The Accessibility and Usage of Health Care Services in Lithuania among Foreign Students Studying at the Lithuanian University of Health Sciences
Sadek, Ali Hassan |
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
AIM: To evaluate the opinion of the foreign students studying at the Lithuanian University of Health Sciences on the usage and accessibility of health care services in Lithuania. OBJECTIVES: 1) To evaluate the prevalence and pattern of usage of healthcare services by foreign students of the Lithuanian university of health sciences. 2) To evaluate the opinion of the foreign students of the Lithuanian University of Health Sciences on the economic, communicational, and organisational accessibility of health care services in Lithuania. 3) To evaluate the satisfaction of the foreign students at the Lithuanian University of Health Sciences with the health care services in Lithuania. METHODOLOGY. A questionnaire was sent out to 477 4th, 5th and 6th-year foreign medical students using the Lithuanian University of Health Sciences email system. The questionnaire was open from the 28th of February 2023 to the 25th of March 2023. The response rate was 27%.in total 127 students responded to the questionnaire. Analysis of data was done using IBM SPSS. RESULTS. Most of the students that responded to the questionnaire were female and the most common study year of the students that responded to the questionnaire was 6th year. More than half of the students required a healthcare service during their studies and most of these students were provided the healthcare service they required in Lithuania. Most students who required a healthcare service went to a public healthcare facility. The majority of students found it harder to access healthcare services in Lithuania compared to their home countries. Language barrier and lack of information were the two most prevalent barriers mentioned in the students' responses. Most of the students were required to pay for the healthcare service they required, many of those students thought that the amount they paid was significant for them. More students were satisfied with the healthcare services than dissatisfied. CONCLUSIONS: 1) The majority of foreign LUHS students required healthcare services during their studies, out of those students most of them accessed healthcare in a public healthcare facility. 2) The language barrier and insufficient information were the main barriers to healthcare accessibility in Lithuania for foreign students. Opinions on economic accessibility to healthcare varied but was also seen to be a barrier to many students. 3) Most students were satisfied with the healthcare services in Lithuania. Difficulty in accessing healthcare services and dissatisfaction with healthcare staff's behaviour had a negative impact on the overall satisfaction of the students with the healthcare services in Lithuania.
TIKSLAS: Įvertinti Lietuvos sveikatos mokslų universitete studijuojančių užsienio studentų nuomonę apie sveikatos priežiūros paslaugų naudojimą ir prieinamumą Lietuvoje. TIKSLAI: 1) Įvertinti Lietuvos sveikatos mokslų universiteto užsienio studentų sveikatos priežiūros paslaugų paplitimą ir naudojimosi modelius. 2) Įvertinti Lietuvos sveikatos mokslų universiteto užsienio studentų nuomonę apie ekonominį, komunikacinį ir organizacinį sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą Lietuvoje. 3) Įvertinti Lietuvos sveikatos mokslų universiteto studentų iš užsienio pasitenkinimą sveikatos priežiūros paslaugomis Lietuvoje. METODIKA. 477 užsienio medicinos IV, 5 ir 6 kurso studentams Lietuvos sveikatos mokslų universiteto elektroninio pašto sistema buvo išsiųsta anketa. Anketa buvo atidaryta nuo 2023 m. vasario 28 d. iki 2023 m. kovo 25 d. Atsakymų rodiklis siekė 27 %. Iš viso į anketą atsakė 127 studentai. Duomenų analizė atlikta naudojant IBM SPSS. REZULTATAI. Dauguma į klausimyną atsakiusių studentų buvo moterys, o dažniausiai į anketą atsakiusių studentų studijų metai buvo 6 kursai. Daugiau nei pusei studentų studijų metu prireikė sveikatos priežiūros paslaugų, o daugumai jų reikalinga sveikatos priežiūros paslauga buvo suteikta Lietuvoje. Dauguma studentų, kuriems prireikė sveikatos priežiūros paslaugų, kreipėsi į valstybinę sveikatos priežiūros įstaigą. Daugumai studentų sveikatos priežiūros paslaugas Lietuvoje gauti buvo sunkiau nei savo gimtojoje šalyje. Kalbos barjeras ir informacijos trūkumas buvo dvi labiausiai paplitusios kliūtys, minimos mokinių atsakymuose. Dauguma studentų privalėjo susimokėti už reikalingas sveikatos priežiūros paslaugas, daugelis jų manė, kad sumokėta suma jiems buvo reikšminga. Daugiau studentų buvo patenkinti sveikatos priežiūros paslaugomis nei nepatenkinti. IŠVADOS: 1) Didžiajai daliai užsienio LSMU studentų studijų metu buvo reikalingos sveikatos priežiūros paslaugos, iš kurių dauguma sveikatos priežiūros paslaugas gavo viešosiose sveikatos priežiūros įstaigoje. 2) Kalbos barjeras ir nepakankama informacija buvo pagrindiniai barjerai, trukdantys užsienio studentams gauti sveikatos priežiūros paslaugas Lietuvoje. Nuomonės apie ekonominį sveikatos priežiūros prieinamumą skyrėsi, tačiau daugeliui studentų tai taip pat buvo kliūtis. 3) Dauguma studentų buvo patenkinti sveikatos priežiūros paslaugomis Lietuvoje. Sunkumas gauti sveikatos priežiūros paslaugas ir nepasitenkinimas sveikatos priežiūros darbuotojų elgesiu turėjo neigiamos įtakos bendram studentų pasitenkinimui sveikatos priežiūros paslaugomis Lietuvoje.