Options
Kauno medicinos universitete slaugos fakultete neakivaizdinėse studijose studijuojančių slaugytojų gyvenimo kokybės vertinimas
Kriukelytė, Daiva |
Gulbinienė, Jurgita | Recenzentas / Reviewer |
Vaškelytė, Alina | Komisijos sekretorius / Committee Secretary |
Lesauskaitė, Vita | Komisijos pirmininkas / Committee Chairman |
Januškevičius, Vidmantas | Komisijos narys / Committee Member |
Riklikienė, Olga | Komisijos narys / Committee Member |
Vainoras, Alfonsas | Komisijos narys / Committee Member |
Bielinienė, Nijolė | Komisijos narys / Committee Member |
Blaževičienė, Aurelija | Komisijos narys / Committee Member |
Macijauskienė, Jūratė | Komisijos narys / Committee Member |
Tyrimo tikslas. Įvertinti KMU Slaugos fakultete neakivaizdinėse studijose studijuojančių slaugytojų gyvenimo kokybę. Tyrimo medžiaga ir metodai. Tyrimas atliktas Kauno medicinos universitete trukmė nuo 2009 m. kovo 20 dienos iki 2009 m. birželio 16 dienos. Apklausta KMU Slaugos fakultete neakivaizdinėse studijose studijuojantys slaugytojai I, II, III, IV kursų (toliau vadinami studentai). Buvo atlikta anketinė anoniminė apklausa. Buvo išdalintos 234 anketos. Analizei tiko 184 anketos (39 anketos buvo neužpildytos, 11 anketų – buvo atmestos, nes jose neatsakyta į daugiau nei 20 proc. klausimų). Anketos buvo pateiktos visiems studentams apklausos dieną buvusiems paskaitose. Rezultatai. Studentų gyvenimo kokybės rodikliai skyrėsi atskirose srityse. Lyginant gyvenimo kokybės skales tarpusavyje nustatėme, kad šeimos skalės vidurkis yra didžiausias 22,71 balo. Fizinės sveikatos skalės vidurkis sudarė 20,45 balo, socialinės-ekonominės skalės - 21,38 balo, psichologinės-dvasingumo skalės - 20,76 balo. Studentų gyvenimo kokybę gerinantys veiksniai buvo studentų gera sveikata, sėkmė ir gera savijauta studijuojant universitete, administratoriaus pareigos ir šeimos sukūrimas (63,0 procentai studentų sukūrę šeimas). Studentų gyvenimo kokybė blogėjo dėl nuolatinės įtampos, didelių krūvių, fizinių negalavimų. Nepatinkantis požiūris į universitetą 3,8 kartus ir netikrumas dėl sėkmingos profesinės karjeros 6 kartus blogino gyvenimo kokybę. Išvados. Labai gerai savo sveikatą vertino 9,8 proc. studentų, vidutiniškai - 45,1 proc., gerai - 44 proc. ir tik 1,1 proc. savo sveikatą vertino blogai. Gyvenimo kokybę gerino sėkmė ir gera savijauta studijuojant universitete, gera fizinė sveikatos būklė, administratoriaus pareigos. Geresnė gyvenimo kokybė nustatyta studentų sukūrusių šeimas. Nepatinkantis požiūris į universitetą blogino gyvenimo kokybę, nesutikimas, kad užsiėmimų metu studentai yra skatinami reikšti savo nuomonę, netikrumas dėl sėkmingos profesinės karjeros, subjektyvus, kaip „vidutinės“ ar „blogos“ sveikatos būklės vertinimas, bei fiziniai sveikatos negalavimai varginantys per 12 mėnesių.
The aim of the research. To evaluate the quality of life of part time nursing students at the Faculty of Nursing, Kaunas University of Medicine. Research material and methods. The research was performed at Kaunas University of Medicine form March 20, 2009 to June 16, 2009. The first, second, third and fourth year part time students (here after called students) at the Faculty of Nursing of Kaunas University of Medicine were interrogated. The anonymous questionnaire survey was carried out. A total of 234 questionnaires were distributed. Out of them, 184 questionnaires proved to be adequate for the analysis. (Out of the rest, 39 questionnaires were unfulfilled, 11 questionnaires were refuted, due to lack of answers exceeding 20 percent of questions). Questionnaires were supplied to all the students present at lectures on the survey day. Results: Quality of life ratings of students were different in different spheres. According to life-quality rating inter-comparison, we determined that family subscale average was the highest – 22.71 points. Physical health subscales average was 20.45 points; social-economical subscale was 21.38 points, psychological-spiritual subscale average was 20.76 points. The improving factors of student quality of life were the following: good student health, success and well-being while studying at University, holding administration post and family creation (63.0 percent of student have created their own families). The student quality of life worsens due to constant stress, hard study loads and physical troubles. The quality of life was impaired 3.8 times due to a negative point of view towards University and 6 times due to uncertainty about successful professional career. Conclusions: The following subjective health evaluation was determined: 9.8 percent of respondents evaluated their own health as very good; 45.1 percent evaluated it as satisfactory and 44 percent – as good. 1.1 percent of respondents evaluated their health as bad. Quality of life was improved by success and well-being at studies in the University, good health state and administration post. Better quality of life was established for students who created their own families. Disliking towards University impaired the quality of life, so as the disapproval that students are prompted to express their own opinion at lectures, and the uncertainty for successful professional career, also the subjective evaluation of health state as “average” or “bad” and physical health troubles which lasted for more than 12 months.