Kineziterapeuto atliekamų paslaugų pirminės sveikatos priežiūros lygmenyje pobūdis ir vertinimas
Recenzentas / Reviewer | |
Konsultantas / Consultant | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Tyrimo tikslas: Atlikti kineziterapeuto vykdomų paslaugų pirminės sveikatos priežiūros lygmenyje analizę ir vertinimą. Tyrimo uždaviniai: 1. Sužinoti priežastis, dėl kurių šeimos gydytojas siunčia pacientus kineziterapeuto konsultacijai. 2. Įvertinti pacientų pasitenkinimą kineziterapeuto taikomomis paslaugomis ir palyginti pasitenkinimą tarp amžiaus, apsilankymų skaičiaus, skausmo balų grupių. 3. Išsiaiškinti kineziterapeuto ir šeimos gydytojo nuomonę apie tarpusavio bendradarbiavimą. Tyrimo metodai: Dalis tiriamųjų apklausos vykdyta anoniminės anketinės apklausos būdu. Duomenys analizuoti naudojant statistinių duomenų analizės paketą IBM SPSS 23 ir neparametrinį kriterijų – Mann-Whitney U testą. Statistinė išvada laikyta reikšminga, jei kriterijaus tikimybė (p) tenkino sąlygą p<0,05. Kita apklausos dalis – interviu metodas, kuomet transkripcijos analizuotos remiantis indukcijos principu. Tyrimo dalyviai: Tyrime dalyvavo 50 PSP pacientų ir 21 sveikatos priežiūros specialistas. Tyrimo rezultatai: 94,1% PSP pacientų siųsti kineziterapijai dėl raumenų-kaulų sistemos patologijos, iš kurių dažniausiai (31,4%) buvo įvardinta kaklo, nugaros, juosmens ir kryžmens sričių skausmai. Pacientai buvo labiausiai patenkinti kineziterapeutų profesionalumu ir atidžiu nusiskundimų išklausymu (88%), mažiausiai – asmeniniu įsitraukimu nustatant veiklos tikslus ir priimant sprendimus (40%). Statistiškai reikšmingo pasitenkinimo skirtumo tarp skirtingų grupių nenustatyta. Interviu metodu išskirtos septynios bendradarbiavimą apibendrinančios temos, ir nustatyta, kad bendradarbiavimas vertinamas kaip sėkmingas, tačiau turi silpnųjų pusių. Išvados: 1) Pagrindinės priežastys, dėl kurių šeimos gydytojai siuntė PSP pacientus kineziterapijos paslaugoms buvo atramos-judėjimo sistemos sutrikimai, nedidelę dalį sudarė neurologinės ligos. 2) Pacientų pasitenkinimo lygis suteiktomis kineziterapijos paslaugomis buvo aukštas, pacientai labiausiai patenkinti kineziterapeutų profesionalumu ir atidžiu skundų išklausymu. 3) Statistiškai reikšmingo pasitenkinimo skirtumo tarp skirtingų amžiaus, apsilankymų skaičiaus, skausmo balų grupių nenustatyta. 4) Bendradarbiavimas PSP komandos narių yra vertinamas kaip sėkmingas, tačiau stebima ir tobulintinų bendradarbiavimo aspektų: nepakankama komunikacija, specialistų įsitraukimas, supratingumo tarp specialistų ir žinių apie kineziterapiją trūkumas, nepageidaujamas pacientų požiūris ir lūkesčiai, dalis nepalankių organizacinių ir aplinkos veiksnių.
The aim of the study: To analyse and evaluate the services of physiotherapist in primary care. Objectives: 1. To determine reasons why family doctors send patients to a physiotherapist consultation. 2. To evaluate patients‘ satisfaction with the services provided by a physiotherapist and to compare satisfaction between different age, number of visits, pain score groups. 3. To find out the opinion of a physiotherapist and family doctor about the cooperation between them. Methods: One part of the study was conducted by the anonymous questionnaire. Data were analysed using the statistical analysis package IBM SPSS 23 and non-parametric criteria - Mann-Whitney U test. The statistical conclusion was considered significant if the probability (p) of the criteria satisfied the condition p<0,05. Another part of the study is the interview method, where transcripts were analyzed based on the principle of induction.. Target group: The study included 50 primary health care patients and 21 healthcare professionals. Results: 94,1% primary health care patients were referred for physiotherapy due to musculosceletal pathology, the most common (31,4%) of which was neck, back, lumbar and sacral pain. Patients were most satisfied with the professionalism of physiotherapists and careful listening to the complaints (88%) and the least satisfied with personal involvement in setting performance goals and making decisions (40%). No statistically significant difference in satisfaction was found between the different groups. Seven topics were identified by the interview method summarizing the aspects of cooperation and it was found that the collaboration was rated as being successful but with some weaknesses. Conclusions: 1) The main reasons why family doctors reffered primary health care patients for physiotherapy services were musculoskeletal disorders, a small proportion of which were neurological diseases. 2) Satisfaction of patients with the provided physiotherapy services was high and most patients were satisfied with the professionalism of physiotherapists and careful listening to the complaints. 3) There was no statistically significant difference in the satisfaction between the different age, number of visits, and pain score groups. 4) Collaboration with primary health care team members is considered as being successful, however there is a number of improvable aspects of cooperation: insufficient communication and specialist involvement, deficiency of understanding between professionals and lack of knowledge about physiotherapy, undesirable attitude and expectations of patients and some unfavourable organisational and enviromental factors.