Pacientų požiūrio į bendravimą su gydytoju odontologu įvertinimas
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Problemos aktualumas ir darbo tikslas: efektyvus ir tinkamas bendravimas, pateisinantis pacientų lūkesčius, gali padėti pacientams labiau laikytis profilaktikos ir gydymo plano, pagerinti paciento sveikatos būklę bei padidinti pasitenkinimą gydymo kokybe. Gydytojai odontologai žinodami, kokie aspektai vizito metu pacientams yra svarbiausi, gali atitinkamai pritaikyti savo žinias bei elgesį ir padėti jiems komunikuoti nusiskundimus, sumažinti nerimo lygį ir suteikti visą reikalingą informaciją. Tyrimo tikslas: įvertinti pacientų požiūrį į bendravimą su gydytoju odontologu.
Medžiaga ir metodai: atlikta anonimė apklausa internetinėje erdvėje. Gauti anketiniai duomenys apdoroti ir analizuoti naudojant duomenų kaupimo ir analizės programos SPSS 25.0.0.0. paketą ir MS Excel programą.
Rezultatai: labiausiai pacientams svarbu odontologo dėmesys, jų įtraukimas į gydymo plano sudarymą ir leidimą pasirinkti, pasiteiravimas dėl skausmo ir diskomforto bei visos reikalingos informacijos suteikimas. Pacientams vertinant bendravimo su gydytoju odontologu aspektų svarbumą buvo rasta statištiškai reikšmingų skirtumų tarp grupių (p<0,05). Nustatyta, kad moterims, žmonėms, turintiems vidurinį ar pagrindinį išsilavinimą, 18-24 metų, studentams ir moksleiviams, pacientams, besilankantiems valstybinėje odontologines paslaugas teikiančioje klinikoje bei tiems, kurie pas odontologą lankosi dažniau nei kas pusę metų, dažniau iškyla problemų bendraujant su gydytoju odontologu (p<0,05). 37,3% respondentų atsakė, kad niekada nesusiduria su apklausoje išvadintomis problemomis, o 31,7% teigia, kad gydytojas odontologas vizito metu nepateikia pakankamai informacijos.
Išvados: pacientai norėtų, kad gydytojas odontologas būtų orientuotas ne tik į jų dantų ir burnos ertmės ligą, bet turėtų ir gerus socialinius sugebėjimus, skirtų pakankamai dėmesio, būtų empatiškas, suteiktų visą reikalingą informaciją ir užtikrintų skausmo kontrolę. Pacientai dažniausiai mano, kad odontologas jiems nesuteikia pakankamai informacijos apie jų sveikatos būklę, gydymo alternatyvas ir galimas komplikacijas.
Relevance of the problem: effective and appropriate communication that meets patients' expectations can help patients adhere more closely to the prevention and treatment plan, improve the patient's health status and increase satisfaction with the quality of treatment. By knowing what aspects are the most important to patients during a visit, dentists can use their knowledge and adapt behavior accordingly and help them communicate complaints, reduce anxiety level and provide all the necessary information. The aim of the study: to evaluate patients' attitudes towards communication with the dentist.
Material and methods: an anonymous online survey was conducted. The obtained questionnaire data were processed and analyzed using the data collection and analysis program SPSS 25.0.0.0. package and MS Excel.
Results: the dentist's attention, patients‘ involvement in drawing up the treatment plan and giving an opportunity to choose, inquiring about pain and discomfort and providing all the necessary information are of the utmost importance to the patients. Statistically significant differences between groups were found in patients' assessment of the importance of communication aspects with the dentist (p <0.05). It has been found that women, people with secondary or basic education, people who are 18-24 years old, students and schoolchildren, patients who visit a public dental clinic and those who visit a dentist more than every six months are more likely to have problems communicating with a dentist (p <0.05). 37.3% of the respondents answered that they never face the problems identified in the survey, and 31.7% that the dentist does not provide enough information during the visit.
Conclusion: patients would like the dentist to focus not only on their dental and oral health, but also to have good social skills, to have empathy, provide the necessary information, and ensure pain control. Patients generally feel that the dentist does not provide them with the necessary information about their health condition, treatment alternatives and possible complications.