Options
Visuomenės sveikatos centro organizacijos elgsenos analizė
Venienė, Romualda |
Šveikauskas, Vaclovas |
Kaledienė, Ramunė | Recenzentas / Reviewer |
Šnapštienė, Rasa | Recenzentas / Reviewer |
Kaledienė, Ramunė | Komisijos pirmininkas / Committee Chairman |
Petrauskienė, Jadvyga | Komisijos narys / Committee Member |
Misevičienė, Irena | Komisijos narys / Committee Member |
Uždaviniai:
- Ištirti KVSC organizacijos elgseną.
- Atskleisti KVSC darbuotojų motyvavimo sąsajas su kitais organizacijos elgsenos komponentais.
- Įvertinti ir palyginti patenkintų ir nepatenkintų darbu darbuotojų požiūrį į organizaciją. Tyrimo metodika. Tyrimo objektas – KVSC organizacijos elgsena. Naudojant anoniminę anketą apklausti 133 KVSC darbuotojai (atsako dažnis 73,9 proc.). Statistinė duomenų analizė atlikta naudojant programų paketo SPSS 13.0 versiją bei Statistica 6.0. Rezultatai. KVSC būdinga aktyvi naujų galimybių paieška, sugebėjimas spręsti problemines situacijas, dominuojanti hierarchinė valdymo struktūra, veiksminga formali kontrolė, orientacija į veiklos kryptis, dėmesys klientui, jautrumas aplinkos pokyčiams ir greitas prie jų prisitaikymas, rizikos tolerancija, organizacijos tikslų akcentavimas ir įgyvendinimas. Darbuotojai, patenkinantys organizacijoje poreikį jaustis saugiai, būti pripažintu bei saviraiškos ir tobulėjimo poreikius, palankiau nei šių poreikių nepatenkinę vertino kitus organizacijos elgsenos komponentus individo, grupės ir organizacijos lygmenyse. Fiziologinių poreikių patenkinimas buvo nesusijęs ar silpnai susijęs su darbuotojų požiūriu į organizacijos elgseną. Patenkinti darbu respondentai dažniau nei nepatenkinti teigė, kad organizacija turi tvirtas tradicijas, kad patenkina organizacijoje poreikį jaustis saugiai, poreikį būti pripažintu ir įgyti statusą, saviraiškos bei tobulėjimo poreikį, kad organizacija sudaro galimybes darbuotojo profesiniam tobulinimuisi, kad priimant sprendimus jų organizacijoje yra atsižvelgiama į kiekvieno suinteresuoto darbuotojo nuomonę ir pasiūlymus ir ieškomas geriausias sprendimo variantas (p<0,05). Patenkinti darbu respondentai nurodė, kad žmonės jų organizacijoje yra lygiai taip pat svarbūs, kaip ir darbo rezultatai, jo kokybė, tuo tarpu nepatenkinti dažniau pritarė, kad žmonės organizacijoje yra mažiau svarbūs nei darbo rezultatai ir kokybė (p<0,05). Patenkinti darbu respondentai dažniau nei nepatenkinti nurodė, kad atlyginimas dažniausiai priklauso nuo darbo rezultatų (p<0,05). Išvados. 1. KVSC organizacijos elgsena iš esmės atitinka Lietuvos šiuolaikinės organizacijos modelį. 2. Vertinant KVSC darbuotojų motyvavimo, kaip labai svarbios organizacijos elgsenos dalies, sąsajas su kitais organizacijos elgsenos komponentais, nustatytas statistiškai reikšmingas vidutinio stiprumo ryšys tarp darbuotojų poreikio jaustis saugiai, būti pripažintu, saviraiškos ir tobulėjimo poreikių patenkinimo organizacijoje ir jų požiūrio į įvairius organizacijos elgsenos komponentus. 3. Nustatyti statistiškai reikšmingi skirtumai tarp patenkintų ir nepatenkintų darbu darbuotojų požiūrio į darbuotojo elgesį organizacijoje ir darbą. Patenkintų darbu darbuotojų požiūris į darbą buvo palankesnis nei nepatenkintų. Remiantis tyrimo rezultatais pateiktas KVSC organizacijoje elgsenos bruožų tobulinimo projektas.
Targets:
- To highlight the organizational peculiarities of KVSC.
- To unclose the correlations among motivation of KVSC employees with other components of organizational behavior.
- To evaluate and compare the attitudes of satisfied and unsatisfied employees towards the organization.
Methods of the research. Object of the research – behavior of the employees of KVSC. There were totally 133 employees of KVSC interviewed using the anonymous questionnaire (response rate 73,9%). Data was analyzed using SPSS 13.0 and STATISTICA 6.0. Results. Active searching for new possibilities, ability to deal with problem situations, dominating structure of hierarchical management, effective formal control, activity – oriented, attention to customer, sensitivity and fast adaptability to environmental changes, risk tolerance, stressing of the organizational aims and their implementation are the key elements of KVSC. More satisfied with the needs to be recognized and get the self – expression and safety respondents were more positively oriented towards the other organizational behavior components within the individual, group and organizational levels. The satisfaction of the physiological needs was not or very slightly related with the employees’ attitude towards the organizational behavior. Satisfied with the work respondents more often claimed the organization had stable traditions, that they meet the need to feel safe, the need to be recognized and obtain a status, the needs for self - expression and development, that organization helps to improve professional qualification for employees, that there is attention paid towards the single employee’s opinion while in decision – making and there is always looking for the best solution (p<0,05). Satisfied with the work respondents answered that people in their organization were as much important as results and quality of the work (p<0,05). Satisfied with the work respondents more often answered that the wage usually depended on the work results (p<0,05). Conclusions. 1. Behavior of KVSC substantially fits the modern Lithuanian model of organization. 2. There was statistically significant average correlation between the needs of employees to feel safe, recognized, self – expressed and professionally developed and their attitudes towards different organizational behavior components detected. 3. There were statistically significant differences between the attitudes of satisfied and unsatisfied about the work employees towards the behavior of employee in the organization and workplace detected. The attitude of satisfied ones was much better. According to the results of the survey the project of development of KVSC behavior peculiarities was suggested.