RVASVT sistemos įvertinimas X maisto prekių parduotuvėse
Jankauskienė, Giedrė |
Recenzentas / Reviewer | |
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Šio darbo tikslas buvo - įvertinti RVASVT sistemą 2-jose to paties tinklo, skirtingą laikotarpį veikiančiose, maisto prekių parduotuvėse. Tyrimas atliktas dviejose panašaus dydžio, skirtingą laikotarpį (Klaipėda – 20m., Šiauliai – 5m.) dirbančiose, to paties, tinklo mažmeninėse maisto prekių parduotuvėse. Parduotuvės parinktos atsitiktinai, įvertinant kuo panašesnį parduotuvių darbo modelį, bei teikiamų prekių asortimentą. Parduotuvėse atliktas vidaus auditas pagal įmonėje veikiantį rutininį auditavimo aktą (1 priedas). Taip pat darbo tyrime buvo atlikta anketinė parduotuvės darbuotojų apklausa (4 priedas). Iš viso apklaustas 31 darbuotojas. Anketą sudarė 21 klausimas, iš kurių 17 buvo orientuoti į atskirų RVASVT sistemos dalių įgyvendinimo ir veikimo efektyvumo įvertinimą konkrečioje paduotuvėje. Atlikus vidinį auditą ir išanalizavus jo rezultatus, parduotuvėse nenustatytas nei vienas pažeidimas, tikrinami punktai 100 proc. atitiko keliamus reikalavimus. Atlikus darbuotojų anketinę apklausą, 7-iuose klausimuose buvo nustatyti nežymūs sistemos pažeidimai, tai sudarė 41,2 proc. klausimų. Nustatyti RVASVT sistemos trūkumai produkto atsekamume, greitai gendančių produktų ženklinime, dezifenkavimo žurnalo pildyme, valymo inventoriaus ženklinime, darbo rubuose, kenkėjų kontrolėje. Palyginus RVASVT sistemų efektyvumą, priklausomai nuo parduotuvių veikimo laikotarpio, nustatyta, kad trumpesnį laikotarpį veikianti parduotuvė, turėjo daugiau trūkumu. Tačiau skirtumai tarp ilgesnį ir trumpesnį laiką veikiančių parduotuvių pažeidimų nebuvo statistiškai reikšmingi (p>0,05).
The aim of the work was to evaluate the HACCP system in 2 of the same network, operating in different food stores. The study was carried out at two retail stores of the same network in a similar size, different period (Klaipėda - 20 m., Šiauliai - 5 m.). Shops were chosen randomly, taking into account the most similar pattern of shops, and the range of products offered. Shops have an internal audit performed by a routine auditing act in the company (Annex 1). In addition, a questionnaire survey of shop employees was carried out in the study (Annex 4). A total of 31 employees were interviewed. The questionnaire consisted of 21 questions, of which 17 were focused on the assessment of the implementation and performance of individual parts of the HACCP system in a specific case. After conducting an internal audit and analyzing its results, there are no violations found in the stores, 100% is checked meets the requirements. After completing a questionnaire survey of employees, in 7 of the questions, minor violations of the system were detected, which made up 41.2% questions. The deficiencies of the HACCP system were identified in product traceability, labeling of perishable products, disinfection logbook, cleaning inventory marking, work rubs, and pest control. When comparing the effectiveness of HACCP systems, depending on the life of the stores, it was found that there was a shortage of shorter stores. However, the differences between longer and shorter time stores were not statistically significant (p> 0.05).