Options
Lotynų kalbos dėstymo metodikos kaitos refleksija: dėstytojų požiūris
Date Issued |
---|
2016-11-11 |
ISBN 978-9955-15-456-3.
Bibliogr.: p. 29-30
Straipsnyje aprašoma inovatyvios profesinės (lotynų) kalbos pagrindų dėstymo metodika bei aptariami mokymo/mokymosi proceso kaitos refleksijos ypatumai. Profesinės (lotynų) kalbos dėstymas panaudojant autentiškus medicinos dokumentų įrašus akivaizdžiai parodo, kaip studijų metu įgytieji kalbiniai gebėjimai bei įgūdžiai yra realizuojami realioje klinikinėje praktikoje. Inovatyvi profesinės lotynų kalbos dėstymo metodika buvo pademonstruota LSMU MA Medicinos fakulteto Kalbų ir edukacijos katedroje vykusios Erasmus vizito metu ir vėliau pritaikyta Kalbų ir edukacijos katedros dėstytojų vedamose pratybose.. Įvadas. Konkrečios profesijos medikai-praktikai buvo rengiami dar Viduramžių universitetuose: Bolonijoje, Paryžiuje, Selerne, kur medicinos studijos buvo grindžiamos anatomijos išmanymu. Naujaisiais amžiais universitetinio lygmens rengimas mediko profesijai taip pat buvo įgyvendinamas bendradarbiaujant su ligoninėmis (Samalavičius, 2007). Šiuolaikiniame aukštajame moksle kalbų, juo labisu, vadinamųjų "mirusių" kalbų, studijomis sunku sudominti žmones, kurie yra orientuoti tikslingai gilintis į gamtamokslinius dalykus. Todėl biomedicinos, kaip ir kitų "ne humanitarinių profesijų specialistų rengime lotynų kalbos mokymas motyvuojamas tuo, kad tai būtina profesijai" (Brunevičiūtė, 2009). [...].
The article deals with the impact of innovative professional language teaching methodology on the study process and with the challenges arising in the implementation of the innovative teaching (learning) techniques. The innovative language teaching methodology has been demonstrated by an expert teacher to the teaching staff of the Lithuanian University of Health Sciences in the framework of the Erasmus teaching visit. The aim of the article is to define the peculiarities of the implementation of the innovative teaching methods into the teaching of The Basics of Latin Professional Terminology subject. The research methods implamented were as follows: analysis of scientific literature, a questionnaire survey, and content analysis for the text analysis in order to categorize the respondents' answers. [...]..