Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12512/118217
Nuotolinio darbo poveikis sausos akies sindromo išsivystymui
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Nuotolinio darbo poveikis sausos akies sindromo išsivystymui
Other Title
The Effect of Remote Work on the Development of Dry Eye Syndrome
Advisor
Other(s)
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Extent
50 p.
Thesis Defence Date
2023-06-12
Abstract (lt)
Autorius: Karolina Ridikaitė Darbo pavadinimas: Nuotolinio darbo poveikis sausos akies sindromo išsivystymui Darbo tikslas: Įvertinti nuotolinio darbo poveikį sausos akies sindromo išsivystymui mokytojams bei palyginti vyravusius sausos akies simptomus dirbant nuotoliniu ir kontaktiniu būdais. Darbo uždaviniai:
- Įvertinti sausos akies simptomus, kurie vyravo mokytojų tarpe dirbant nuotoliniu būdu.
- Įvertinti sausos akies simptomus, kurie vyravo mokytojų tarpe dirbant kontaktiniu būdu.
- Įvertinti nuotolinio darbo poveikį sausos akies sindromo išsivystymui. Metodai ir tyrimo dalyviai: Analitiniame momentiniame tyrime dalyvavo 80 mokytojų iš trijų skirtingų gimnazijų. Tiriamieji turėjo užpildyti anoniminę anketinę apklausą internete: akių paviršiaus ligų klausimyną (OSDI), taip pat atsakyti į klausimus apie laiką, praleidžiamą prie išmaniųjų įrenginių, ir prevencinių akių apsaugos priemonių naudojimą nuotolinio ir kontaktinio darbo metu. Gauti anketos duomenys išanalizuoti naudojant „IBM SPSS Statistics“ 29.0 programinį statistinės analizės paketą. Atlikta aprašomoji statistika, duomenys pateikti apibendrinti. Rezultatai: Iš 80 tyrime dalyvavusių mokytojų, 69 buvo moterys ir 11 vyrų. 57,5 % tiriamųjų buvo ≥50 metų amžiaus. Nuotolinio darbo metu mokytojai dažnai jautė padidėjusį akių jautrumą šviesai (37,5 %) ir „smėlio“ jutimą akyse (38,8 %). Pablogėjęs matymas ir padidėjęs akių jautrumas šviesai visą laiką vargino po 8,8 % tiriamųjų. Kontaktinio darbo metu sausos akies sindromo (SAS) simptomus dauguma mokytojų jautė vidutiniškai dažnai ir retai. Gautas SAS simptomų, jų įtakos kasdienei veiklai ir aplinkos įtakos SAS simptomų pasireiškimui sumažėjimas mokytojams dirbant kontaktiniu būdu lyginant su nuotoliniu būdu (p < 0,05). Nuotolinio darbo metu 72,5 % mokytojų praleisdavo >6 h prie išmaniųjų įrenginių, o kontaktinio darbo metu – tik 28,7 % mokytojų (p < 0,001). Nuotolinį darbą dirbusių mokytojų OSDI balų mediana buvo 44,3 (4,2-97,9), o kontaktinį darbą dirbusių – 32,9 (0-79,2) (p < 0,001). Mokytojų, prie išmaniųjų įrenginių praleidusių >6 h, apskaičiuota OSDI balų mediana buvo didesnė nei praleidusių ≤6 h (40,6 (8,3-79,2) vs 29,8 (0-77,1)) (p = 0,034). Išvados:
- Nuotolinio darbo metu mokytojų tarpe vyravo šie sausos akies sindromui būdingi simptomai: padidėjęs jautrumas šviesai, „smėlio“ jutimas akyse ir pablogėjęs matymas. Didžiąją dalį mokytojų jie vargino visą laiką arba dažnai.
- Kontaktinio darbo metu sausos akies sindromui būdingi simptomai pasireiškė silpniau ir mokytojai juos jautė vidutiniškai dažnai arba retai.
- Tyrimas parodė, kad mokytojams nuotolinis darbas turėjo statistiškai reikšmingą poveikį sausos akies sindromui būdingų simptomų pasireiškimui (p < 0,05).
Abstract (en)
Author: Karolina Ridikaitė Title: The effect of remote work on the development of dry eye syndrome Aim of the study: To evaluate the effect of remote working on the development of dry eye syndrome in teachers and to compare the prevalence of dry eye symptoms between remote and contact work. Objectives:
- To evaluate the prevalence of dry eye symptoms among teachers working remotely.
- To evaluate the prevalence of dry eye symptoms among teachers working in a contact mode.
- To evaluate the effect of remote working on the development of dry eye syndrome. Material and methods: 80 teachers from three different gymnasiums participated in the analytical cross-sectional study. The subjects had to complete an anonymous online survey: the ocular surface disease index (OSDI) questionnaire, as well as questions about time spent on smart devices and the use of preventive eye protective measures during remote and contact work. The data obtained from the survey were analyzed using the statistical analysis software package IBM SPSS Statistics 29.0. Descriptive statistics were performed and the data are summarized. Results: Of the 80 teachers who participated in the study 69 were women and 11 were men. 57.5% of the subjects were aged ≥50 years. Teachers often experienced increased sensitivity to light (37.5%) and a "gritty" sensation in their eyes (38.8%) during remote work. The latter symptom and impaired vision bothered 8.8% of the subjects all the time. During contact work most teachers experienced dry eye syndrome (DES) symptoms moderately often and rarely. There was a reduction in DES symptoms, their impact on daily activities and the influence of the environment on the occurrence of DED symptoms in teachers during contact work compared to remote work (p<0.05). 72.5% of teachers spent >6 h on smart devices during telework compared to only 28.7% of teachers during contact work (p<0.001). The median OSDI score for teachers working remotely was 44.3 (4.2-97.9) and for teachers working during contact work was 32.9 (0-79.2) (p<0.001). Teachers who spent >6 h on smart devices had higher median OSDI scores than those who spent ≤6 h on smart devices (40.6 (8.3-79.2) vs 29.8 (0-77.1)) (p=0.034). Conclusions:
- During remote work the prevalent symptoms of dry eye syndrome among teachers were increased sensitivity to light, a "gritty" feeling in the eyes and impaired vision. Most of the teachers were bothered by these all the time or frequently.
- During contact work the symptoms of dry eye syndrome were less pronounced and were experienced moderately or infrequently by teachers.
- The study showed that remote work had a statistically significant effect for teachers on the symptoms of dry eye syndrome (p<0.05).
Publisher
Lietuvos sveikatos mokslų universitetas
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights