Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12512/104219
Options
Pieno produktų su prebiotikais vartojimo ypatumai ir jų asortimento apžvalga Lietuvos rinkoje
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Pieno produktų su prebiotikais vartojimo ypatumai ir jų asortimento apžvalga Lietuvos rinkoje
Other Title
The consumption peculiarities of dairy products with prebiotics and an overview of the assortment of such products in the Lithuanian market
Author
Varnaitė, Lina |
Advisor
Other(s)
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Date Issued
2015
Abstract
Darbo tikslas: Nustatyti pieno produktų su prebiotikais vartojimo tendencijas, dėsningumus ir priežastis, bei ištirti pieno produktų su prebiotikais pasiūlą Lietuvos rinkoje. Darbo uždaviniai:
- Parengti literatūros apžvalgą apie prebiotikus, jų panaudojimą pieno ir kitų maisto produktų gamyboje bei naudingas savybes žmogaus organizmui.
- Įvertinti vartotojų žinias apie prebiotikus ir pieno produktus su prebiotikais, išsiaiškinti tokių produktų vartojimo priežastis ir tendencijas.
- Ištirti kokie pieno produktai su prebiotikais siūlomi Lietuvos rinkoje ir išanalizuoti šių produktų atitiktį ženklinimo reikalavimams. Darbo objektas ir metodai: Buvo anketuojama 150 atsitiktinai atrinktų, įvairaus amžiaus respondentų, tarp jų 122 moterys ir 28 vyrai. Apklausa atlikta naudojant anoniminę anketą. Rezultatai: Pieno produktus su prebiotikais vartoja 34,7 proc. apklaustųjų, iš kurių net 42,6 proc. juos vartoja tik kelis kartus per mėnesį. Apie prebiotikų svarbą ir naudą sveikatai žino vos 12,7 proc. respondentų ir net 79,3 proc. apklaustųjų nurodė, kad jiems trūkstą tokios informacijos, o 64,5 proc. apklaustųjų atsake, kad informacija, pateikta pieno produktų etiketėse jiems nėra pilnai suprantama. 54,7 proc. respondentų, vartojančių pieno produktus su prebiotikais nurodė, kad juos tenkina šių produktų pasiūlą, tačiau atlikus tokių produktų asortimento apžvalgą buvo rasti tik 4 rūšių produktai, jie didžiąja dalimi atitiko ženklinimo reikalavimus, tačiau informacija dažnai būna pateikta labai smulkiomis raidėmis ir neryški. Išvados: Vartotojai per mažai vartoja pieno produktų su prebiotikais, nes nežino jų reikšmės ir naudos sveikatai, todėl būtina vykdyti nuolatinę, tikslingą švietėjišką veiklą. Skleidžiant šią informaciją turėtų dalyvauti mitybos ir maisto mokslo specialistai ir gamintojai, kurių bendromis pastangomis būtų galima pakelti vartotojų žinių apie tokių maisto produktų svarbą sveikatai į aukštesnį lygį ir pastebimai padidinti jo vartojimą.
The aim of work:
To determine the consumption’s of dairy products with prebiotics tendencies, regularities and reasons and, as well to investigate the supply of dairy products with prebiotics in the Lithuanian market.
The following objectives were set:
- To prepare the literature overview about prebiotics, their usage in the production of dairy and other products and about their useful properties to the human health.
- To assess the consumers’ knowledge about the prebiotics and dairy products with prebiotics, to find out the reasons and tendencies of such products’ consumption.
- To analyse what dairy products with prebiotics are offered in the Lithuanian market and, as well to investigate the product compliance with the labelling requirements.
Subject and methods: 150 randomly chosen respondents of different age were questioned: 122 women and 28 men. The survey was carried out while using an anonymous questionnaire. Results: Dairy products with prebiotics are consumed by 34.7 percent of respondents. 12.7 percent are aware of the significance and usefulness to the health. 79.3 percent indicated that they lack such information, while 64.5 percent revealed that the information, given in the labels is not clearly understandable. 54.7 percent indicated that they are satisfied by the supply of such products, however, after the overview of such products’ assortment there appeared only 4 kinds of such products. More or less they complied with the labelling requirements. Conclusions: Consumers use too few dairy products with prebiotics, because they are not aware of their usefulness and significance to the health. Thus, it is relevant to implement the continual, expedient and educative activity. In the spread of this information the nutrition and food science experts shall take part. Only in the cooperation they could improve the consumers’ knowledge about the products with prebiotics and, as well to increase the consumption level.
Publisher
Lietuvos sveikatos mokslų universitetas
Other Identifier(s)
id-8577508
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access