study had a PSQI score greater than 5, meaning none of them had good sleep quality. 49.3% of respondents did not meet the recommended minimum sleep duration and reported sleeping less than 7 hours per night. Students with the highest average PSQI score used the computer for more than 8 hours per day (M = 13.90), while the lowest average PSQI score was observed among students who used the computer for 2–4 hours daily (M = 12.88). However, Spearman correlation analysis showed no statistically significant association between these variables (rho = 0.068, p = 0.597).
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Ne / No
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access
File(s)