Sveikoje mokykloje – sveiki mokiniai; 4.2
Date |
---|
2014 |
Bibliogr.: p. 89-90
Mokykla yra vieta, visapusiškai ugdanti asmenį: puoselėjanti sveikatą, formuojanti gyvenimo įgūdžius, tarp jų sveikos gyvensenos, plėtojanti veiklą, atsižvelgiant į vaiko raidos ypatumus. LR švietimo įstatyme (2011) teigiama, kad mokykla turi užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką, ugdymo ir mokymo programų vykdymą, geros kokybės švietimą. Sveikos ir saugios aplinkos kūrimas – šiandien viena aktualiausių problemų mokyklose. Tik tokioje mokyklos aplinkoje vaikas gali visapusiškai ugdytis, būti kūrybiškas, iniciatyvus, įgyti psichologinį atsparumą neigiamiems reiškiniams. Yra daug mokslinių duomenų ir straipsnių, įrodančių mokyklos aplinkos veiksnių poveikį mokinių fizinei, protinei, dvasinei ir socialinei sveikatai [1–3]. Ne tik populiarioje, bet ir mokslinėje literatūroje netyla debatai: mokykla blogina ar stiprina mokinių sveikatą [4]. Argumentų randa abi šalys. Iš vienos pusės teigiama, kad per didelis mokymosi krūvis, regos įtampa, sunkios kuprinės, neatitinkantys mokinių ūgio suolai ir kiti veiksniai neigiamai veikia fizinę ir psichinę mokinio sveikatą. Prieštaraujantys šiai nuomonei oponentai teigia, kad prasidėjęs sveikų mokyklų sąjūdis, skiriamas vis didesnis dėmesys sveikos gyvensenos ugdymui, įvairių sveikatos stiprinimo programų įgyvendinimas mokyklose yra rimta atsvara neigiamiems mokykliniams veiksniams, o darni ir sisteminga sveikatos priežiūra mokykloje garantuoja mokinių sveikatos stiprinimą [5–8]. Šalies mokyklose iš tiesų yra tobulinama mokinių sveikatos priežiūra, siekiama padėti mokiniams saugoti ir stiprinti sveikatą, organizuoti ir įgyvendinti ligų ir traumų profilaktikos priemones. Sveikatos stiprinimas vykdomas kuriant sveiką aplinką mokykloje, šalinant rizikos veiksnius, galinčius sukelti ligas. Formuojamas ir teis[...].