Lietuvos sveikatos mokslų universiteto odontologijos studentų žinios, požiūris ir sugebėjimas suteikti pirmąją pagalbą ūmių būklių metu
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Problemos aktualumas ir darbo tikslas: Odontologinių procedūrų metų atliekama intervencija į žmogaus organizmą, vartojami vaistai, naudojami prietaisai gana intymioje žmogaus kūno vietoje – burnoje. Visi šie dirgikliai kartu su asmens bendrine sveikata gali turėti įtakos ūmios būklės išsivystymui. Siekiant išvengti skaudžių padarinių, gydytojas turi pasitikėti savo jėgomis ir mokėti suteikti pirmąją pagalbą. Odontologai su pacientais pradeda dirbti jau studijų laikotarpiu, nuo trečio kurso. Dėl šios priežasties, jie turi jau universitete išmanyti pirmosios pagalbos ypatumus ūmių būklių metu. Darbo tikslas – įvertinti Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) 3, 4 ir 5 kurso odontologijos studentų žinias apie ūmias būkles ir pirmąją pagalbą jų metu. Medžiaga ir metodai: Buvo vykdoma anoniminė apklausa, kurioje dalyvavo 3, 4 ir 5 kurso LSMU odontologijos fakulteto studentai. Anketą sudarė 19 klausimų. Iš viso buvo apklausta 269 studentai. Atsako dažnis 76%. Statistinė duomenų analizė atlikta naudojant „ IBM SPSS Statistics 26.00“ ir „MS Excel 2007“ programą. Buvo naudotas chi kvadrato (χ2) testas nustatyti kokybinių požymių reikšmių pasiskirstymą ir šių požymių tarpusavio ryšius. Statistinių hipotezių tikrinimui pasirinktas 0.05 reikšmingumo lygmuo.Rezultatai: Nustatyta, kad studentų žinių lygis pirmosios pagalbos tema yra patenkinamas. Teisingų atsakymų dažnis skyrėsi ir svyravo kiekvienoje ūmioje būklėje nuo 42,8% iki 78,4%. Lyginant dalyvių rezultatus nustatyta, jog statistiškai reikšmingai geriausiai apie pirmąją pagalbą išmano penktakursiai. Žinių lygis yra aukštesnis studentų besimokančių lietuvių kalba nei anglų. Dauguma respondentų (94,0%) norėtų gauti daugiau informacijos pateikta tema. Išvados: studentų žinios ūmių būklių pirmosios pagalbos tema yra patenkinamos. Norint pagerinti žinių lygi bei ugdyti būsimų odontologų pasitikėjimą savo sugebėjimais, reikia užtikrinti pakankamai teorinių ir praktinių pirmosios pagalbos užsiėmimų.
Relevance of the problem and aim of the work: Intervention in the human body is carried out, drugs and devices are used during the dental procedures in the mouth which is relatively intimate place of the human body. All these stimuli combined with a person's general health can affect the development of an acute condition. A doctor have to be confident and know how to provide first aid in order to avoid consequences. Dentistry students begin their practices with patients at the third course. They must already be familiar with the peculiarities of first aid during acute conditions. The aim of the work: to assess the knowledge of 3rd, 4th and 5th course dental students of the Lithuanian University of Health Sciences (LUHS) about acute conditions and first aid.Materials and the methods: An anonymous survey was conducted with 3rd, 4th and 5th course dental students from the Faculty of Dentistry of LUHS. The questionnaire consisted of 19 questions. A total of 269 students were interviewed. Response rate 76%. Statistical data analysis was performed using „IBM SPSS Statistics 26.00“ and „MS Excel 2007“. The chi-square (χ2) test was used to determine the distribution of qualitative attribute values and the relationship between these attributes. The significance level of 0.05 was selected to verificate statistical hypotheses.Results: The level of students knowledge about first aid was found to be satisfactory. The frequency of correct responses varied from 42.8% to 78.4%. The fifth year students showed a significantly higher level of knowledge comparing to other courses. The level of knowledge is higher for students studying in Lithuanian language than in English. The majority of respondents (94.0%) would like to get more information on the topic. Conclusions: students' knowledge about emergency situations and first aid is satisfactory. In order to improve their knowledge and to develop the confidence of future dentists, sufficient theoretical and practical first aid sessions need to be ensured.