Šeimos gydytojų požiūris į farmacijos kompanijų teikiamą informaciją apie vaistus
Pargauskaitė, Ingrida |
Petrauskienė, Jadvyga |
Vladičkienė, Jurgita | Recenzentas / Reviewer |
Kalėdienė, Ramunė | Komisijos pirmininkas / Committee Chairman |
Gendvilis, Stasys | Komisijos narys / Committee Member |
Bučiūnienė, Ilona | Komisijos narys / Committee Member |
Ustinavičienė, Rūta | Komisijos narys / Committee Member |
Starkuvienė, Skirmantė | Komisijos narys / Committee Member |
Petrauskienė, Jadvyga | Komisijos narys / Committee Member |
Misevičienė, Irena | Komisijos narys / Committee Member |
Darbo tikslas - Įvertinti šeimos gydytojų požiūrį į farmacijos kompanijų medicinos atstovų teikiamą informaciją apie vaistus ir nustatyti, kaip ta informacija pasitelkiama, skiriant vaistus pacientams.
Tyrimo metodika. 2008 m. balandžio – gruodžio mėnesiais, buvo apklausti Kauno mieso šeimos gydytojai dirbantys viešosiose ir privačiose įstaigose. Buvo išdalintos 229 anketos, atsakė – 133 respondentai (atsakas – 58, 1 proc.). Anketiniai duomenys analizuoti naudojant statistinę duomenų analizės programą SPSS 13.0. Statistinis duomenų reikšmingumas tikrintas pagal Chi kvadrato kriterijų, laisvės laipsnių skaičių ir statistinį reikšmingumą (p). Hipotezė apie dviejų nepriklausomų imčių vidurkių lygybę buvo tikrinama naudojant Mann – Whitney testą.
Rezultatai. Dažniausiai šeimos gydytojai informaciją apie vaistus sužino medicinos atstovų individualių vizitų metu. Efektyviausi būdai informacijai apie vaistus sužinoti yra konferencijos, individualūs medicinos atstovų vizitai, bei specialisto vedamos apvalaus stalo prezentacijos. Lankančių šeimos gydytojus medicinos atstovų profesija dažniausiai yra gydytojai ir farmacininkai. Beveik trys ketvirtadaliai (72,2 proc.) šeimos gydytojų pastebi skirtingų profesijų medicinos atstovų kompetencijos skirtumus ir geriausiai vertina gydytojų bei farmacininkų kompetenciją pateikiant informaciją apie vaistus. Didžioji dalis (71,4 proc.) šeimos gydytojų bendravimą su medicinos atstovais vertina kaip dalykinį, jų nuomone, bendraujant su medicinos atstovu, svarbiausi krierijai medicinos atstovams: dalykiškumas, gebėjimas sisteminti informaciją ir komunikabilumas. Lyginant privačiame ir viešajame sektoriuje dirbančių šeimos gydytojų nuomones, paaiškėjo jog privačiame sektoriuje dirbantys gydytojai labiau vertina specialistų organizuojamus vaisto pristatymus apvalaus stalo prezenacijų metu, o medicinos atstovai, jų nuomone, pateikia daug nereikalingos informacijos. Medicinos atstovo bendravimo įgūdžiai įtakoja vaistų paskyrimą. Viešojoje įstaigoje dirbantys gydytojai labiau, negu dirbantys privačioje įstaigoje vertina medicinos atstovų, įgijusių farmacininko specialybę, kompetenciją, kai kitų profesijų medicinos atstovų vertinimas reikšmingai nesiskiria.
Išvada. Dažniausiai šeimos gydytojai informaciją apie vaistus sužino medicinos atstovų individualių vizitų metu. Didžiausia dalis medicinos atstovais dirba gydytojo ar farmacininko profesiją turintys žmonės. Bendravimui su gydytojais labai svarbus medicinos atstovo dalykiškumas, o vaistų skyrimui įtakos turi bendravimo įgūdžiai.
Raktažodžiai. Farmacijos industrija, šeimos gydytojai, medicinos atstovai, kompetencija, vaistų reklama.
Aim of the study. To evaluate general practitioners view on how pharmaceutical companies present information about medicines and to determine how this information is used by doctors while prescribing them for patients. Methods. The general practitioners, who worked in private and public health centers in Kaunas city, were anonymously questioned from April to December in 2008. In total, 229 questionnaires were distributed, 133 of which were answered and returned back (the response rate was 58%). Statistical analysis of the obtained data was performed using the SPSS v. 13.0 software package. The associations between the variables were tested by Chi squared test. The hypothesis about the differences between means of two independent samples was evaluated using a criterion of Mann-Whitney test. Results. General practitioners most often get information about medicines from personal visits of medical representatives. The most effective ways of finding out the information about medicines are conferences, personal visits of medical representatives and round table meetings lead by specialists. General practitioners were most often visited by medical representatives who have doctor’s or pharmacist‘s qualifications. Almost three quaters (72.2%) of general practitioners have noticed different competence in qualification of medical representatives and those who had doctor‘s or pharmacist‘s qualification were evaluated best in providing the information about medicines. The greater part (71.4%) of general practitioners evaluates communication with medical representative as business communication. According to the opinion of general practitioners efficiency, ability to systematize information and communicative skills are the most important characteristics of representatives. Opinions of doctors working in private and public institutions were compared. It turned out that doctors working in private institutions prefer round table presentations led by specialists. Doctors working in public institutions prefer medical representatives who have pharmaceutical education, when medical representatives with other education background evaluation did not differentiated significantly. Conclusions. General practitioners most often receive the information about drugs from medical representatives. Medical representatives usually have doctor’s or pharmacist’s qualifications. The most important things in their communication are: efficiency and the representative‘s communication skills. Key words. Pharmaceutical industry, general practice doctors, medical representatives, competency, drug advertisement.