Emocinio intelekto sąsaja su atjauta sau tarp medicinos studentų
Linkevičiūtė, Evelina |
Recenzentas / Reviewer |
Tyrimo problema. Nors mokslinėje literatūroje pabrėžiama ir emocinio intelekto, ir atjautos sau
svarba medicinos studentams, tačiau trūksta tyrimų nagrinėjančių šių reiškinių tarpusavio sąveiką šioje
imtyje. Šiuo tyrimu siekiama atskleisti emocinio intelekto sąsają su atjauta sau tarp medicinos studentų.
Tyrimo metodai. Tyrime dalyvavo Lietuvos sveikatos mokslų universiteto I – VI kurso medicinos
studentai (n=234). Tyrimo duomenys buvo renkami naudojant anoniminę anketą, kurios nuoroda buvo
siunčiama į LSMU medicinos studentų grupių universitetinius elektroninius paštus. Anketą sudarė
Emocinio intelekto skalė (angl. Emotional Intelligence Scale), Atjautos sau skalė (angl. Self-compassion
Scale) ir 3 socialiniai-demografiniai klausimai. Vienmatėje duomenų analizėje buvo skaičiuotos
medianos, tarpkvartiliniai intervalai, procentai. Dvimatėje duomenų analizėje buvo naudojami
nepriklausomų imčių kriterijai, tokie kaip Mann-Whitney U ir Kruskal-Wallis, bei Spearman koreliacijos
koeficientas.
Tyrimo rezultatai. Medicinos studentų emocinio intelekto suminio balo mediana gauta 125 (IQR:
116;135), o tai rodo, jog medicinos studentai turi ganėtinai aukštą emocinį intelektą. Vertinant medicinos
studentų emocinio intelekto skirtumus pagal socialinius demografinius rodiklius: lytį, amžių, studijų
kursą, statistiškai reikšmingų skirtumų nenustatyta. Vertinant atjauta sau, nustatyta, kad medicinos
studentų atjauta sau buvo išreikšta vidutiniškai (Mdn=2,89; IQR:2,48;3,24). Studentai labiau yra linkę
taikyti pozityvias atjautos sau strategijas (pvz., bendražmogiškumo), nei negatyvias (pvz., savikritiką).
Įvertinta, kad didesnė atjauta sau pasižymėjo vyresni medicinos studentai (p<0,05). Taip pat, statistiškai
reikšmingai didesnė atjauta sau pastebėta tarp 4 kurso studentų (p<0,05). Nebuvo rasta sąsajos tarp
medicinos studentų atjautos sau ir lyties (p>0,05). Tarp emocinio intelekto ir atjautos sau rastas
statistiškai reikšmingas silpnas teigiamas ryšys (rho=0,41, p<0,001). Stipriausios sąsajos gautos tarp
emocijų suvokimo ir bendražmogiškumo bei sąmoningumo poskalių (p<0,001). Taip pat, tarp savo
emocijų reguliavimo ir gerumo sau, savikritikos, bendražmogiškumo, izoliacijos, sąmoningumo bei
susitapatinimo poskalių (p<0,001). Be to, stipriausios sąsajos rastos tarp kitų žmonių emocijų
reguliavimo ir gerumo sau, bendražmogiškumo, sąmoningumo bei tarp emocijų panaudojimo ir
bendražmogiškumo, sąmoningumo poskalių (p<0,001).
Išvados. Emocinis intelektas buvo susijęs su atjauta sau. Emocinis intelektas nebuvo susijęs su
tyrimo dalyvių lytimi, amžiumi ir studijų kursu. Atjauta sau buvo susijusi su socialiniais demografiniais
rodikliais, išskyrus lytimi.
Research Problem. Although scientific literature emphasizes the importance of both emotional intelligence and self-compassion for medical students, there is a lack of studies exploring the interaction between these phenomena within this sample. This study aims to reveal the relationship between emotional intelligence and self-compassion among medical students. Research Methods. The study involved medical students from the 1st to 6th year at the Lithuanian University of Health Sciences (n=234). Data were collected using an anonymous questionnaire, the link to which was sent to the university email groups of LSMU medical students. The questionnaire included the Emotional Intelligence Scale, the Self-Compassion Scale, and 3 socio-demographic questions. In the univariate data analysis, medians, interquartile ranges (IQR), and percentages were calculated. In the bivariate analysis, independent sample tests such as the Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis tests were used, along with the Spearman correlation coefficient. Research Results. The median total emotional intelligence score among medical students was 125 (IQR:116–135), indicating that medical students possess a relatively high level of emotional intelligence. When evaluating emotional intelligence differences according to socio-demographic indicators—such as gender, age, and year of study—no statistically significant differences were found. In terms of self-compassion, the results showed that medical students exhibited a moderate level of self compassion (Mdn=2.89; IQR:2.48–3.24). Students were more inclined to use positive self-compassion strategies (e.g., common humanity) than negative ones (e.g., self-criticism). It was found that older medical students demonstrated significantly higher self-compassion (p<0.05). Furthermore, significantly higher self-compassion was observed among fourth-year students (p<0.05). No association was found between self-compassion and gender (p>0.05). A statistically significant weak positive correlation was found between emotional intelligence and self-compassion (rho=0.41, p<0.001). The strongest associations were observed between emotional awareness and the common humanity and mindfulness subscales (p<0.001). Additionally, strong associations were found between the regulation of one’s own emotions and the subscales of self-kindness, self-criticism, common humanity, isolation, mindfulness, and over-identification (p<0.001). Furthermore, the strongest associations were identified between the regulation of others’ emotions and the subscales of self-kindness, common humanity, and mindfulness, as well as between the use of emotions and the subscales of common humanity and mindfulness (p<0.001). Conclusions. Emotional intelligence was associated with self-compassion. Emotional intelligence was not related to participants' gender, age, or year of study. Self-compassion was associated with socio-demographic indicators, except for gender.