Slaugytojų patirtys ir lūkesčiai dirbant su save žalojantį elgesį turinčiais vaikais- paaugliais
Recenzentas / Reviewer |
Gabrielė Jaukšaitė. Slaugytojų patirtys ir lūkesčiai dirbant su save žalojantį elgesį turinčiais vaikais- paaugliais. Bakalauro baigiamasis darbas. Darbo vadovė – Dr. Viktorija Grigaliūnienė. Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, Medicinos akademija, Slaugos fakultetas, Slaugos klinika. Kaunas, 2023; p. Tikslas. Atskleisti slaugytojų, dirbančių su save žalojantį elgesį turinčiais vaikais-paaugliais, patirtis ir lūkesčius Tyrimo klausimai:
- Kokios slaugytojų, dirbančių su save žalojantį elgesį turinčiais vaikais-paaugliais, patirtys?
- Kokie slaugytojų, dirbančių su save žalojantį elgesį turinčiais vaikais-paaugliais, lūkesčiai? Tyrimo metodika. Tyrimui atlikti buvo pasirinktas kokybinio tyrimo metodas, buvo atliekamas pusiau struktūruotas, individualus interviu. Interviu metu tiriamiesiems buvo užduodami iš anksto suplanuoti klausimai. Tyrimas buvo atliekamas LSMU Kauno klinikose Psichiatrijos klinikoje Vaikų- paauglių psichiatrijos sektoriuje. Tyrimui atlikti buvo vykdoma tikslinė tyrimo dalyvių atranka. Tyrime dalyvauti buvo atrinktos Lietuvos sveikatos mokslų universitetinės ligoninės Kauno klinikų Psichiatrijos klinikos Vaikų ir paauglių psichiatrijos sektoriaus slaugytojos. Tyrimo dalyvių skaičius gautas iš vyresniosios slaugytojos - slaugytojos administratorės, pagal Vaikų ir paauglių psichiatrijos sektoriuje dirbančio personalo skaičių. Tyrime iš viso dalyvavo 9 slaugytojų. Darbo įžvalgos.
- Slaugytojai, dirbantys su save žalojantį elgesį turinčiais pacientais, kiekvieną savižalos incidentą išgyvena emociškai.
- Slaugytojai susiduria su komandinio darbo trūkumu, kuris dažnai pasireiškia dėl skirtingų požiūrių į darbą.
- Siekiant užtikrinti kokybišką pacientų, kurie save žaloja, priežiūrą, labiausiai reikalinga gerinti slaugytojų pasirengimą dirbti su šiais pacientais bei reikalingi pokyčiai gydymo įstaigose.
- Pagrindiniai slaugytojų lūkesčiai yra visuomenei, pacientų šeimos nariams ir ugdymo įstaigoms bei jose dirbantiems specialistams.
Gabrielė Jaukšaitė. Experiences and expectations of nurses working with children-adolescents exhibiting self-injurious behavior. Bachelor's thesis. Supervisor - Dr. Viktorija Grigaliūnienė. Lithuanian University of Health Sciences, Faculty of Nursing, Nursing Clinic. Kaunas, 2023; p. Objective. To reveal the experiences and expectations of nurses working with children-adolescents exhibiting self-injurious behavior. Research questions:
- What are the experiences of nurses working with children-adolescents exhibiting self-injurious behavior?
- What are the expectations of nurses working with children-adolescents exhibiting self-injurious behavior? Research methodology. A qualitative research method was chosen to conduct the study, which involved semi-structured individual interviews. The participants were asked pre-planned questions during the interviews. The research was conducted in the Child and Adolescent Psychiatry sector of the Psychiatry Clinic at the Lithuanian University of Health Sciences (LSMU) Kaunas Clinics. For the study, a targeted selection of participants was carried out. Nurses working in the Child and Adolescent Psychiatry sector of the Psychiatry Clinic at the LSMU Kaunas Clinics were selected to participate in the study. The number of participants was determined by the Senior Nurse Administrator based on the number of staff members working in the Child and Adolescent Psychiatry sector. A total of 10 nurses participated in the study. Conclusion.
- Nurses working with patients exhibiting self-injurious behavior experience each self-harm incident emotionally.
- Nurses face a lack of teamwork, which often manifests due to different views on the job.
- To ensure quality care for patients who self-harm, it is necessary to improve nurses' readiness to work with these patients and make changes in healthcare facilities.
- The main expectations of nurses are from the public, patients' family members, and educational institutions and their specialists.