Pacientų lūkesčiai, atvykus endokrinologo konsultacijai į universitetinę ligoninę ir jų patenkinimas
Date |
---|
2018-12-11 |
Mokslinis straipsnis
Pacientų lūkesčiai ir jų patenkinimas yra svarbi medicinos paslaugų kokybės vertinimo bei gerinimo priemonė. Šiame darbe siekta ištirti Lietuvos Sveikatos Mokslų Universiteto ligoninės Kauno Klinikų Endokrinologijos klinikos Ambulatorinio skyriaus pacientų lūkesčius, susijusius su teikiamų paslaugų kokybe, vizito laukimo laiku ir informacijos apie savo sveikatą valdymu bei šių lūkesčių patenkinimą. Tyrimo rezultatai galėtų būti naudojami klinikos bei kitų panašaus profilio įstaigų paslaugų kokybei gerinti. Metodai: LSMUL KK Endokrinologijos klinikos pacientų, vyresnių nei 18 metų, atvykusių endokrinologo ambulatorinės konsultacijos anoniminė apklausa anketomis buvo vykdoma nuo 2018-03-01 iki 2018-05-28. Pacientai pildė skirtingas anketas, priklausomai nuo to, ar buvo atvykę pirmą kartą, ar pakartotinai. Pirmoje anketų dalyje jie žymėjo savo lūkesčius skaitinėje skalėje nuo 1 iki 10, antroje - analogiškai vertino jų pateisinimą. Gauti rezultatai apdoroti naudojant Microsoft Excel 2007 ir SPSS 22.0 programinius paketus (rezultatams palyginti naudoti Man Vitnio ir Vilkoksono testai, nes visais atvejais duomenys neatitiko normalumo sąlygos). Rezultatai: tyrime dalyvavo 209 pacientai, iš kurių 72 (34,45 proc.) buvo atvykę pirminei ir 137 (65,55 proc.) - pakartotinei konsultacijai, 81,82 proc. (n=171) buvo moterys ir 18,18 proc. (n=38) vyrai. Tiriamųjų amžiaus vidurkis - 50,82 ± 17,44 metų. Tiriamieji tikėjosi būti pakonsultuoti per 30 (0-120) min., ir kad konsultacija truks apie 20 (10-60) min. Atvykdami pakartotinės konsultacijos pacientai turėjo tų pačių lūkesčių, tik jau tikėjosi trumpesnės konsultacijos (20 (5-60), p=0,016). [...].
Patients' expectations and their contentment is a fundamentai tool that is beneficial in evaluating and nurturing the quality of medical services. This work was designated to investigate patients' that visit Lithuanian University of Health Sciences Hospital Kaunas Clinics Clinic of Endocrinology Outpatient Department anticipations regarding the quality of medical services, the estimated time necessary to wait for arranged visits, information about issues regarding their health and the satisfaction of their expectations. The results of this research could prove valuable in enhancing the condition of medical maintenance in this particular and other similarly profiled institutions. Methods: an anonymous inquiry of Lithuanian University of Health Sciences Hospital Kaunas Clinics Clinic of Endocrinology Outpatient Department patients' that are older than 18, was conducted from 2018-03-01 until 2018-05-28. Subjects that arrived for the first time and those who came in repeatedly filled in separate questionnaires. In the first part of the survey patients marked their expectations in a numerical scale from 1 to 10, in the following part - they assessed the quality of services that had been provided using an analogous scale. The results were processed using Microsoft Excel 2007 and SPSS 22.0 software packages (the data did not meet normality criteria, consequently the results were compared using nonparametric independent-samples Mann-Whitney U test and related-samples Wilcoxon signed rank test). Results: 209 patients participated in the research: 72 (34.45 %) came in for the first time and 137 (65,55 %) for repeated visit; 81,82 % (n=171) were women and 18,18 % (n=38) men. Average age of the participants - 50.82 ± 17,44 years. The participants awaited to be consulted in 30 (0-120) min., the expected duration of a consultation was 20 (10-60) min. [...].