Stress and Burnout Among Nursing Students
Fedakar, Zehra |
Recenzentas / Reviewer |
Šio tyrimo tikslas – nustatyti suvokiamo streso ir perdegimo lygį tarp Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) slaugos studentų ir palyginti suvokiamo streso bei perdegimo lygio rezultatus tarp lietuvių ir tarptautinių slaugos studentų grupių. Metodologija. Suvokiamo streso lygiui įvertinti buvo naudojama suvokiamo streso skalė (PSS), o perdegimo lygiui – Kopenhagos perdegimo klausimynas (CBI). Duomenys buvo renkami dalinant anketas studentams popieriniu ir internetiniu formatu. Tyrimas buvo atliktas su 3–4 kurso studentais. Buvo taikytas patogiosios atrankos metodas. Tikslas – apklausti apie 120 slaugos studentų, iš kurių 65 LSMU studentai dalyvavo tyrime. Dalyvavimas buvo savanoriškas, o informacija buvo pateikta dalyviams laikantis konfidencialumo ir etikos principų. Rezultatai. Tyrimo rezultatai parodė, kad LSMU slaugos studentų suvokiamo streso ir perdegimo lygiai yra reikšmingi. Lietuvių slaugos studentų vidutinis PSS vidurkis buvo 2,46, o tarptautinių – 1,96. Tuo tarpu lietuvių studentų CBI vidurkis buvo 2,43, o tarptautinių – 1,91. Nustatyta, kad lietuvių slaugos studentai patiria aukštesnį suvokiamo streso ir perdegimo lygį nei tarptautiniai studentai. Rezultatus įtakojantys veiksniai buvo analizuojami ir aptarti kultūrinės ir vietinės adaptacijos kontekste. Išvados. Tyrimas parodė, kad LSMU slaugos studentų suvokiamo streso ir perdegimo lygiai yra vidutiniai arba aukšti, o lietuvių studentų rezultatai reikšmingai viršija tarptautinių studentų rezultatus. Tyrime nagrinėta, kaip suvokiamas stresas ir perdegimas veikia studentus fiziškai ir psichologiškai, bei kaip tai atsispindi jų akademiniuose ir praktiniuose klinikiniuose pasiekimuose. Pateikiami streso ir perdegimo mažinimo būdai, valdymo strategijos bei komentarai. Taip pat aptariamas suvokiamo streso ir perdegimo paplitimas bei demografinis poveikis tarp slaugos studentų. Tyrimo rezultatai pabrėžia individualios ir institucinės pagalbos bei intervencijų svarbą gerinant slaugos studentų gerovę ir didinant jų akademinę sėkmę.
This study aims to determine the perceived stress and burnout levels among nursing students at the Lithuanian University of Health Sciences (LSMU) and to compare the findings of perceived stress and burnout levels between Lithuanian and international nursing groups. Methodology. The Perceived Stress Scale (PSS) was used to measure perceived stress levels, and the Copenhagen Burnout Inventory (CBI) was used to measure burnout levels among nursing students. Data were collected by distributing the questionnaires to the students through paper and web-based surveys. The study was conducted on 3rd and 4th-grade students. A convenience sampling method was used. Approximately 120 nursing students were targeted, and 65 nursing students at LSMU participated in the surveys. Participation was voluntary, and information was shared with participants on the condition of remaining confidential and ethical principles. Results. The findings reveal that LSMU nursing students' perceived stress and burnout levels are at a significant level. The average PSS mean for Lithuanian nursing students was 2.46, and for international nursing students, 1.96. Meanwhile average CBI mean for Lithuanian students was 2.43, and for international nursing students, 1.91. Lithuanian nursing students were found to have higher levels of perceived stress and burnout than international nursing students. The factors affecting the results were evaluated and discussed in terms of cultural and local adaptation. Conclusions. This study found that perceived stress and burnout levels of nursing students at LSMU were moderate to high, and Lithuanian nursing students’ perceived stress and burnout levels are significantly higher than international nursing students. The study examined how perceived stress and burnout affect nursing students both physically and psychologically how they are reflected in academic and clinical practice performance. Coping mechanisms, management strategies, and comments to minimize students' perceived stress and burnout experience are provided. The general prevalence and demographic impact of perceived stress and burnout among nursing students are also discussed. The findings in this study also highlight the need for individual and institutional support and interventions to improve the well-being of nursing students and increase academic success.