Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12512/101819
Hiperaktyvumo sutrikimą turinčių vaikų motorinių gebėjimų kaitos, taikant kaniterapiją, vertinimas
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Hiperaktyvumo sutrikimą turinčių vaikų motorinių gebėjimų kaitos, taikant kaniterapiją, vertinimas
Other Title
The evaluation of motor skills’ changes of children with hyperactivity disorder when applying Dog-Assisted therapy
Advisor
Other(s)
Smalinskaitė, Rūta | |
Extent
66 p.
Thesis Defence Date
2017
Abstract (lt)
Darbo tikslas: Įvertinti vaikų turinčių hiperaktyvumo sutrikimą gebėjimų kaitą vertinat prieš kaniterapijos taikymą, po 5 ir po 10 kaniterapijos užsiėmimų. Pasirinktam darbo tikslui įgyvendinti buvo iškelti šie uždaviniai:
- Įvertinti vaikų, turinčių hiperaktyvumo sutrikimą, smulkiąją motoriką prieš ir po kaniterapijos taikymo.
- Įvertinti vaikų, turinčių hiperaktyvumo sutrikimą, stambiąją motoriką prieš ir po kaniterapijos taikymo. Tyrimas buvo vykdomas Kauno vaikų gerovės centre „Pastogė“ 2016 m. balandžio, gegužės ir birželio mėnesiais. Įstaigų vadovai bei tiriamieji bei jų globėjai buvo supažindinti su tyrimo eiga ir tikslais, gauti raštiški globėjų sutikimai. Tyrime dalyvavo 11 ikimokyklinio amžiaus vaikų, gyvenančių vaikų gerovės centre „Pastogė“ arba namuose su globėjais. Vaikai buvo atrinkti pagal tai, kurie turėjo hiperaktyvumo, elgesio ar emocijų sutrikimus. Tiriamų amžius buvo 4-6 metai. Tyrimo metodai: Testavimai buvo atlikti tris kartus, prieš kaniterapijos taikymą, po 5 ir po 10 kaniterapijos užsiėmimų. Visi testavimai ir kaniterapijos užsiėmimai vyko tose pačiose patalpose. Stambiosios motorikos vertinimui buvo naudotasi Bruininks-Oseretsky testu, juo vertinti stambiųjų motoriniai įgūdžiai (statinė ir dinaminė pusiausvyra, šoklumo ir kamuolio valdymo įgūdžiai). Smulkiajai motorikai vertinti buvo taikomi testai panaudojant kaištukų lentą „Peg purdue board“ ir Bruininks-Oseretsky testai (dinaminė rankos koordinacija, rankos judesių miklumas ir abipusė rankų koordinacija). Kaniterapiniai užsiėmimai su vaikais daugiausiai buvo žaidimų forma, jų metu vaikai atliko jiems paskirtas užduotis ir individuliai paskirtą laiką jie leido su šunimis (juos šukavo, klausėsi širdies plakimo, „gydė“, duodavo šunims komandas, maitino, jais rūpinosi ir pan.).
Išvados:
- Po penkių kaniterapijos užsiėmimų, ikimokyklinio amžiaus vaikams su hiperaktyvumo sutrikimu pagerėjo tik bendras smulkiosios motorikos įgūdžių vertinimas, o po dešimties užsiėmimų pagerėjo šie smulkiosios motorikos įgūdžiai: viršutinės galūnės judesio greitis, abipusė ir vienpusė rankų koordinacija.
- Įvertinus stambiosios motorikos gebėjimus nustatėme, kad po dešimties kaniterapijos užsiėmimų pagerėjo ikimikyklinio amžiaus hiperaktyvių vaikų pusiausvyra ir šoklumas.
Abstract (en)
Thesis objective: to evaluate motor skills’ changes of children with hyperactivity disorder assessing results before Dog-Assisted therapy application, 5 and 10 classes after Dog-Assisted therapy.
The following aims were targeted in order to accomplish the chosen objective:
- To evaluate the fine motor of children with hyperactivity disorder before and after Dog-Assisted therapy application.
- To evaluate the gross motor of children with hyperactivity disorder before and after Dog-Assisted therapy application. The research was conducted at the center of Kaunas’ children welfare “Pastogė” in 2016 during the months of April, May and June. Superiors of the center, participants and their care-takers were introduced with the process and purpose of the research, written care-takers’ consents were also obtained. There were 11 pre-school aged children participating in the research, either living at the center of children welfare “Pastogė” or at home with their care-takers. Children were selected focusing on those with hyperactivity, behavior or affective disorders. Participants were aged 4 to 6 years old. Research methods: tests were taken three times: before Dog-Assisted therapy application, after 5 and 10 classes of Dog-Assisted therapy. All of the testing and Dog-Assisted therapy classes took place in the same building. Bruininks-Oseretsky test was used for the gross motor evaluation, using this test the gross motor skills (static and dynamic balance, jumping and ball-handling skills) were assessed. Dog-Assisted therapy activities with children were the most in games form, during activities children had individually appointed time. During this time they was assigned to do appointed tasks (comb, heard the heartbeat, "treating", gave commands for dogs, fed, cared for them, and so on.).
Conclusions:
- After five Dog-Assisted therapy classes, pre-school age children with hyperactivity disorder have improved only a general assessment of fine motor skills, and after ten activities, have improved fine motor skills: upper limb motion speed, one-side and mutual hand coordination.
- The assessment of gross motor skills found that after ten session Dog-Assisted therapy improved pre-school age hyperactive children balance and jumping.
Publisher
Lietuvos sveikatos mokslų universitetas
Other Identifier(s)
id-22359771
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access
File(s)