Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12512/101910
Stacionaro paslaugas teikiančios įstaigos medicinos personalo nuomonė apie jų veiklos tobulinimo galimybes
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Stacionaro paslaugas teikiančios įstaigos medicinos personalo nuomonė apie jų veiklos tobulinimo galimybes
Other Title
Opinion of the staff service staff medical personnel on the possibility of developing their activities
Advisor
Other(s)
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Extent
64 p.
Thesis Defence Date
2018
Abstract (lt)
Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Medicinos akademijos Visuomenės sveikatos fakultetas
Kaunas, 2018 m. 64 p.
Darbo tikslas Išaiškinti medicinos personalo veiklos tobulinimo galimybes stacionaro paslaugas teikiančioje įstaigoje remiantis atliekamomis nuostolingomis veiklomis.
Uždaviniai:
- Ištirti gydytojų ir slaugytojų nuomonę apie nuostolingas veiklas jų darbe, susijusias su darbo organizavimu ir planavimu
- Išsiaiškinti veiklos nuostolius nulemtus žmogiškojo veiksnio.
- Palyginti darbuotojų nuomonę apie nuostolingas veiklas pagal darbo stažą. Metodika: Kiekybinis tyrimas vykdytas 2017 m. gruodžio – 2018 m. sausio mėnesiais stacionarines paslaugas teikiančioje sveikatos priežiūros įstaigoje. Gydytojams ir slaugytojams, dirbantiems Terapijos klinikoje, apklausti buvo naudojama anoniminė anketinė apklausa. Išdalintos 180 anketų, iš gražintų anketų analizei buvo tinkamos 138 anketos, atsako dažnis - 76,7 proc. Rezultatai. Tyrimas atliktas vertinant veiklas pagal aštuonias didžiąsias nuostolių rūšis. Perprodukcijos nuostoliai - to paties paciento transportavimas 68,3 proc.. Prastovų nuostoliai - diagnostinių tyrimų atlikimo laukimas 26,8 proc.. Biurokratizmo nuostoliai - tos pačios informacijos pildymą keliose vietose 74,6 proc. Klaidos/defektai - neįskaitomas raštas dokumentuose 64,5 proc. Atsargų nuostoliai - laikomos pasenusios dokumentų formos 18,9 proc. Transportavimo/judėjimo nuostoliai - nereikalingas pacientų transportavimas 25,3 proc. Žinios - darbuotojai nėra skatinami tobulėti 31,2 proc., nepatenkinti savirealizacijos galimybėmis 26,8 proc. Žmogaus veiksnio sąlygoti nuostoliai: netiksli informacija dokumentuose; klaidos renkant tą pačią informaciją apie pacientą; neįskaitomi ranka rašyti nurodymai; priemonių darbui ir informacijos paieška, nepakankamas darbuotojų žinių išnaudojimas bei tobulėjimo galimybių stygius Trumpesnį darbo stažą turintys darbuotojai nurodė, kad ta pati informacija pildoma keliose vietose 82,9 proc., ieško informacijos 51,3 proc., priemonių darbui 44,7 proc.. Ilgesnį darbo stažą turintys darbuotojai laukia paskyrimų gydymo pradžiai 24,2 proc., teigė, kad renkama perteklinė 48,8 proc. ir nenaudojama informacija 37,1 proc., labiau patenkinti savirealizacijos galimybėmis 45,2 proc., bet jaučia įtampą darbe 56,proc. Išvados. Nustatytos vyraujančios nuostolių rūšys – perprodukcijos, prastovų, per didelio biurokratizmo, defektų/klaidų, transportavimo/judėjimo. Žmonių veiksnio nulemti nuostoliai: netiksli informacija dokumentuose; klaidos renkant tą pačią informaciją apie pacientą; neįskaitomi ranka rašyti nurodymai; priemonių darbui ir informacijos paieška; nepakankamas darbuotojų žinių išnaudojimas bei tobulėjimo galimybių stygius. Trumpesnį darbo stažą turintys darbuotojai laukia vietos darbui, ieškoti informacijos, priemonių darbui. Ilgesnį darbo stažą turinčių darbuotojai mano, kad įstaigoje renkama perteklinė informacija, nepanaudojama informacija apie pacientą, laikomos pasenusios dokumentų formos, nereikalinga įranga, patenkinti savirealizacijos galimybėmis bei darbuotojų skatinimu tobulėti, nors darbe jaučia įtampą.
Abstract (en)
Lithuanian University of Health Sciences. Medical Academy. Faculty of Public Health. Department of Health Management. Kaunas, 2018. 64 p. The Aim of the Study. is to find out the possibilities of improvement of the activities of medical personnel in the institution providing hospital services on the basis of performed loss-making activities. Objectives.
- To investigate the opinion of the doctor and nurses about the loss – making activities in their work related to the organization ant planning of work.
- Find out the loss of activity caused by the human factor.
- Compare the employees opinion about loss – making activities according to length of service Methods. The quantitative survey was carries out in December 2017 to January 2018, the hospital provide health care services. Anonymous questionnaire was used to interview physicians and nurses working at the Clinic of Therapy.180 questionnaires were distributed, 138 questionnaires were used for the used for the analysis of returned questionnaires, the response rate was 76.7 %. Results. The research was carried out evaluating the activities by eight major types of losses. Loss of overproduction – transportation of the same patient 68.3%. Loss of waiting – waiting for diagnostic tests 26.8 %. Loss of bureaucracy – filling the same information in several places 74.6%. Error/defects – unreadable letter in documents 64.5%. Transportation/movement losses – unnecessary transportation of patient 25.3%. knowledge – employees are not encouraged to improve 31.2%, they are not satisfied with the possibilities of self – realization 26.8%. human factor - related losses: inaccurate information in documents; handwritten instructions not included; lack of staff knowledge and lack of development opportunities. Employees with the shorter working lives indicated that the same information is filled in several places 82.9%, information is sought 51.3%., measures for work 44.7%. Workers with longer period of work are waiting for the appointment of treatment initiation 24.2%, said that the surplus is collected 48.8% and unused information 37.1%, more satisfied with possibilities of self – realization 45.2%, but feel tension at work 56%. Conclutions. The prevailing types of losses have been identified – overproduction, downtime, excessive bureaucracy, defects/errors, transportation/movement. Human factor caused by loss: inaccurate information in documents; mistakes in collecting the same patient information; handwritten instructions not included; tools for work and information search; insufficient use of staff knowledge and lack of development opportunities. Employees of the shorter work experience are waiting for their place of work, seeking information, tools for work. Workers with longer working lives believe that the body collects surplus information, unused patient information, obsolete forms of documents, unnecessary equipment, meet the potential of self – realization and the advancement of workers, even though they feels tension at work.
Publisher
Lietuvos sveikatos mokslų universitetas
Other Identifier(s)
id-28668324
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access