Options
Įmonės „X“, užsiimančios farmacine veikla, rinkodaros sistemos efektyvumo ypatumai
Slavykaitė, Auksė |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
A. Slavykaitės Įmonės “X”, užsiimančios farmacine veikla rinkodaros sistemos efektyvumo ypatumai: magistro baigiamasis darbas / mokslinis vadovas Doc. R. Radžiūnas; Lietuvos sveikatos mokslų universiteto, Farmacijos fakulteto, Vaistų technologijos ir socialinės farmacijos katedra. - Kaunas. Tikslas: išsiaiškinti ar įmonės “X”, užsiimančios farmacine veikla, naudojama rinkodaros sistemos strategija pasiteisina rinkoje. Tyrimo metodai: ● Mokslinės literatūros, susijusios su farmacine rinkodara analizė, interpretacija ir apibendrinimas. ● Kokybinis įmonės “X”, užsiimančios farmacine veikla, rinkodaros sistemos strategijų tyrimas. ● Kiekybinis rinkos tyrimas. Rezultatai: Įmonės “X” rinkodaros sistemos lūkesčiai rinkoje pasiteisina. Matomi keli rinkodaros sistemos trūkumai: atsakiusiųjų vertinama įmonės “X” gaminamų vaistinių preparatų reklama televizijoje, internete ir spaudoje priklauso nuo to ar asmenys vartojo šios įmonės gaminamus vaistinius preparatus. Asmenys, kurie šių preparatų nevartojo yra linkę geriau vertinti reklamą tiek televizijoje, tiek internete, tiek spaudoje. Įmonės “X” vaistinių preparatų reklamą televizijoje, internete ir spaudoje geriau vertina vyrai nei moterys. Vyresnio darbingo (nuo 50 m.) amžiaus žmonės geriau vertina įmonės “X” prekinį ženklą. Didžioji dalis įmonės “X” gamintus preparatus vartojusių asmenų, šių vaistinių preparatų nerekomenduotų kitam asmeniui. Išvados:
- Įmonė “X”, užsiimanti farmacine veikla, naudoja naujausioje mokslinėje literatūroje aprašomus rinkodaros sistemos modelius bei strategijas.
- Dažniausiai vartotojų vaistinių preparatų pasirinkimą lemiantys veiksniai yra vaistinio preparato gamintojas (šalis), kaina, prekės ženklas.
- Daugiau nei du trečdaliai tiriamųjų yra vartoję įmonės “X” pagamintus vaistinius preparatus bei tiriamieji geriausiai įvertino reklamą televizijoje.
- Tiriamieji prasčiausiai įvertino įmonės “X” reklamą internete, didžioji dalis atsakiusiųjų nerekomenduotų šios įmonės gaminamų preparatų kitam asmeniui bei didžioji dalis respondentų neįsigytų šių vaistinių preparatų net tada, kai pasireiškė efektyvumas.
- Tiriamųjų žinios apie gaminamus vaistinius preparatus tenkina įmonės “X”, užsiimančios farmacine veikla rinkodaros lūkesčius.
A. Slavykaitė’s master thesis “Peculiarities in the marketing system of pharmaceutical company “X”. Master thesis supervisor associate professor Raimondas Radžiūnas; Lithuanian University of Health Sciences, Faculty of Pharmacy, Pharmaceutical technology and Social pharmacy department. – Kaunas. The aim: to evaluate if marketing startegies used by pharmaceutical company “X” justifies the market. Methods: ● Interpretation and analysis of scientific literature related to pharmaceutical marketing. ● A qualitative research of the marketing strategies used in pharmaceutical company “X” ● Quantitative market survey Results: Pharmaceutical company's "X" marketing system meets expectations of the market. There are several disadvantages of the marketing system: advertising of medicinal products manufactured by pharmaceutical company “X” on the television, on the internet and in the press depends on the use of medicinal products. Persons who did not use these drugs tend to qualify advertising on television, on the internet in the press better. Men tend to qualify advertising in the media better than women. Older people (over 50) value brand of the pharmaceutical company “X” better. Most people using the X-branded products do not recommend these medicines for another person. Conclusions:
- Pharmaceutical company “X” uses the marketing system models and strategies described in the latest scientific literature.
- The most common determinants of the drugs choice between consumers are the manufacturer (country) of the drug, price and brand.
- More than two thirds of the participants have used the drugs manufactured by the company “X”, and best rated advertising on television.
- Participants rated company’s “X” advertising on the internet poorly, most of the customers would not recommend drugs made by company “X” to another person and almost the same number of persons said that they would not buy these drugs even if they were effective.
- Participants knowledge on products manufactured by pharmaceutical company “X” meets company’s expectations.