Slaugos programos studentų įgūdžių ir žinių apie raumenines injekcijas analizė
Račkauskaitė, Miglė |
Recenzentas / Reviewer |
Miglė Račkauskaitė. Slaugos programos studentų įgūdžių ir žinių apie raumenines injekcijas analizė. Bakalauro baigiamasis darbas. Darbo vadovė – Dr. Jurgita Gulbinienė. Lietuvos sveikatos moklsų universitetas, Medicinos akademija, Slaugos fakultetas, Slaugos klinika. Kaunas, 2025; 51 p. Tyrimo tikslas: Įvertinti ir palyginti Slaugos programos studentų įgūdžius ir žinias apie raumenines injekcijas. Tyrimo uždaviniai:
- Įvertinti ir palyginti skirtingų kursų Slaugos programos studentų įgūdžius pasiruošimo procese, prieš atliekant pacientui injekciją į raumenis
- Įvertinti ir palyginti skirtingų kursų Slaugos programos studentų žinias apie raumeninių injekcijų vaikams ir suaugusiems atlikimą bei galimas komplikacijas.
- Įvertinti ir palyginti skirtingų kursų Slaugos programos studentų įgūdžius apie raumeninių injekcijų komplikacijas Tyrimo metodika. Tyrimas atliktas 2025 m. balandžio mėn. Lietuvos sveikatos moklsų universitete. Tyrimas atliktas gavus Slaugos fakulteto dekanės leidimą bei LSMU Bioetikos centro leidimą Nr. 2025-BEC2-0609. Tyrimui atlikti buvo taikytas kiekybinis tyrimo metodas
- anketinė apklausa.
Tyrimui atlikti buvo parengtas tyrimo instrumentas remiantis nagrinėta moksline literatūra. Anketa buvo paruošta per Google Forms programą ir išsiųsta studentams. Rezultatai vertinami kaip statistiškai reikšmingi, kai p < 0,05. Tyrimo išvados:
- Slaugos programos studentai turi gerus įgūdžius pasiruošimo procese prieš atliekant raumeninę injekciją. Dauguma visų kursų studentų tinkamai parenka adatos įvedimo kampą ir greitį, tinkamai atlikti injekcijos vietos antiseptiką bei atitraukia stūmoklį, siekiant išvengti injekcijos į kraujagyslę.
- Slaugos programos studentų žinios apie raumenines injekcijas suaugusiesiems ir vaikams bei galimas komplikacijas yra patenkinamos. Geriausias žinias turėjo antro kurso studentai, šiek tiek prastesnes – trečio kurso, o silpniausios ketvirto kurso studentų.
2.1. Dauguma studentų teisingai nurodė injekcijos sritį, adatos dydį ir medikamento kiekį suaugusiam pacientui, tačiau žinios apie injekcijų atlikimą vaikams buvo žymiai silpnesnės. Dauguma studentų žinojo galimas raumeninių injekcijų komplikacijas, jų simptomus. - Slaugos programos studentai klinikinių praktikų metu pastebėjo komplikacijų po raumeninės injekcijos pacientui. Dažniausia nurodytos komplikacijos hematoma ir kraujavimas dūrio vietoje. Antro kurso studentai komplikacijų po raumeninės injekcijos turėjo reikšmingai rečiau lyginant su trečio ir ketvirto kurso studentais.
Miglė Račkauskaitė. Analysis of students' knowledge and skills about intramuscular injections and post-injection complications. Bachelor's thesis. Supervisor – Dr. Jurgita Gulbinienė. Lithuanian University of Health Sciences, Medical Academy, Faculty of Nursing, Department of Nursing. Kaunas, 2025; 51 p.
Research aim: To assess and compare the skills and knowledge of Nursing program students regarding intramuscular injections.
Research objectives:
- To assess and compare the skills of Nursing program students of different courses in the preparation process before performing an intramuscular injection on a patient
- To assess and compare the knowledge of Nursing program students of different courses about performing intramuscular injections in children and adults and possible complications.
- To assess and compare the skills of Nursing program students of different courses about the complications of intramuscular injections Research methodology. The study was conducted in April 2025 at the Lithuanian University of Health Sciences. The study was conducted with the permission of the Dean of the Faculty of Nursing and the permission of the LSMU Bioethics Center No. 2025-BEC2-0609. The quantitative research method was applied to conduct the study - a questionnaire survey. A research instrument was prepared for the study based on the reviewed scientific literature. The questionnaire was prepared using the Google Forms program and distributed to students. The results are considered statistically significant when p < 0.05. Conclusions:
- Nursing students have good skills in the preparation process prior to muscle injection. The majority of students in all courses correctly select the angle and speed of needle insertion, apply antiseptic to the injection site and withdraw the plunger to avoid injection into a blood vessel.
- The nursing students' knowledge of muscular injections in adults and children and possible complications is satisfactory. The best knowledge was in the second year, slightly worse in the third year and the weakest in the fourth year.
2.1 Most students correctly identified the area of injection, needle size and the amount of medication for an adult patient, but knowledge of injection in children was significantly weaker. Most students knew the possible complications and symptoms of muscle injections. - Nursing students observed complications after muscle injection in a patient during clinical practice. The most frequently reported complications were haematoma and bleeding at the puncture site. Second year students had significantly fewer complications after muscular injection compared to third and fourth year students.