Slaugos ir akušerijos studentų žinios apie žindymą
Jokubauskaitė, Evelina |
Recenzentas / Reviewer |
Evelina Jokubauskaitė. Slaugos ir akušerijos studentų žinios apie žindymą. bakalauro baigiamasis darbas. Darbo vadovė – asist. Milda Naginevičiūtė. Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, Medicinos akademija, Slaugos fakultetas, Slaugos klinika. Kaunas, 2023; 53 p. Tyrimo tikslas. išsiaiškinti Lietuvos sveikatos mokslų universiteto 1-4 kurso slaugos ir akušerijos programų studentų žinias apie žindymą. Tyrimo metodika. Buvo atliktas kiekybinis analitinis momentinis tyrimas. Klausimynas buvo sudarytas remiantis moksline literatūra. Pateikti teiginiai turėjo tris atsakymo variantus (Tiesa, netiesa, nežinau). Tyrime dalyvavo Lietuvos sveikatos mokslų universiteto slaugos ir akušerijos 1-4 kursų studentai (n=225). Surinkti apklausos duomenys analizuoti ir apdoroti naudojant IBM SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) Statistics 27.0 for Windows programinės įrangos statistinį paketą, bei Microsoft Office Excel 2016 programą. Tyrimo rezultatai. Didelė dalis slaugos ir akušerijos programų studentų (50,7 proc.) (Daugiausiai 1-2 kurso studentai) teigė, kad užsiėmimų skirtų žinių apie žindymą plėtimui – neturėjo. Geriausiomis žiniomis apie žindymą pasižymėjo akušerijos 4 kurso studentai, kurie į visus klausimus vidutiniškai atsakė 87 proc. tikslumu, o mažiausiai apie žindymą žinojo slaugos 1 kurso studentai, kurie atsakė – 51,9 proc. tikslumu. Abiejų studijų programų studentams trūko žinių apie žindymo kontraindikacijas, akušerijos studentai į teiginius šia tema teisingai atsakė 59,2 proc., o slaugos studentai – 44,9 proc. teiginių. Lyginant studijų programas akušerijos studentai turėjo geresnes žinias apie žindymą, jie į visus klausimus atsakė vidutiniškai 70,7 proc. tikslumu, o slaugos studentai – 59,4 proc. tikslumu. Išvados.
- Slaugos studentai geriausiai žinojo, kad oda – oda kontaktas pirmomis gyvenimo akimirkomis prisideda prie sėkmingesnio žindymo, moters spenelių pažeidimus dažniausiai sukelia netinkama kūdikio padėtis ir fiksavimasis prie krūties, kad žindymas sumažina krūties vėžio riziką, žindymo metu naujagimio smakras liečiasi prie krūties ir turi būti girdimas rijimo garsas, ir galiausiai kad motinos sergančios ŽIV infekcija žindyti negali. Mažiausiai žinių turėjo apie antidepresantų ir vaistų skirtų nemigai vartojimą, bei rūkymą žindymo metu.
- Akušerijos studentai geriausiai žinojo apie motinos pieno maistinės sudėties pokyčius, oda – oda kontakto naudą, spenelių pažeidimus, žindymą pagal poreikį, žindymo naudą alergijų, autoimuninių ligų rizikai, taip pat apie teisingą naujagimio ir kūdikio prigludimą prie krūties. Mažiausiai žinių turėjo apie antidepresantų ir vaistų skirtų nemigai gydyti vartojimą, bei rūkymą žindymo metu.
- Akušerijos programos studentai turi daugiau žinių apie žindymą, nei slaugos programos studentai. Akušerijos programos studentai statistiškai reikšmingai daugiau žinojo, kad kūdikiui rodant nepakankamo pieno gavimo ženklus akušeris ir slaugytojas turėtų patarti žindymą tęsti, jog motinos pieno maistinė sudėtis keičiasi ir sergant mastitu turėtų būti žindoma dažniau, pradedant nuo pažeistos krūties, taip pat kad žindomi kūdikiai pasižymi didesniu intelektu ir geresniu pažinimo funkcijų vystymusi.
Evelina Jokubauskaite. Breastfeeding knowledge of nursing and midwifery students. Bachelor's thesis. Supervisor - assistant. Milda Naginevičiūtė. Lithuanian University of Health Sciences, Medical Academy, Nursing Faculty, Nursing Clinic. Kaunas, 2023; 53 p. Research aim. To evaluate knowledge of nursing and midwifery students of the 1st-4th year of the Lithuanian University of Health Sciences about breastfeeding. Research methodology. A quantitative analytical study was performed. The questionnaire was compiled based on scientific literature. The presented statements had three answer options (True, false, I don't know). Nursing and midwifery 1st-4th year students at the Lithuanian University of Health Sciences participated in the study (n=225). The collected survey data were analyzed and processed using IBM SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) Statistics 27.0 for Windows statistical software package and Microsoft Office Excel 2016 program. Research results. A large part of nursing and midwifery program students (50.7 percent) (mostly 1st-2nd year students) said that they did not have classes dedicated to expanding knowledge about breastfeeding. The 4th-year midwifery students had the best knowledge about breastfeeding, who answered all questions with 87 percent accuracy, while the 1st-year nursing students knew less about breastfeeding, they answered with 51.9 percent accuracy. Students of both study programs lacked knowledge about breastfeeding contraindications, midwifery students correctly answered 59.2 percent of the statements on this topic, and nursing students correctly answered 44.9 percent of the statements. Comparing the study programs, midwifery students had better knowledge about breastfeeding, they answered all questions with an average of 70.7 percent accuracy, and nursing students with 59.4 percent accuracy. Conclusions.
- Nursing students had better knowledge about benefits of skin-to-skin contact, that damage to a woman's nipples is usually caused by the baby's improper position and attachment to the breast, that breastfeeding reduces the risk of breast cancer, that the newborn's chin must touch the breast during breastfeeding and the sound of swallowing must be heard, they also knew that HIV-infected women cannot breastfeed. They had the least knowledge about using antidepressants, drugs for insomnia, and smoking during breastfeeding.
- Midwifery students had the best knowledge about changes in the nutritional composition of breast milk, the benefits of skin-to-skin contact, nipple damage, breastfeeding on demand, the benefits of breastfeeding for the risk of allergies and autoimmune diseases, as well as the correct attachment of the newborn and baby to the breast. They had the least knowledge about the use of antidepressants and drugs for the treatment of insomnia, and smoking during breastfeeding.
- Midwifery students have more knowledge about breastfeeding than nursing students. Midwifery students knew more about baby showing signs of not getting enough milk, the changes of nutritional composition of breast milk and that in case of mastitis breastfeeding should take place more often, starting with the affected breast They also knew better that breastfed babies have a higher intelligence and better development of cognitive functions