Tėvystės įgūdžių ugdymas: STEP programos dalyvių (tėvų) patiriami auklėjimo sunkumai ir jų kaita
Date |
---|
2016-05-06 |
Įvadas ir tikslas. Tėvystės įgūdžių stoka ir ugdymo galimybės šiandien domina ir mokslininkus, ir psichologus praktikus. Per pastarąjį dešimtmetį tėvystės įgūdžių lavinimo kursų, seminarų Lietuvoje gerokai pagausėjo, visgi empirinių tyrimų jų veiksmingumo srityje išlieka nedaug. Pozityvios tėvystės stiprinimo programa STEP (Dinkmeyer, McKay, McKay, Dinkmeyer, 1997) mūsų šalyje įgyvendinama nuo 2010 m. 2010-2015- m. organizuota 229 tėvų grupių veikla, programą sėkmingai baigė apie 1600 tėvų. Ankstesni moksliniai tyrimai atskleidė, kad 6-12 m. vaikų tėvai STEP programoje išmoksta geriau suprasti savo vaiką, dažniau renkasi demokratinius auklėjimo metodus, vaikų elgesys pradeda atrodyti adekvatesnis (Jonynienė, Kern, 2011, 2014). Visgi rūpesčiai, dėl kurių tėvai nutaria prisijungti prie tėvų grupių, iki šiol analizuoti nebuvo. Šiuo tyrimu siekiama tęsti STEP programos veiksmingumo tyrinėjimus, apžvelgiant sunkumus, dėl kurių tėvai įsijungia į STEP tėvų grupes, ir jų kaitą dalyvavimo grupėse eigoje. [...].