OSKE organizavimo principai : mokomoji knyga
Author | Affiliation |
---|---|
Other(s) | ||
---|---|---|
Sudarytojas / Compiler |
Date |
---|
2016-12-06 |
Aprobavo Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Medicinos akademijos Medicinos fakulteto taryba 2016-11-25. Protokolas Nr. 43.
ISBN 978-609-460-137-8
Autoriai nurodyti viršelyje ir antraštinio lapo kitoje pusėje
Bibliogr.: p. 54
Dundee universitete objektyvaus struktūrinio klinikinio egzamino (OSCE - angl. objective structured clinical examination) būdą 1972 m. įdiegė dr. R.M. Harden su kolegomis. Dr. R.M. Harden – bendrosios praktikos gydytojas, specializavęsis endokrinologijoje. Vėliau visą savo veiklą skyręs medicininės edukacijos klausimams. Pirmasis dr. M. Harden ir bendraautorių straipsnis spie klinikinės kompetencijos vertinimą paskelbtas 1975 m. Britų medicinos žurnale (Harden et al. "Assessment of clinical competence using objective structured examination", Br Med J, 1975 Feb 22:1 (5955:447-51)). Mūsų komandos mokytoja prof. B. Stray-Pedersen pirmoji Oslo universitete OSCE egzamino formą įdiegė akušerijos-ginekologijos, pediatrijos ir patologinės anatomijos modulyje. Erasmus programos dėka OSKE egzaminą Oslo universitete stebėjo: prof. R. Nadišauskienė (2010 m.), Prof. L. Maleckienė ir prof. J. Buinauskienė (2012 m.), Dr. S. Barilienė bei doc. L. Vaidelienė (2013 m.). 2013 m. liepos mėn. prof. B. Stray-Pedersen vedė seminarą apie OSCE egzaminavimo organizavimą LSMU (Lietuvos sveikatos mokslų universitete). Nuo 2013 m. rugsėjo mėn. LSMU studentai OSCE egzaminu vertinami po akušerijos-ginekologijos, neonatologijos, laboratorinės medicinos ir radiologijos modulio. O - Objektyvus. Visi studentai egzaminuojami: vienodose stotelėse; sprendžiama vienodas užduotis; vertinami tų pačių vertintojų. S - struktūrinis. Kiekviena stotelė turi labai specifinę užduotį, kuri pateikiama ir vertinama vienodai. K - Klinikinis. E - Egzaminas. Skirtas įvertinti teorinėms žinioms ir praktiniams įgūdžiams. [...].