Vadovavimo visuomenės sveikatos biurui patirtys COVID-19 pandemijos laikotarpiu
Sadauskienė, Laura |
Recenzentas / Reviewer |
Visuomenės sveikatos vadyba „VADOVAVIMO VISUOMENĖS SVEIKATOS BIURUI PATIRTYS COVID-19 PANDEMIJOS LAIKOTARPIU“ Laura Sadauskienė Mokslinis vadovas doc. dr. Rūta Butkevičienė Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Medicinos akademijos Visuomenės sveikatos fakultetas. Kaunas; 2024. 70 p. Darbo tikslas. Atskleisti visuomenės sveikatos biurų vadovų vadovavimo biurui patirtis COVID-19 pandemijos laikotarpiu. Tyrimo klausimai. 1. Kaip, vadovų požiūriu, keitėsi visuomenės sveikatos biuro veiklos pobūdis COVID-19 pandemijos laikotarpiu? 2. Su kokiais vadovavimo iššūkiais susidūrė visuomenės sveikatos biurų vadovai COVID-19 pandemijos laikotarpiu? 3. Kaip visuomenės sveikatos biurų vadovai apibūdina savo pozityvią vadovavimo patirtį COVID-19 pandemijos laikotarpiu? 4. Kokią naują patirtį įgavo visuomenės sveikatos biurų vadovai? Metodika. Atliekant empirinį tyrimą, naudojamas kokybinis (Content) turinio analizės metodas, duomenys renkami naudojant pusiau struktūruoto interviu būdą. Tyrime dalyvavo visuomenės sveikatos biurų vadovai iš 8 skirtingų savivaldybių. Informantai buvo atrenkami tikslinės ir kriterinės atrankos būdai. Tyrimas buvo atliekamas 2023 metų liepos-spalio mėnesiais. Interviu metu, informantams sutikus, buvo daromi garso įrašai, vėliau įrašai transkribuojami, duomenys analizuojami naudojantis kokybinių tyrimų duomenų analizės programinio paketo MAXQDA Analytics Pro 2024 (Release 24.2.0.) versija bei pateikti šiame darbe. Rezultatai. Surinkti duomenys atskleidė, kad visuomenės sveikatos biurų vadovai pandeminiu laikotarpiu didžiausią dėmesį turėjo skirti darbo organizavimui, nes pakitusios biurų funkcijos iš esmės pakeitė darbo specifiką, laiką, vietą. Informantai akcentavo bendradarbiavimo svarbą, siekiant kuo efektyvesnių rezultatų suvaldant pandemiją. Bendradarbiaujama buvo visais lygmenimis: tarp institucijų, tarp sveikatos biurų, komandoje. Tarpinstitucinis bendradarbiavimas suteikė galimybę Biurams būti pastebėtiems ir įvertintiems, o bendradarbiavimas Biurų komandų viduje tapo artimesnis, empatiškesnis. Vadovams analizuojamu laikotarpiu teko pademonstruoti lyderystę: dažnai prisiimti asmeninę atsakomybę, ne visuomet vadovautis tik teisės aktais, o labiau atsižvelgti į kiekvieno darbuotojo asmeninę situaciją. Vadovavimas COVID-19 pandemijos laikotarpiu informantus paveikė kaip vadovus, žmones, turėjo įtakos asmeniniame gyvenime. Vadovai visais įmanomais būdais stengėsi motyvuoti, skatinti savo darbuotojus, o steigėjų buvo skatinami ir patys. Po pandemijos, kaip teigia informantai, jie tapo labiau užsigrūdinę, nebijantys iššūkių, paaugo pasitikėjimas savo komandos nariais, įgijo daugiau kompetencijų, patobulino lyderystės įgūdžius, išliko labai šilti santykiai tiek komandose, tiek su kitomis institucijomis. Biurai po pandemijos yra labiau pastebimi, labiau vertinami. Išvados. 1. Prasidėjus pandemijai Biurų veikloje įvyko didžiulis pokytis, įstaigos darbo organizavimo specifika COVID-19 laikotarpiu pasikeitė iš esmės. 2. Vadybinį darbą sunkino darbo priemonių ir žmogiškųjų išteklių trūkumas, reikėjo laviruoti tarp darbuotojų poreikių ir galimybių, neretai tekdavo prisiimti asmeninę atsakomybę. 3. Daugumos vadovų patirtys COVID-19 susiję tiek su teigiamais, tiek su neigiamais aspektais. Pozityvios patirtys: Biurai tapo lyderiaujančiomis institucijomis atliekant daugelį funkcijų. Užsimezgė glaudesni ryšiai tarp institucijų. Palaikymas ir įvertinimas iš steigėjų labai svarbus ir juos motyvavo. 4. Vadovai tapo atsparesni kritinėms ir ekstremalioms situacijoms, patobulino lyderystės įgūdžius, tapo empatiškesni savo darbuotojams.
