Mokytojo rūpinimasis savo sveikata - būtina pagalbos vaikams sąlyga
Author | Affiliation |
---|---|
Date |
---|
2010-10-26 |
Bibliogr.: p. 10
Sparčias permainas šalies ekonomikoje, socialinėje sferoje ir žmonių gyvenime lydi ne tik naujos galimybės, bet ir nauji iššūkiai. Negatyvius permainų padarinius pirmiausia pajunta pačios pažeidžiamiausios visuomenės grupės. Vaikai - vieni iš jų. Tai, kad vis daugiau vaikų tampa socialinių blogybių aukomis, liudija didelį jaunų žmonių pažeidžiamumą atspindintys savižudybių ir psichikos sveikatos rodikliai, smurto prieš vaikus paplitimas. Tokioje situacijoje itin svarbus vaidmuo tenka mokytojui, nes nuo jo pastangų ir indėlio didele dalimi priklauso tai, kokia išaugs jaunoji karta ir kaip visuomenė sugebės prisitaikyti prie sudėtingų nūdienos reikalavimų. Todėl siekiant užtikrinti sėkmingą švietimo sistemai tenkiančių uždavinių sprendimą būtina geriau pažinti pedagogo kasdienybę, išsiaiškinti, kokie profesinės veiklos organizavimo dėsningumai veikia pedagoginį procesą, mokytojų sveikatą bei savijautą. Paradoksalu, tačiau rūpinantis vaikų sveikata ir gerove ši svarbi grandis neretai pamirštama. Bene kiekvienas visuomenės narys galėtų išvardyti daugybę užduoęių, kurias turėtų atlikti šiandieninė mokykla, bet retai susimąstoma, ar mokytojas pajėgus jas įgyvendinti. Šios problemos Lietuvoje tebėra mažai tyrinėtos. [...].