Maisto priedai pasukų produktuose
Skaudickaitė, Simona |
Recenzentas / Reviewer | |
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Darbo tikslas. Įvertinti maisto priedų panaudojimą pasukų gaminiuose, bei nustatyti jų įtaką vartotojų apsisprendimui įsigyti šiuose gaminius. Metodika: 2018m. sausio-kovo mėnesiais didžiausiuose Lietuvos prekybos centruose buvo atliktas pasukų produktų rinkos tyrimas. Šiuo tyrimu buvo siekiama įvertinti maisto priedų naudojimą pasukų produktuose. Jo metu buvo surinkta ir išanalizuota 25 skirtingos pasukų gaminių etiketės. Antroji magistro baigiamojo darbo tyrimo dalis buvo anketinė apklausa. Šis tyrimas buvo atliktas 2018 vasario-balandžio mėnesiais. Jo metu buvo naudojama anoniminė anketa, kuri buvo patalpinta internetinėje svetainėje www.apklausa.lt ir publikuota viešai, bei dalinta spausdintu variantu. Tyrimo metu buvo apklausta 127 asmenys, į klausimus atsakė 107, atsakomumo dažnis 84,3 proc. Trečią magistrinio darbo dalį sudarė pasukų varškės gamyba su natūraliais priedais. Šio tyrimo metu buvo pagamintos dvi pasukų varškės rūšys, kurios vėliau buvo pateiktos 5 vertintojams įvertinti jusliškai, sudarant juslinius profilius. Tyrime taip pat buvo pateikti du produktai iš prekybos centro, palyginimui. Visi gaminiai buvo užkoduoti kodais, siekiant tikslesnių rezultatų. Duomenų statistinei analizei atlikti buvo naudota Microsoft Excel ir Word programos. Išvados: Atliktas rinkos tyrimas parodė, kad pasukų produktų pasirinkimas yra labai mažas, rastos tik 25 rūšys šių produktų. Maisto priedai yra naudojami daugumoje pasukų produktų, tačiau dažniausiai yra natūralūs ir sveikatai nekenkiantys. Apklausos rezultatai parodė, kad pasukų produktus vartoja didesnė dalis apklaustųjų ir šie apie pasukas atsiliepia teigimai. Taip pat anketinės apklausos metu išsiaiškinome, kad vartotojams trūksta informacijos ir apie pasukų produktus ir apie maisto priedus. Taip pat jų nuomone rinkoje esančių produktų pasirinkimas yra per mažas. Mūsų gamintos pasukų varškės juslinis tyrimas parodė, kad natūraliai pagamintos varškės skonis ir yra mažiau intensyvus nei prekybos centre esančių gaminių. Taip yra dėl gamyboje pridėtų kvapiųjų medžiagų.
Methods: The market research of buttermilk products was carried out in the largest Lithuanian supermarkets from January to March in 2018. The purpose of this research was to evaluate the use of food additives in buttermilk products. During the time of the project, 25 different labels of buttermilk products were collected and analyzed. The second part of the Master's degree thesis was a questionnaire survey. This study was conducted on February-April, 2018. Anonymous questionnaire, which was posted on the website www.apklausa.lt, was publicly available. Also the printed version of questionnaire was shared. During the survey, 127 persons were interviewed; 107 of them answered the questions. The rate of answer frequency – 84,3 %. The third part of the Master's degree thesis was the production of buttermilk cottage cheese with natural additives. In the time of the research, two strawberry curds were made, which were then submitted to 5 evaluators for organ of sense evaluation by forming sensitivity profiles. It also included two products from a supermarket for comparison. All products have been encoded for more accurate results. For statistical analysis of the data Microsoft Excel and Word programs were used. Conclusions: A market survey has shown that the variety of buttermilk products is very low - only 25 species of these products were found. Food additives are used in most products of buttermilk, but are usually natural and harmless to health. The results of the survey also revealed that the majority of the respondents were using the products of buttermilk, and positively responds about it. Also during the questionnaire survey, we found out that consumers are lacking information about buttermilk products and food additives. They also believe that the choice of products on the market is too small. A sensitivity test of our made cottage cheese has shown that the naturally made curds are less intense in flavor than those in the supermarket. This is due to flavorings added to the product.