Public Health Management
“THE EXPERIENCES OF MANAGING PUBLIC HEALTH BUREAU DURING THE COVID-19 PANDEMIC PERIOD”
Laura Sadauskienė
Scientific supervisor Assistant Professor Dr. Rūta Butkevičienė
The Faculty of Public Health of the Medical Academy of Lithuanian University of Health Sciences.
Kaunas; 2024. 70 p.
The aim of the thesis. To reveal the experiences of the heads of public health bureaus of bureaus during the Covid-19 pandemic period.
The questions of the research. From the perspective of Heads, how was the nature of the activities of public health bureaus changing? 2. What management challenges did the heads of public health bureaus face during the COVID-19 pandemic period? 3. How do the heads of public health bureaus describe their positive management experience during the COVID-19 pandemic period? 4. What new experiences have the heads of public health bureau gained?
Methodology. Performing empirical research, the methodology of qualitative content analysis is used, data is collected using semi-structured interview. In the research 8 Heads of public health bureaus from different municipalities participated. Informants were selected using targeted and criteria-based selection methods. The research was being performed during July – October of 2023. During the interview, with the consent of the informants, audio recordings were made, later these records were transcribed, data was abstracted and analysed using the MAXQDA Analytics Pro 2024 software package (Release 24.2.0.) for qualitative data analysis and provided in this thesis.
Results. The collected data revealed that during the pandemic period the heads of public health bureaus had to pay biggest attention for organizing work, since the changed functions of bureaus have essentially changed the specifics, time and location of work. Informants emphasized the importance of cooperation aiming for the most efficient results with the purpose to control the pandemic. Cooperation existed at all levels: among institutions, among public health bureaus, in a team. Interinstitutional collaboration provided the opportunity for Bureaus to be noticed and evaluated, whereas cooperation within Bureau teams became closer and more empathic. The heads had to demonstrate leadership during the period analysed: they often had to take personal responsibility, not always follow only legislation, but more often consider each employee’s personal situation. Managing during the COVID-19 pandemic period affected informants as heads, people, influenced their personal life. The heads tried to motivate, encourage their employees in all possible ways, whereas they themselves were encouraged by founders. According to informants, after the pandemic they became more resilient, unafraid of challenges, confidence in their team members grew, they gained more competencies, their leadership skills improved, warm relationship remained both within the teams and with other institutions. After the pandemic bureaus are more visible and appreciated.
Conclusions. 1. When the pandemic started, there was a significant change in the activities of Bureaus, the specifics of organizing work essentially changed during the COVID-19 pandemic period. 2. Management work was hampered by a lack of tools and human resources, it was necessary to navigate between the needs and possibilities of employees, quite often take personal responsibility. 3. The experiences of COVID-19 of the majority of heads are related both with positive and negative aspects. Positive experiences are as follows: Bureaus have become leading institutions in performing the majority of functions. Closer ties between institutions have been established. Support and appreciation from the founders have been highly important and motivating. 4. Heads have become more resilient to critical and extreme situations, improved leadership skills, have become more empathic to their employees.