Options
4-6 klasių moksleivių tėvų požiūris į visuomenės sveikatos specialisto veiklą mokykloje
Gaižauskienė, Viktorija |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Darbo tikslas. Išsiaiškinti 4-6 klasių moksleivių tėvų požiūrį į visuomenės sveikatos priežiūros specialisto veiklą mokykloje. Tyrimas atliktas 2017 metų spalio – lapkričio mėn. Tyrimo metu apklausti 4-6 klasių mokinių, kurie mokosi X rajono progimnazijose, tėvai. Tyrime iš viso dalyvavo 421 mokinių tėvas. Didžioji mokinių tėvų dalis (87,9 proc.) nurodė visuomenės sveikatos priežiūros specialisto poreikį mokykloje. Daugiau nei pusė (53,9 proc.) mokinių tėvų žino pagrindinius visuomenės sveikatos priežiūros specialisto tikslus, tačiau tik (17,3 proc.) respondentų gerai žino visuomenės sveikatos priežiūros specialisto atliekamas funkcijas. Didžiausią atsakomybę už vaikų sveikatą bendrąja prasme tėvai prisiima sau (4,95 balo), tačiau mokykloje, jų nuomone, už vaikų sveikatą atsakingas visuomenės sveikatos priežiūros specialistas (4,24 balo). Analizuojant visuomenės sveikatos priežiūros specialisto teikiamą informaciją mokyklos bendruomenei įvairiais klausimais, aukščiausiais balais buvo įvertinta šių specialistų teikiama informacija apie pirmąją medicininę pagalbą (3,6 balo). Tyrimo metu nustatyta, kad mokyklos, kuri vykdo sveikatą stiprinančią veiklą, mokinių tėvai geriau žino visuomenės sveikatos priežiūros specialisto funkcijas mokykloje (19,1 proc.), nei įprastos mokyklos mokinių tėvai (12,9 proc.). Mokinių tėvai sveikatą stiprinančioje mokykloje yra daugiau girdėję apie prevencines programas, apie vaikų fizinio aktyvumo skatinimo programą (32,9 proc.), nei įprastos mokyklos mokinių tėvai (18,4 proc.). Tyrimo duomenimis sveikatą stiprinančią veiklą vykdančioje mokykloje, sveikatos stiprinimui skiriamas didesnis dėmesys.
Objective. To findout attitudes of parents of 4-6 grades students towards the public health care specialist work at school. The research was conducted in October – November of the year 2017. Parents of X region Pro-gymnasiums students participated in a survey. Overall, parents of 421 students answered to the survey questionnaire. Majority of parents (87.9 %) have indicated the need for the public health care specialist at school. More than a half (53.9 %) knows the main purpose of the public health care specialist, however, only 17.3 5 of respondents know the functions of public health care specialist very well. In general, parents assume that the greatest responsibility for childrens’ health lies on them (4.95 points out of 5). However, the public health care specialist, according to theparents (4.24 points), is liable for pupils at school. Evaluation of the information that is provided by the public health care professionals on various subjects indicates that parents allocate the highest score (3.60 points) for the provision of the first medical aid. Research shows that parents are better informed (19.1 %) about the functions of the health care specialist at schools where health enhancing activities are run in comparison with schools where such activities are not carried out (12.9 %). Students’ parents of the health promoting schools have more heard about preventive and physical activity promoting programmes (32.9 %) than parent at schools that are not health promoting schools (18,4 %). As results say, the strengthening of health is granted a greater share of attention at health promoting schools.