Šokio terapijos įtaka autizmo diagnozę turinčių vaikų judesių planavimo ir socialinių įgūdžių kaitai
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Rafanavičienė S. Šokio terapijos įtaka autizmo diagnozę turinčių vaikų judesių planavimo ir socialinių įgūdžių kaitai / mokslinė vadovė dr. Prasauskienė A., konsultantė mag. Vasiliauskienė V,.; Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, Slaugos fakultetas, Vaikų reabilitacijos klinika. – Kaunas, 2020, 61 p. ; Darbo tikslas – Ištirti vaikų, turinčių autizmo diagnozę, judesių planavimo ir socialinių įgūdžių kaitą taikant šokio terapiją. Darbo uždaviniai: Įvertinti autizmo diagnozę turinčių vaikų judesių planavimo įgūdžius, remiantis gautais stambiosios motorikos rodikliais; Įvertinti autizmo diagnozę turinčių vaikų socialinius įgūdžius; Ištirti judesių planavimo ir socialinių įgūdžių kaitą autizmą turintiems vaikams, taikant šokio terapiją ir jos netaikant; Nustatyti ryšį tarp socialinių įgūdžių ir stambiosios motorikos įgūdžių vaikams, turintiems autizmo diagnozę. Tyrimo metodika: Tiriamųjų vertinimas demografinių duomenų vertinimo anketa, socialinių įgūdžių vertinimo skale, Peabody motorinės raidos skalės - antra versija. Struktūruoto ugdymo taikymas abiem grupėms. Šokio terapijos užsiėmimų taikymas poveikio grupei 3 mėnesius. Po 3 mėnesių atliekamas pakartotinis įvertinimas. Tyrimo dalyviai: 2 – 5 metų vaikai, turintys autizmo diagnozę. Išvados: 1. Autizmo diagnozę turinčių vaikų judesių planavimo įgūdžiai poveikio ir kontrolinėje grupėse buvo prastesni, nei tipiškai besivystančių vaikų. Poveikio grupėje 7 iš 8 tiriamųjų judesių planavimo įgūdžiai neatitiko normos. Visų kontrolinės grupės tiriamųjų judesių planavimo įgūdžiai buvo sutrikę; 2. Poveikio grupėje 7 iš 8, o kontrolinėje grupėje visų tiriamųjų socialiniai įgūdžiai buvo sutrikę; 3. Taikant šokio terapijos užsiėmimus, kartu su struktūruotu ugdymu, pagerėjo vaikų, turinčių autizmo diagnozę, judesių planavimo įgūdžiai. Taikant tik struktūruotą ugdymą, per 3 mėnesius, judesių planavimo įgūdžiai nepakito. Taikant struktūruotą ugdymą, per 3 mėnesius, nepriklausomai nuo šokio terapijos taikymo, socialiniai įgūdžiai nepakito; 4. Tyrimo duomenų analizė neatskleidė socialinių įgūdžių ir stambiosios motorikos tarpusavio ryšių.
Rafanavičienė S. Influence of dance movement therapy on motor planning and social skills of children with autism / supervisor dr. Prasauskienė A., consultant m. Vasiliauskienė V,.; Lithuanian University of Health Sciences, Medical Academy, Faculty of Nursing, Children rehabilitation Clinic – Kaunas, 2020, 61 p.; The aim of the research – Assess changes in motor planning and social skills while applying dance movement therapy for children with autism. The tasks to reach the aim of this study were: To evaluate motor planning skills of children with autism, while evaluating gross motor skills; To evaluate social skills of children with autism; Assess how motor planning and social skills of children with autism change, while applying and not applying dance movement therapy; Assess connection between social and gross motor skills of children with autism. The methods of the research: Children were evaluated with demographic data evaluation questionnaire, social skills evaluation questionnaire and Peabody Developmental Motor Scales-2. Dance movement therapy was applied for 3 months for experimental group. Second evaluation of social gross motor skills after 3 months was performed. Participants: 2 – 5 years old children with autism; Conclusions: 1. Motor planning skills of children with autism in effect and control groups, were inferior compared to motor planning skills of typically developing children. Motor planning skills of 7 out of 8 participants in effect group and all participants in control group do not conform to the norm; 2. In effect group social skills of 7 out of 8 participants and in control group of all participants do not conform to the norm; 3. Motor planning skills of children with autism, improved while applying dance movement therapy together with structured education. Motor planning skills did not change while applying structured education alone for 3 months. Applying structured education for 3 months, did not influence social skills of children with autism, regardless of application of dance movement therapy; 4. Research data did not reveal correlation between social and gross motor skills.