Slaugytojų naudojimosi socialinėmis medijomis profesiniais tikslais ypatumų analizė
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Markauskienė, Regina | Komisijos sekretorius / Committee Secretary |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Vita Balčienė. Slaugytojų naudojimosi socialinėmis medijomis profesiniais tikslais ypatumų analizė. Magistro baigiamasis darbas. Darbo vadovė – Prof. Dr. Aurelija Blaževičienė. Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, Medicinos akademija, Slaugos fakultetas, Slaugos ir rūpybos katedra. Kaunas, 2019; 68 p. Darbo tikslas – Išanalizuoti slaugytojų naudojimosi socialinėmis medijomis profesiniais tikslais ypatumus. Kiekybinio tyrimo uždaviniai:
- Išanalizuoti socialinių medijų naudojimo paplitimą slaugytojų kolektyvuose.
- Išanalizuoti kokiomis socialinių medijų formomis naudojasi slaugytojai.
- Išanalizuoti slaugytojų poreikius naudotis socialinėmis medijomis profesiniais tikslais. Kokybinio tyrimo klausimas: Kokios yra slaugytojų patirtys apie socialinių medijų naudojimą profesiniais tikslais? Tyrimo metodika. 2016 m. kovo – balandžio mėn. atsitiktinės atrankos būdu vykdyta anoniminė slaugytojų apklausa Kauno m. viešosiose gydymo įstaigose (kiekybinis tyrimas). 2018 m. vasario mėn. kokybinio tyrimo metu, individualių, pusiau struktūruotų interviu pagalba apklaustos skirtingų profilių klinikose dirbančios slaugytojos. Respondentės – VšĮ LSMUL Kauno klinikų slaugytojos (tikslinė atranka). Apklausos vykdytos gavus Bioetikos centro pritarimą vykdyti tyrimą, informuotą asmens sutikimą ir laikantis mokslinių tyrimų etinių principų. Duomenų sisteminimui ir grafiniam vaizdavimui taikyta aprašomoji statistika. Kokybinio tyrimo - kodavimas, grupavimas ir interpretacija: teksto teminė analizė. Abiejų tyrimų rezultatai palyginti pagal respondentų socio – demografinius rodiklius. Bendram mišraus tyrimo rezultatų pateikimui atlikta priežastinių ir struktūrinių ryšių analizė. Tiriamieji – socialinėmis medijomis besinaudojantys slaugytojai. Išvados:
- Daugiau nei trečdalis slaugytojų darbo kolektyvuose naudojasi bendrais SM profiliais. Beveik pusė jų ir toliau planuoja naudotis SM profesiniais tikslais.
- Prie SM slaugytojai jungiasi kasdien po keletą kartų, dažniausiai telefonu. Slaugytojai dažniausiai naudojasi Google (gmail, googlegroups,), socialinių tinklų (Facebook), turinio bendruomenių (Youtube) platformomis, Scype programa. Dažniausia slaugytojų vykdoma veikla internete – bendravimas su kolegomis, informacijos paieška ir sklaida.
- Slaugytojai socialinėmis medijomis labiau naudojasi asmeniniais, nei profesiniais tikslais. Dažniausiai ieško informacijos apie profesinius tobulinimosi kursus, nuotolinius mokymus, seka slaugytojams pritaikytas profesines naujienas. Slaugytojų SM naudojimą riboja laiko stoka, motyvacijos stygius, informacijos apie naudojimosi SM galimybes stoka ir neigiamas slaugytojų požiūris apie SM. Labiausiai motyvuojantys veiksniai - SM naudojimo mokymai ir gerosios patirties sklaida.
- Labiausiai slaugytojai patenkinti informacijos gausa socialinėse medijose ir naudojimosi galimybėmis, tačiau SM erdvėse negali atvirai išsakyti savo nuomonės, diskutuoti aktualiomis temomis nei tarpusavyje, nei su vadovais.
Vita Balčienė. Analysis of nurses use of social media for professional purposes. Master‘s thesis. Supervisor – prof. dr. Aurelija Blaževičienė. Lithuanian University of Health Sciences, Medical Academy, Faculty of Nursing, Department of Nursing and Care. Kaunas, 2019; 68 p. The aim – to analyze the internals of nurse's use of social media for professional purposes. Tasks of quantitative research:
- To analyze the prevalence of social media use in nursing staffs.
- To analyze what social media forms are used by nurses.
- To analyze the needs of nurses to use social media for professional purposes. The question of qualitative research: What is the nurse's experiences about the use of social media for professional purposes? Methodology. 2016 March - April dated conducted an anonymous random survey of nurses in public hospitals in Kaunas city (quantitative study). 2018 February dated, nurses working in clinics of different profiles were interviewed through individual, semi-structured interviews (qualitative study). Surveys were conducted with the agreement of the Bioethics Center, informed consent and ethical principles of research. Descriptive statistics was used for systematization and graphical representation of data. For qualitative research - coding, grouping and interpretation: thematic analysis of text. The results of both studies were compared with the socio-demographic indicators of the respondents. A common analysis of the results of the hybrid study was analyzed by causal and structural relationships. Participants – nurses, who use social media. Conclusions:
- More than a third of nurses use SM profiles in their work collective. Almost half of them will continue to use the SM for professional purposes in the future.
- To SM nurses connect several times daily, usually by phone. Nurses mostly use Google (gmail, googlegroups), social networking (Facebook), content community (Youtube) platforms, Scype program. The most frequent online activities of nurses are communication with colleagues, searching and disseminating of information.
- Nurses use social media (SM) more for personal but not for professional purposes. Mostly looking for information about professional development courses, distance learning and professional news. The use of SM for nurses is limited by the lack of time, lack of motivation, lack of information about SM use and the negative attitude of nurses about SM. The most motivating factors are training how to use SM and dissemination of good practice.
- Nurses are satisfied with the power of information in social media and with the possibilities of using it, however, they cannot openly express their opinion in the spaces of SM, discuss with each other or with theirs leaders.