Slaugos programos studentų praktikų metu patiriamas stresas bei jo įveikos būdai
Kadišaitė, Viltė |
Recenzentas / Reviewer |
Viltė Kadišaitė. Studentų patiriamas stresas klinikinių praktikų metu bei jo įveikos būdai. Bakalauro baigiamasis darbas. Darbo vadovė - Dr. Viktorija Grigaliūnienė. Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, Medicinos akademija, Slaugos fakultetas, Kaunas, 2025; 43 p. Tyrimo tikslas - Nustatyti slaugos studentų jaučiamo streso priežastis praktikų metu bei streso valdymo būdus. Tyrimo metodika - Tyrimas buvo atliekamas naudojant savos kūrybos anketą, kuri buvo siunčiama Lietuvos sveikatos mokslų universiteto elektroniniu paštu ‚‚Microsoft Outlook”. Tyrimo rezultatai - Beveik visi 2-4 kurso studentai, daugiau ar mažiau, patyrė stresą klinikinių praktikų metu (97 proc). Labiausiai stresą provokuojantys veiksniai buvo netaktiškas kolektyvo elgesys ir nauji iššūkiai. Fiziniai streso simptomai studentams pasireiškė prakaitavimu (60 proc.) ar galvos skausmu/svaigimu (52,3 proc.). Psichoemociniai simptomai pasireiškė įtampa (87,7 proc.) bei išsisblaškymu (73,8 proc.) ar liūdesiu (60 proc ). Populiariausi streso malšinimo būdai tarp studentų buvo minčių nukreipimas (84,6 proc.), bendravimas su artimaisiais (61,5 proc) ir kvėpavimo pratimai (36,9 proc.). Išvados - 1. Įvertinus tyrimo rezultatus nustatyta, kad dauguma LSMU 2-4 kurso slaugos programos studentų jautė stresą klinikinių praktikų metu. Nustatyta, kad didžioji dalis respondentų manė, kad jaučiamas stresas buvo netaktiško kolektyvo elgesio, naujų iššūkių bei negero vidinio gydymo įstaigos klimato padarinys. Daugiau nei pusė slaugos studentų dėl patiriamo streso jautė dvejones pasirinkta specialybe. 2. Įvertinus LSMU 2-4 kurso slaugos programos studentų patiriamo streso padarinius jų fizinei bei psichologinei sveikatai, nustatyta, kad dauguma respondentų jautė neigiamus simptomus dėl patiriamos įtampos. Tiriamieji teigė, kad streso metu jautė įvairius fizinius pojūčius, tokius kaip prakaitavimas, galvos skausmas ar svaigimas, drebėjimas. Psichoemociniai simptomai respondentams pasireiškė įtampos bei išsekimo jausmu, išsiblaškymu, liūdesiu ir daugiau. Tiriamieji taip pat pažymėjo, kad šie simptomai turėjo neigiamos įtakos jų mokslų bei praktikos kokybei, ar net asmeniniams gyvenimams. 3. Įvertinus LSMU 2-4 kurso slaugos programos studentų streso įveikos būdus, nustatyta, kad dažniausiai studentai bando nukreipti mintis, atlikti kvėpavimo pratimus bei įtampą slopina bendraudami su artimaisiais.
Viltė Kadišaitė. Studentų patiriamas stresas klinikinių praktikų metu bei jo įveikos būdai. Bachelor’s thesis. Supervisor - Dr. Viktorija Grigaliūnienė. Lithuanian University of Health Sciences, Medical academy, Faculty of Nursing, Kaunas, 2025; 43 p. Purpose of reaserch - To identify the causes of stress that nursing students endure during clinical practice and their main coping strategies. Research methodology - Research was performed with authors self-made questionnaire and sent out via Lithuanian University of Health Sciences email ‚‚Microsoft Outlook”. Research results - Allmost all 2nd- 4th year nursing students, more or less, experienced stress during clinical practice (97 prc.), the most stress provoking factors were untactical behaviour from the medical team and new challenges. Physical symptoms occurred by sweating (60 prc.) or headaches/dizziness (52.3 prc.). Psychoemotional symptoms occurred by tension (87.7 prc.) and lack of focus (73.8 prc.) or sadness (60 prc.). The most popular stress relief methods among students were redirectioning their thoughts (84.6 prc.), communicating with loved ones (61.5 prc.) and breathing exercises (36.9 prc.). Conclusions - 1. After evaluating the results of the research, it was found that the majority of LUHS 2nd-4th year nursing program students felt stress during clinical practice. It was found that the majority of respondents believed that the stress they felt was caused by tactless behavior of the medical team, new challenges and a bad internal climate of the medical institution. More than half of the nursing students felt hesitation about their chosen profession due to the stress they experienced. 2. After evaluating the effects of stress experienced by LUHS 2nd-4th year nursing program students on their physical and psychological health, it was found that the majority of respondents felt negative symptoms due to the stress they experienced. The subjects stated that during stress they felt various physical symptoms, such as sweating, headaches or dizziness, trembling. Psychoemotional symptoms for the respondents were feeling of tension and exhaustion, lack of focus, sadness and more. The subjects also noted that these symptoms had a negative impact on the quality of their studies and practice, also their personal lives. 3. After assessing the stress coping methods of 2nd-4th year nursing program students at LUHS, it was found that students most commonly redirect their thoughts, practice breathing excersizes and communicate with their loved ones as a way to relieve tension.