Internetinių vaistinių teikiamų paslaugų gyventojams analizė
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Degutytė, Rimgailė | Komisijos narys / Committee Member |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Inkėnienė, Asta Marija | Komisijos narys / Committee Member |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Ragažinskienė, Ona | Komisijos narys / Committee Member |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Šipailienė, Aušra | Komisijos narys / Committee Member |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Zymonė, Kristina | Komisijos narys / Committee Member |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Internetinių vaistinių teikiamų paslaugų gyventojams analizė D. Minkaus magistro baigiamasis darbas. Mokslinė vadovė Doc. Dr. Jurgita Daukšienė; Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Farmacijos fakulteto Vaistų technologijos ir socialinės farmacijos katedra – Kaunas. Tyrimo tikslas: išanalizuoti internetinių vaistinių teikiamas paslaugas gyventojams. Uždaviniai: 1. Išanalizuoti internetinių vaistinių paslaugų spektrą Baltijos šalyse pasitelkiant turinio analizės metodą; 2. Nustatyti internetinių vaistinių naudojimo ypatumus taikant turinio analizės metodą; 3. Apibendrinti internetinėse vaistinėse gaunamos informacijos turinį taikant slapto pirkėjo metodą; 4. Įvertinti internetinėse vaistinėse teikiamos farmacinės paslaugos ypatumus pasitelkiant slapto pirkėjo metodą. Metodika: naudoti turinio analizės bei slapto pirkėjo metodai. Tyrimo metu išanalizuotos 24 licencijuotos e-vaistinės Baltijos šalyse. Daugiausia dėmesio skirta e-vaistinės svetainės, reklamos bei nuotolinės konsultacijos analizei. Tyrimo rezultatai: turinio analizė atskleidė, kad 58,3% (14/24) Baltijos šalių elektroninių vaistinių investuoja į mokamus Facebook skelbimus, o 92,8% (13/14) iš jų priklauso vaistinių tinklams. Visų Baltijos šalių elektroninių vaistinių reklamos išlaidos buvo didžiausios kosmetikos prekių segmente; Lietuvoje – 32,7% (110/336), Latvijoje – 44,7% (139/311), Estijoje – 26,1% (36/138). E-vaistinių svetainių analizė parodė, kad 45,8% (11/24) turi live-chat integraciją, o tik 4,1% (1/24) siūlo vaizdo konsultaciją su vaistininku. Slapto pirkėjo tyrimas parodė, jog e-vaistinės vidutiniškai į klausimus atsako per 18 val. 20min. Į 75 užklausas atsakė 54,7% (41/75) e-vaistinių, 90,2% (37/41) iš jų pasiūlė įsigyti medikamentus ir 54,1% (20/37) nurodė, kaip juos naudoti. Į 15 užklausų dėl vaistų suderinamumo atsakė 60% (9/15) e-vaistininkų, o kondtraindikaciją nustatė tik 55,6% (5/9) iš jų. Išvados: 1. Visų Baltijos šalių e-vaistinių reklamos išlaidos yra didžiausios kosmetikos bei maisto papildų segmentuose. 2. E-vaistinių aplinka yra panaši į įprastines e-komercijos svetaines. Norint farmacininko konsultacijos pacientai gali naudoti skirtingus kanalus. 3. E-vaistininkai nėra tinkamai pasiruošę nustatyti vaistų kontraindikacijas nuotolinėje aplinkoje nes Latvijoje ir Estijoje vaistų sąveikas nustatė 50% e-vaistininkų, Lietuvoje - 67%. 4. Į pacientų užklausas atsakė tik 54,6% e-vaistinių ir atsakymo vidutiniškai reikėjo laukti 18val. 20min.
Analysis of online pharmacy services for the local population Aim: to analyze the services provided by online pharmacies to the local population. Tasks: 1. To analyze the range of online pharmacy services in the Baltic States using the content analysis method. 2. To determine the peculiarities of using online pharmacies using the content analysis method; 3. Summarize the content of information obtained in online pharmacies using the secret shopper methodology; 4. Evaluate the peculiarities of the pharmaceutical service provided in online pharmacies using the secret shopper method. Methods: content analysis and secret shopper methods were used. During the study, 24 licensed e-pharmacies in the Baltic States were analyzed. The main focus was on e-pharmacies’ websites, digital advertisements and remote consultations. Results: the content analysis showed that 58,3% (14/24) of e-pharmacies in the Baltics invested in paid advertisements and 92,8% (13/14) of those were a part of chain pharmacies. The ad spend of all e-pharmacies in the Baltics was the biggest in the cosmetic goods market segment; 27,1% (99/365) in Lithuania, 44,7% (139/311) in Latvia, and 26,1% (36/138) in Estonia. Analysis of the e-pharmacies showed that 45,8% (11/24) had a live chat option, and only 4,1% (1/24) offered a video consultation with a pharmacist. The secret shopper survey showed that e-pharmacies answer questions within 18h 20min. 54,7% (41/75) of e-pharmacies responded to 75 inquiries, 90,2% (37/41) of them offered to buy medicines and 54,1% (20/37) indicated how to use them. 60% (9/15) of e-pharmacists responded to 15 inquiries about drug interaction, with only 55,6% (5/9) finding a contraindication. Conclusions: 1. Advertising spend for e-pharmacies in all Baltic countries are the highest in the cosmetics and food supplement segments. 2. The e-pharmacy’s environment is similar to conventional e-commerce sites. Patients can use different channels to consult with a pharmacist. 3. E-pharmacists are not properly prepared to identify contraindications to medicines in remote settings, as 50% of e-pharmacists in Latvia and Estonia have detected drug interactions, and 67% in Lithuania. 4. Only 54,6% of e-pharmacies responded to patient inquiries and the average response time was 18 hours 20min.