Emocinių ir socialinių kompetencijų ugdymo programos 3-6 metų vaikams veiksmingumo vertinimas
Kapsevičiūtė, Vasarė |
Recenzentas / Reviewer | |
Valantinas, Antanas | Komisijos pirmininkas / Committee Chairman |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Malvicė, Toma | Komisijos narys / Committee Member |
Kapsevičiūtė, V. (2022). Emocinių ir socialinių kompetencijų ugdymo programos 3-6 metų vaikams veiksmingumo vertinimas (Klinikinės sveikatos psichologijos magistro baigiamasis darbas). Mokslinė vadovė: doc. dr. Giedrė Širvinskienė. Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, Medicinos akademija, Visuomenės sveikatos fakultetas, Sveikatos psichologijos katedra: Kaunas – 61 p. Šio darbo tikslas buvo įvertinti emocinių ir socialinių kompetencijų ugdymo programos 3-6 metų vaikams veiksmingumą. Tyrime dalyvavo 3-6 metų vaikai, lankantys ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigas (n=64), jų tėvai ir įstaigose dirbantys pedagogai. Tiriamųjų atrankai naudota tėvų anketa skirta socialinių demografinių charakteristikų vertinimui bei „EMK atrankos anketa pedagogams“ (vok. santr. EMK Screening) (Petermann ir Gust, 2016). Šio instrumento rezultatai taip pat naudoti formuojant poveikio ir lyginamąsias vaikų grupes. Pirmo matavimo metu atliktas individualus psichologinis vaikų vertinimas taikant „Trejų–šešerių metų amžiaus vaikų emocinių kompetencijų vertinimo aprašą“ (EMK 3-6 aprašas) (vok. Inventar zur Erfassung emotionaler Kompetenzen bei Drei-bis Sechsjährigen) (Petermann ir Gust, 2016). Pirmą matavimą sudarė ir tiriamųjų atrankos metu atrinktų vaikų „EMK atrankos anketos pedagogams“ rezultatai. Poveikio grupės vaikai, suskirstyti į dvi grupes pagal amžių (3-4 metų ir 5-6 metų) dalyvavo poveikio programoje „Emocinių ir socialinių kompetencijų ugdymo pratybose ELLA“ (vok. ELLA, ein Training zur Förderung der emotionalen und sozialen Kompetenz) (Amtmann ir Kerbl, 2022). Po poveikio programos atliktas antras matavimas naudojant „EMK atrankos anketą pedagogams“ ir „EMK 3-6 aprašą“. Rezultatų analizė parodė, kad remiantis „EMK atrankos anketos pedagogams“ duomenimis, poveikio grupėje po poveikio programos pagerėjo dvi kompetencijos iš trijų - emocijų žinojimas ir savireguliacija. Remiantis „EMK 3-6 aprašo“ duomenimis, poveikio grupėje pagerėjo visos trys kompetencijos - pirminių emocijų, antrinių emocijų ir prosocialaus elgesio. Apibendrinant šio tyrimo rezultatus galima teigti, jog emocinių ir socialinių kompetencijų ugdymo programa yra veiksminga siekiant pagerinti 3-6 metų vaikų emocines ir socialines kompetencijas.
Kapsevičiūtė, V. (2022). Evaluation of the effectiveness of the emotional and social competence development program for children aged 3-6 (Master's Thesis in Clinical Health Psychology). Scientific supervisor: doc. dr. Giedrė Širvinskienė. Lithuanian University of Health Sciences, Academy of Medicine, Faculty of Public Health, Department of Health Psychology: Kaunas – 61 p. The aim of this study was to evaluate the effectiveness of the emotional and social competence development program for 3-6 years old children. The study involved children aged 3-6 attending nursery schools and pre-school education institutions (n = 64), their parents and teachers working in these institutions. The parents' questionnaire was used to assess the socio-demographic characteristics and the “EMK-Screening” was filled by teachers (Petermann and Gust, 2016). The results of this instrument were also used to form exposure and comparative groups of children. During the first measurement, an individual psychological assessment of children was performed using the “Inventory of the assessment of emotional competences of 3 to 6 years old children” (EMK 3-6) (Petermann and Gust, 2016). The first measurement included the results of the “EMK- Screening” of the children selected during the selection of the subjects. Children in the exposure group, divided into two age groups (3-4 years old and 5-6 years old), participated in the “ELLA Exercise Training Program for the Development of Emotional and Social Competences“ (Amtmann and Kerbl, 2022). After the exposure program, a second measurement was performed using the “EMK-Screening” and the “EMK 3-6”. The analysis of the results showed that according to the data of the “EMK-Screening”, two out of three competencies - knowledge of emotions and self-regulation - improved in the exposure group after the exposure program. According to the “EMK 3-6” profile, all three competencies - primary emotions, secondary emotions and prosocial behaviour - improved in the exposure group. Summarising the results of this study, it can be stated that the program for the development of emotional and social competencies is effective in improving the emotional and social competencies of children aged 3-6.