Tėvų požiūrio į cerebrinį paralyžių turinčio vaiko reabilitaciją tyrimas
Asadauskaitė, Erika |
Konsultantas / Consultant | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Tyrimo tikslas. Atskleisti tėvų, auginančių cerebrinį paralyžių turintį vaiką, požiūrį į reabilitaciją ir informacijos poreikį. Tyrimo klausimai: 1. Kokios yra pagrindinės vaiko, turinčio cerebrinį paralyžių, problemos? 2. Kaip tėvai įsitraukia į savo vaiko veiklas ir dalyvumą? 3. Kas tėvams pagelbėtų labiau padėti savo vaikui? Tyrimo objektas. Tėvų, auginančių vaiką turintį cerebrinį paralyžių, požiūris ir žinios. Tyrimo metodika: Atranka ir imtis. Tiriamieji – 10 tėvų, auginančių vaikus, turinčius cerebrinį paralyžių. Atrankos kriterijai: 1) Vaikų neurologo patvirtinta cerebrinio paralyžiaus diagnozė. 2) Tėvų sutikimas dalyvauti tyrime. Duomenų rinkimo būdai. Duomenys renkami pusiau struktūruoto interviu metu bei pateikiant anketą, aprašančią socialinius ir demografinius duomenis. Rezultatai. Tyrime išryškėjo 3 temos: 1. Pagrindinės vaiko problemos, sąlygotos cerebrinio paralyžiaus. 2. Tėvų įsitraukimas į vaiko veiklas ir dalyvumą. 3. Pagalba tėvams norint labiau padėti savo vaikui. Šių temų potemės buvo analizuojamos remiantis TFK modelio pagrindiniais elementais: kūno funkcijos ir struktūros, veiklos, dalyvumas bei aplinkos veiksniai. Įžvalgos. 1.Tiriamieji nurodė, kad jų vaikai turi tokias problemas: epilepsiją, raidos, kalbos, mokymosi, regos bei valgymo sunkumus. Daugiausia sunkumų veiklose turėjo vaikai GMFCS lygis buvo aukštesnis (III-V). Dalyvumo srityje tiriamųjų vaikai, turintys cerebrinį paralyžių, yra aktyvūs pagal savo gebėjimus ir sveikatos būklę, ne tik namuose, bet ir kitoje aplinkoje. 2.Tėvai siekdami apsaugoti savo vaiką nuo sveikatos būklės pablogėjimo riboja jo veiklas ir dalyvumą. Tėvai labiau orientuojasi į terapines procedūras, nei į vaiko socialinius bei visuomeninius aspektus. 3.Tėvai auginantys, vaiką su cerebriniu paralyžiumi, noriai patys įsitraukia į vaiko dalyvumą namų, visuomenės bei reabilitacijos aplinkoje. Namuose tėvai stengiasi, kuo geriau pritaikyti aplinką, kad vaikas būtų savarankiškesnis. 4.Tėvams padėtų labiau pasirūpinti savo vaiku pakankamas informacijos kiekis apie vaiko diagnozę, gydymą ir perspektyvas, specialistai ir jų konsultacijos, artimųjų ir aplinkinių žmonių įsitraukimas į vaiko dalyvumą ir teigiamas šeimos narių, visuomenės bei valstybės požiūris į vaiką, turintį cerebrinį paralyžių.
The purpose of research: To reveal the attitude of parents raising a child with cerebral palsy to rehabilitation and information needs. The questions of research: 1. What are the main children, who has cerebral palsy, problems? 2. How do parents involve themselves into their children activities and participation? 3. What would help the parents to help out their children more? The subject of research: Attitudes and knowledge of parents of children with cerebral palsy. Research methods: Selection and sample. Subject – 10 parents who are raising children with cerebral palsy. Selection requirements: 1) A children neurologist approved cerebral palsy diagnosis. 2) The parents approval to participate in the research. Methods of data collection. Data is collected by having a semi structured interview and by submitting a descriptive questionnaire about social and demographic data. Results: the topics that emerged during the research: 1. The main problems of the children caused by cerebral palsy. 2. The parents involving themselves into the children activities and participation. 3. Help for the parents wanting to help their children. The subtopics of these topics were analyzed based on the ICF model with the man elements: body functions and structures, activities, participation and environmental factors. Insights: 1. Subjects reported that their children had problems such as epilepsy, developmental, language, learning, vision and eating difficulties. Children who had the most difficulty engaging in activities had higher levels of GMFCS (III-V). In the field of participation, children with cerebral palsy are active in their ability and health, not only at home but also in other settings. 2. Parents limit their activities and participation in order to protect their child from deteriorating health. It is noticeable that parents are more focused on therapeutic procedures than on the social and societal aspects of their child. 3. Parents raising a child with cerebral palsy are willing to involve themselves in the children participation at home, community and rehabilitation environment. 4. Factors such as providing parents with sufficient information about their child's diagnosis, treatment and perspectives, professionals and their counseling, the involvement of loved ones and others in the child's participation, and positive attitudes of family members, the public and the state to children with cerebral palsy would help parents.