Kūrybinio metodo (šokio–judesio) poveikis, taikant ergoterapiją, ikimokyklinio amžiaus autizmą turintiems vaikams
Date Issued |
---|
2015-05-27 |
Bibliogr.: p. 806-807
Įžanga Literatūroje stebima ir nagrinėjama tendencija, jog autizmo atvejų paskutiniais dešimtmečiais registruojama vis daugiau. Statistikos duomenimis, Lietuvoje ir užsienyje 10 000 gimusiųjų tenka 10 vaikų, turinčių autizmo požymių. Greta kitų autizmą koreguojančių gydymo metodų, palčiai taikoma ir ergoterapija. Ergoterapeutai savo užsiėmimuose taiko sensorinės integracijos bei kūrybinius metodus. JAV ypač paplitęs šokio–judesio metodų taikymas ergoterapijoje vaikams, turintiems autizmą. Yra teigiama, kad šokio-judesio metodas yra efektyvus vaikams, turintiems autizmą nuo 4 metų. Tikslas Nustatyti šokio–judesio metodo poveikį, taikant ergoterapiją, ikimokyklinio amžiaus autizmą turintiems vaikams. Uždaviniai 1. Įvertinti autizmą turinčių vaikų socialinius, motorinius ir apsitarnavimo įgūdžius prieš ergoterapiją. 2. Įvertinti autizmą turinčių vaikų socialinius, motorinius ir apsitarnavimo įgūdžius po 1 mėnesio. 3. Nustatyti autizmą turinčių vaikų socialinių, motorinių, apsitarnavimo įgūdžių, kaitą priklausomai nuo taikytos ergoterapijos pobūdžio. Metodika Ištirta 19 vaikų (14 berniukų ir 5 mergaites), Kauno vaikų abilitacijos centre. Vaikai, kurių tėvai savanoriškai sutiko dalyvauti tyrime, buvo atrinkti vadovaujantis šiais kriterijais: vaikai turintys autizmą lengvo, vidutinio ir sunkaus laipsnio, vaikų amžius 5–6 metai. Tyrimo metu vertinta: apsitarnavimas ir socialiniai įgūdžiai – Vaiko negalios vertinimo testu (PEDI), motoriniai įgūdžiai – Bruininks-Oseretsky motorinių įgūdžių testu (BOT-2). Vaikai buvo vertinami prieš ergoterapiją ir po mėnesio. Autizmą turintys vaikai buvo suskirstyti į dvi tiriamąsias grupes. Tiriamosios grupes vaikams (n=10) ergoterapijoje buvo taikytas kūrybiškas šokio–judesio metodas, kontrolinės grupes vaikams (n=9) buvo taikomi įprasti ergoterapijos metodai. Užsiėmim[...].