Options
Pirmokų santykių su mokytojais ir bendraklasiais sąsajos su jų akademiniais pasiekimais trečioje klasėje = Links between Teacher-Student Relationships and Peer Relationships in the First Grade and Academic Achievement in the Third Grade : mokslinis žodinis pranešimas
Date Issued |
---|
2020-09-16 |
Žodiniai pranešimai. Vaiko ir šeimos psichologija.
eISBN 978-9955-15-663-5.
Pastaruoju metu daug kalbama apie netenkinančius Lietuvos vaikų akademinius pasiekimus tarptautiniuose standartizuotuose testuose, pagrindinį dėmesį telkiant į būtinybę stiprinti akademinį vaikų pasirengimą. Tačiau trūksta longitudinių tyrimų leidžiančių įvertinti įvairių socialinių santykių aspektų santykinę svarbą akademiniams pasiekimams ilgalaikėje perspektyvoje. Šio tyrimo tikslas – įvertinti pirmoje klasėje išmatuotų vaiko santykių su klasės mokytoja bei bendraklasiais kintamųjų sąsajas su jo akademiniais pasiekimais trečioje klasėje. Pirmoje ir trečioje klasėje buvo surinkti duomenys apie 359 tiriamuosius (161 berniukai ir 198 mergaitės) besimokančius 14 Kauno mokyklų. Santykių su mokytoja kokybė buvo vertinama R. C. Pianta Mokinio ir mokytojo tarpusavio santykių skalės Santykių artimumo ir Santykių konfliktiškumo poskalėmis. Santykių su bendraklasiais rodikliai buvo vaiko dalyvavimas patyčiose ir vaiko populiarumas klasėje. Dalyvavimas patyčiose buvo vertinamas K. Rigby ir P.T. Slee Santykių su bendraamžiais klausimyno Priekabiautojo poskale ir Patyčių aukos poskale. Populiarumas klasėje buvo vertinamas sociometrine metodika. Klasės mokytojos buvo prašoma įvertinti kiekvieno tyrime dalyvaujančio vaiko matematikos ir lietuvių kalbos žinias 5 balų ranginėje skalėje nuo „silpnai“ (1) iki „labai gerai“ (5). Tolesniuose skaičiavimuose naudojamas vienas akademinių pasiekimų balas, sudarytas iš matematikos ir lietuvių kalbos įverčių vidurkio. Taip pat H. J. Lyneham, A. K. Street, M. J. Abbott ir R. M. Rapee (2008) sukurta Socialinio nerimastingumo poskalė buvo naudojama kaip papildomas kontrolinis vaiko kintamasis. Tėvų išsilavinimas buvo naudojamas kaip kontrolinis šeimos kintamasis. Tiesinės regresijos modelyje naudojant pirmokų santykius su mokytoja, jų populiarumą klasėje, dalyvavimą patyčiose, socialinį [...]