„X“ įmonės marketingo veiklos ypatumai
Petraškaitė, Kristina |
Saladienė, Violeta |
Kerzienė, Sigita | |
Darbo problema: Smulkios verslo įmonės „X“ veiklos analizė parodė, kad įmonė susiduria su vis didesne konkurencija, kuri kelia įmonei didelį susirūpinimą, nes silpnina jos pozicijas rinkoje. Todėl mokslinę problemą galima formuluoti klausimu: kokį marketingo modelį ar programą įmonei galima pritaikyti, kad įmonė išvengtų klaidų plėtodama marketingą ir išliktų rinkoje? Marketingas yra labai svarbus elementas smulkaus verslo išlikimui bei pagrindinė sudedamoji dalis jo vystymuisi ir ateities perspektyvoms. Kiekvienos įmonės veiklai didelį poveikį turi tokie makroekonominiai veiksniai kaip bendra šalies ekonominė būklė, jos plėtros lygis. Nuo jų didesniu ar mažesniu mastu priklauso gyventojų perkamoji galia, jų elgsena rinkoje, prekių paklausa ir jų pardavimas. Visa tai labai svarbu marketingo veiklai. Tikslas: Įvertinti marketingo veiklos organizavimą „X“ įmonėje ir pasiūlyti marketingo sprendimus smulkiojo verslo įmonėje. Darbo objektas: marketingo veiklos organizavimas „X“ įmonėje. Uždaviniai: 1. Išnagrinėti smulkaus verslo marketingo ypatumus ir priemones, kurios taikomos smulkaus verslo marketinge. 2. Pateikti X įmonės veiklos analizę marketingo požiūriu. 3. Atlikti „X“ įmonės marketingo komplekso tyrimą. 4. Remiantis atliktais tyrimais pateikti pasiūlymus, kaip patobulinti „X“ įmonės marketingo veiklos organizavimą. Išvados: 1. Analizuojant smulkiojo verslo įmonės ypatumus, galima teigti, kad kiekviena įmonė veikia nuolat kintančioje aplinkoje ir kiekvienoje įmonėje atliekama daugybė veiksmų kurie gali būti priskirti marketingo sričiai. Įmonės kuria ir tobulina prekes, nustato jų kainas, parduoda jas. Taip pat tiria vartotojų poreikius, stengiasi užmegzti ryšius su klientais reklamos pagalba. 2. Atlikta „X“ įmonės veiklos analizė marketingo požiūriu leidžia daryti prielaidas, kad įmonė yra perspektyvi, tačiau būtina didinti įmonės produktų pasiskirstymą, plėsti įmonės produktų asortimentą, naudoti įvairesnius būdus priėjimui prie kliento, galvoti apie prekinį ženklą ir produktų išskirtinumą. Kadangi produktų gyvavimo cikle, šiuo metu įmonės produktai yra tarp brandos stadijos ir smukimo stadijos. Todėl būtina įvesti į rinką naujus produktus ir naudoti kitas pažangias technologijas, taip padidinant įmonės apimtis. 3. Atliktas tyrimas parodė, kad potencialūs „X“ įmonės klientai yra šeimos (36 proc.), kasdien perkantys pieno produktus bei nevedę/netekėję asmenys (47,2 proc.) perkantys pieno produktus kelis kartus per savaitę, tarnautojai (50 proc.) perkantys pieno produktus kasdien. 4. Turguje apsiperka įvairaus užimtumo respondentai, tiek ir ūkininkai, tiek ir verslininkai, tarnautojai ar bedarbiai. 35,7 proc. vedusių/ištekėjusių respondentų nurodė, kad dažniausia apsipirkimo vieta yra turgus. 34,3 proc. respondentų turinčių vaikų taip pat apsiperka dažniausiai turguje. Todėl labai svarbu, kad „X“ įmonė savo produkciją orientuotų į šias tikslines grupes. 5. Pieno produktų pakuotė svarbi daugiau nei pusei studentų (58.8 proc.), tarnautojų (57,1 proc.), darbininkų (56,7 proc.). Galima teigti, kad jeigu turguje parduodamų produktų pakuotė tenkintų šias klientų grupes, gal būt jie taptų nuolatiniais klientais turguje. 6. Beveik puse (48,8 proc.) vedusių/ištekėjusių tik iš dalies supranta informaciją, kuri yra pateikiama pieno produktų etiketėse. Puse tarnautojų (50 proc.) mano, kad pateikiama informacija apie pieno produktus yra iš dalies pakankama ir daugiau nei puse pensininkų - 77,8 proc., mano, kad informacijos pakanka, kadangi galima apie produktus pasiklausti pardavėjo bei paprašyti parodyti leidimą, prekiauti pieno produktai, kaip užtikrinimą apie jų kokybę ir šviežumą.
The problem: The analysis of activity o f the small "X" enterprise showed that the enterprise has been facing growing competition, which raises concerns of the enterprise, for its weakening position on the market. Therefore the scientific problem may be articulated by asking: what market model or program may be applied to the enterprise in order to allow it to avoid errors during the development of marketing and remaining on the market? Marketing is a very important element for survival of a small business and the main component of its development and future prospects. The activities of each enterprise is greatly influenced by the macroeconomic factors such as of overall of economic situation of the country and the level of its development. The higher or lower levels of the two latter are the factors on which the purchasing power of citizens, their behaviour on the market and the demand for the products and their sales. All this is very important for the marketing activities. The objective: to evaluate the organization of marketing in the "X" enterprise and propose marketing solutions for the small enterprise. The object of work: analysis of marketing activity of the "X" enterprise. The tasks: 1. To examine the special features and instruments of marketing of a small business applied to the marketing of a small business. 2. To present the analysis of the activity of the "X" enterprise in the context of marketing. 3. To perform a research of the marketing complex of the "X" enterprise. 4. To propose suggestions on how to improve the organization of marketing activities of the "X" enterprise based on the research problems.