Options
Fizinių pratimų programos poveikis pradinių klasių moksleivių griaučių-raumenų sistemos funkcinei būklei, emocinei būsenai ir mokymosi rezultatams
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Darbo tikslas - įvertinti fizinių pratimų programos poveikį pradinių klasių moksleivių griaučių-raumenų sistemos funkcinei būklei, emocinei būsenai ir mokymosi rezultatams. Darbo uždaviniai: 1. Įvertinti fizinių pratimų programos poveikį pradinių klasių moksleivių griaučių-raumenų sistemos funkcinei būklei. 2. Įvertinti fizinių pratimų programos poveikį pradinių klasių moksleivių emocinei būsenai. 3. Įvertinti fizinių pratimų programos poveikį pradinių klasių moksleivių mokymosi rezultatams. Tyrimo metodologija. Tyrimo metodai: 1. Anketinė apklausa. 2. Kūno laikysenos vertinimas: sagitalioje ir frontalioje plokštumose laikysena buvo vertinama vizualine laikysenos vertinimo skale pagal W.W.K. Hoeger; horizontalioje plokštumoje buvo naudojamas Adam’o testas su pediskoliometru; plantografija buvo naudojama įvertinti pėdos skliauto padėties būklę. 3. Fizinio pajėgumo vertinimui buvo naudojama: stuburo judesių amplitudės matavimas Šobero testu; stuburo paslankumo į dešinę ir kairę puses bei statinės pilvo ir nugaros raumenų jėgos ištvermės vertinimas atlikites testais. 4. Emocinei būsenai vertinti buvo naudojami emocinės būsenos veidukai. Tiriamieji – tyrime dalyvavo savanoriškai su tėvų ( arba globėjų) sutikimu 39 pradinių klasių moksleiviai, besilankantys vienoje šeimos medicinos klinikoje. Tiriamieji buvo atsitiktinai suskirstyti į dvi grupes: kontrolinę ir tiriamąją. Tiriamosios grupės dalyviams buvo taikoma fizinių pratimų programa. Išvados: 1. Fizinių pratimų programos taikymas turi teigiamą poveikį pradinių klasių moksleivių kūno laikysenai frontalioje, sagitalioje ir horizontalioje plokštumose. 2. Fizinių pratimų programos taikymas turi teigiamą poveikį pradinių klasių moksleivių stuburo judesių amplitudėms bei liemens raumenų statinės jėgos ištvermei. 3. Fizinių pratimų programos taikymas teigiamai veikia pradinių klasių moksleivių emocinę būseną. 4. Fizinių pratimų programos taikymas teigiamai veikia pradinių klasių moksleivių dėmesio koncentravimą, bei neturi poveikio jų akademiniams pasiekimams.
The aim of this study was to evaluate the impact of exercise program on the functional state of musculoskeletal system, emotional state and learning outcomes of primary school pupils'. Tasks: 1. To evaluate the impact of exercise program on the functional state of the musculoskeletal system of primary school pupils. 2. To assess the impact of the exercise program on the emotional state of primary school students. 3. To assess the impact of the exercise program on the learning outcomes of primary school students. Research Methodology: 1. Questionnaire survey. 2. Body Posture Assessment: body posture in the sagittal and frontal planes was evaluated using visual posture assessment method according to W.W.K. Hoeger; body posture in the horizontal plane was measured using the Adam's test and pediscoliometer; plantography was used to assess the condition of the foot arch position. 3. Physical fitness assessment: spine range of motion was measured with Schober's test; right and left spine mobility, static endurance of abdominal and back muscles were assessed using performance tests. 4. Emotional state smileys were used for the assessment of emotional state. Participants. 39 primary school students volunteering with the consent of parents (or guardians) attending one family medical clinic. Participant were randomly divided into two groups. Exercise program was applied only for experimental group‘s participants. Conclusions: 1. Exercise program has a positive effect on the posture of primary school pupils in frontal, sagittal and horizontal planes. 2. Exercise exercise has a positive effect on the amplitude of spine movement and the endurance of the static strength of the trunk muscles of primary school pupils. 3. Applying exercise program has a positive effect on the emotional state of primary school students. 4. The application of the exercise program has a positive effect on the concentration of primary school students but does not affect their academic performance.