Options
Maisto priedai pasukų produktuose
SkaudickaitÄ, Simona |
Recenzentas / Reviewer | |
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Darbo tikslas. Ä®vertinti maisto priedų panaudojimÄ pasukų gaminiuose, bei nustatyti jų įtakÄ vartotojų apsisprendimui įsigyti Å¡iuose gaminius. Metodika: 2018m. sausio-kovo mÄnesiais didÅŸiausiuose Lietuvos prekybos centruose buvo atliktas pasukų produktų rinkos tyrimas. Å iuo tyrimu buvo siekiama įvertinti maisto priedų naudojimÄ pasukų produktuose. Jo metu buvo surinkta ir iÅ¡analizuota 25 skirtingos pasukų gaminių etiketÄs. Antroji magistro baigiamojo darbo tyrimo dalis buvo anketinÄ apklausa. Å is tyrimas buvo atliktas 2018 vasario-balandÅŸio mÄnesiais. Jo metu buvo naudojama anoniminÄ anketa, kuri buvo patalpinta internetinÄje svetainÄje www.apklausa.lt ir publikuota vieÅ¡ai, bei dalinta spausdintu variantu. Tyrimo metu buvo apklausta 127 asmenys, į klausimus atsakÄ 107, atsakomumo daÅŸnis 84,3 proc. TreÄiÄ magistrinio darbo dalį sudarÄ pasukų varÅ¡kÄs gamyba su natÅ«raliais priedais. Å io tyrimo metu buvo pagamintos dvi pasukų varÅ¡kÄs rÅ«Å¡ys, kurios vÄliau buvo pateiktos 5 vertintojams įvertinti jusliÅ¡kai, sudarant juslinius profilius. Tyrime taip pat buvo pateikti du produktai iÅ¡ prekybos centro, palyginimui. Visi gaminiai buvo uÅŸkoduoti kodais, siekiant tikslesnių rezultatų. Duomenų statistinei analizei atlikti buvo naudota Microsoft Excel ir Word programos. IÅ¡vados: Atliktas rinkos tyrimas parodÄ, kad pasukų produktų pasirinkimas yra labai maÅŸas, rastos tik 25 rÅ«Å¡ys Å¡ių produktų. Maisto priedai yra naudojami daugumoje pasukų produktų, taÄiau daÅŸniausiai yra natÅ«ralÅ«s ir sveikatai nekenkiantys. Apklausos rezultatai parodÄ, kad pasukų produktus vartoja didesnÄ dalis apklaustųjų ir Å¡ie apie pasukas atsiliepia teigimai. Taip pat anketinÄs apklausos metu iÅ¡siaiÅ¡kinome, kad vartotojams trÅ«ksta informacijos ir apie pasukų produktus ir apie maisto priedus. Taip pat jų nuomone rinkoje esanÄių produktų pasirinkimas yra per maÅŸas. MÅ«sų gamintos pasukų varÅ¡kÄs juslinis tyrimas parodÄ, kad natÅ«raliai pagamintos varÅ¡kÄs skonis ir yra maÅŸiau intensyvus nei prekybos centre esanÄių gaminių. Taip yra dÄl gamyboje pridÄtų kvapiųjų medÅŸiagų.
Methods: The market research of buttermilk products was carried out in the largest Lithuanian supermarkets from January to March in 2018. The purpose of this research was to evaluate the use of food additives in buttermilk products. During the time of the project, 25 different labels of buttermilk products were collected and analyzed. The second part of the Master's degree thesis was a questionnaire survey. This study was conducted on February-April, 2018. Anonymous questionnaire, which was posted on the website www.apklausa.lt, was publicly available. Also the printed version of questionnaire was shared. During the survey, 127 persons were interviewed; 107 of them answered the questions. The rate of answer frequency â 84,3 %. The third part of the Master's degree thesis was the production of buttermilk cottage cheese with natural additives. In the time of the research, two strawberry curds were made, which were then submitted to 5 evaluators for organ of sense evaluation by forming sensitivity profiles. It also included two products from a supermarket for comparison. All products have been encoded for more accurate results. For statistical analysis of the data Microsoft Excel and Word programs were used. Conclusions: A market survey has shown that the variety of buttermilk products is very low - only 25 species of these products were found. Food additives are used in most products of buttermilk, but are usually natural and harmless to health. The results of the survey also revealed that the majority of the respondents were using the products of buttermilk, and positively responds about it. Also during the questionnaire survey, we found out that consumers are lacking information about buttermilk products and food additives. They also believe that the choice of products on the market is too small. A sensitivity test of our made cottage cheese has shown that the naturally made curds are less intense in flavor than those in the supermarket. This is due to flavorings added to the product.