LSMUL KK Šeimos medicinos klinika pacientų požiūriu: ką galime padaryti geriau?‘
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Darbo autorius: Aistė Šidlauskaitė Darbo vadovas: Doc. Gediminas Raila Darbo pavadinimas: „LSMUL KK Šeimos medicinos klinika pacientų požiūriu: ką galime padaryti geriau?‘‘ Tyrimo tikslas: Ištirti LSMU KK Šeimos medicinos klinikos pacientų pasitenkinimą teikiamomis asmens sveikatos priežiūros paslaugomis. Tyrimo uždaviniai: Išanalizuoti apklausoje dalyvavusių pacientų nuomonę apie LSMUL KK Šeimos medicinos klinikos teikiamų paslaugų kokybę. Išanalizuoti apklausoje dalyvavusių pacientų pasitenkinimą LSMUL KK Šeimos medicinos klinikos komandos darbuotojų darbu. Įvertinti pacientų pasiūlymus kaip būtų galima pagerinti LSMUL KK Šeimos medicinos klinikos teikiamų paslaugų kokybę. Metodika: Pasirinktas tyrimo metodas – anketinė apklausa. Tyrime dalyvavo 124 LSMUL KK Šeimos medicinos klinikos pacientai, kurie per šį laikotarpį (2022-11-10 – 2023-03-01) nors kartą apsilankė Šeimos medicinos klinikoje ir sutiko užpildyti anketą raštu. Statistinė duomenų analizė atlikta naudojant „IBM SPSS Statistics 29“ programinį paketą bei Microsoft Excel 21. Rezultatai: 89,6 proc. atsakiusiųjų sutinka, kad medicininės paslaugos LSMUL KK Šeimos medicinos klinikoje suteikiamos kokybiškai. Tačiau pasitikėjimo ir saugumo stoka pacientams yra dominuojantis nepasitenkinimo veiksnys (16,97±2,42), o bendravimu ir empatija respondentai patenkinti labiausiai (17,67±2,48). Vertinant klinikos komandos darbuotojų darbą apklaustieji mažiausiai patenkinti gydytojo psichiatro darbu (3,89 ±1,2), o labiausiai – slaugytojų darbu (4,43±0,69). Kaip dažniausias klinikos darbuotojų darbo nepasitenkinimo priežastis pacientai nurodė patekimo į konsultaciją greitį/ilgas laukimo eiles (18,5 proc.) bei nepatogią registravimosi sistemą (14,5 proc.). Šio tyrimo rezultatai parodė, kad tikslinių pacientų grupių informuotumas apie priešinės liaukos (60 proc.) bei širdies ir kraujagyslių ligų (60 proc.) prevencines programas nebuvo pakankamas. 6 šio tyrimo respondentai nurodė ketinantys keisti gydytoją, o 3 – įstaigą. Norint pagerinti klinikos paslaugų kokybę dauguma pacientų siūlė priimti pagal numatytą laiką, trumpinti eiles bei padaryti patogesnę registravimosi sistemą. Išvados: Šio tyrimo respondentams pasitikėjimo ir saugumo stoka buvo dominuojantis nepasitenkinimo veiksnys, tačiau pacientų, nurodžiusių, jog ketina keisti gydytoją, dominuojantis nepasitenkinimo veiksnys buvo dėmesio ir rūpestingumo stoka, o ketinančių keisti įstaigą – informacijos teikimo bei dėmesio ir rūpestingumo stoka.
Author: Aistė Šidlauskaitė Scientific supervisor: Doc. Gediminas Raila Title: "LUHSH KC Family Medicine Clinic From the Patients' Point of View: What Can We Do Better? Aim of the study: To investigate the satisfaction of patients of the Family Medicine Clinic of LUHSH KK with the personal health care services provided. Objectives: To analyze the opinion of the surveyed patients on the quality of services provided by the LUHS Hospital KC Family Medicine Clinic. To analyze the satisfaction of the surveyed patients with the work of the Family Medicine Clinic team at LUHS Hospital KC. To assess patients' suggestions on how to improve the quality of services provided by the Family Medicine Clinic. Methodology: The study involved 124 patients of the Family Medicine Clinic of LUHS Hospital KC who had visited the Family Medicine Clinic at least once during this period (2022-11-10 – 2023-03-01) and who agreed to fill in a written questionnaire. Statistical analysis of the data was carried out using “IBM SPSS Statistics 29” software package and Microsoft Excel 21. Results: 89.6% of respondents agree that the quality of medical services provided at the Family Medicine Clinic of LUHS Hospital KC is high. However, the lack of trust and security for patients was the dominant factor of dissatisfaction (16.97±2.42), whereas the respondents were most satisfied with communication and empathy (17.67±2.48). In terms of the work of the clinic team, respondents were least satisfied with the work of the psychiatrist (3.89±1.2) and most satisfied with the work of nurses (4.43±0.69). The most frequent reasons for dissatisfaction with the work of the clinic staff were the speed of getting to the consultation/long waiting queues (18.5%) and the inconvenient check-in system (14.5%). The results of this study showed that the awareness of the target patient groups about the prevention programmes for prostate (60%) and cardiovascular diseases (60%) was not sufficient. 6 respondents in this study indicated that they would change their doctor and 3 respondents indicated that they would change their institution. Most patients suggested to improve the quality of clinic services by making appointments according to scheduled times, shortening queues and making the registration system more convenient. Conclusions: For the respondents of this study, the lack of trust and security was the dominant factor of dissatisfaction, but the dominant factor of dissatisfaction for the patients who indicated that they intend to change the doctor was the lack of attention and care, and for those who intend to change the institution, the lack of information provision and attention and care.