LSMU medicinos studentų ir rezidentų vakcinacijos nuo hepatito B tyrimas
Recenzentas / Reviewer | |
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Aistė Mikalauskaitė. LSMU medicinos studentų ir rezidentų vakcinacijos nuo hepatito B tyrimas. Darbo tikslas: nustatyti priežastis, lemiančias sprendimą atsisakyti arba nebaigti vakcinacijos nuo hepatito B, tarp LSMU medicinos studentų ir rezidentų. Darbo uždaviniai: 1. Nustatyti bei palyginti kaip nepasiskiepiję ir nebaigę skiepų kurso LSMU studentai ir rezidentai vertina vakcinaciją nuo hepatito B. 2. Nustatyti priežastis, dėl kurių studentai ir rezidentai nesiskiepija arba nebaigia vakcinacijos nuo hepatito B kurso. 3. Palyginti nepasiskiepijusių ir nebaigusių skiepų kurso LSMU studentų ir rezidentų žinias apie hepatitą B. Tyrimo metodai: Moksliniam tyrimui atlikti pasirinktas kokybinio tyrimo tipas. Tyrime dalyvavo: LSMU medicinos studentai ir rezidentai, atsisakę nemokamos vakcinacijos, taip pat nebaigę nemokamos vakcinacijos nuo hepatito B kurso. Elektroniniu būdu išsiųstos 172 anketos, iš kurių pilnai užpildytos sugrįžo 157 anketos. Surinkti duomenys apdoroti ir analizuoti SPSS 20,0 programiniu statistinių duomenų analizės paketu. Kokybinių požymių nepriklausomumo hipotezės tikrinamos naudojant chi kvadrato (χ2 ) kriterijų ir 95 proc. pasikliautinuosius intervalus. Rezultatuose gauti skirtumai buvo laikomi statistiškai reikšmingais, jei klaidos tikimybė (p) mažesnė už 0,05. Tyrimo rezultatai: Iš 172 anketų sugrįžo 157. Anketos atsako dažnis: 93 proc. atsisakiusių skiepytis grupėje ir 89 proc. nebaigusiųjų vakcinacijos tiriamųjų grupėje. 73 proc. respondentų trūksta duomenų apie vakcinacijos programas. Dalinai pasiskiepiję studentai ir rezidentai statistiškai reikšmingai (p<0,05) palankiau vertina vakcinaciją nei atsisakę vakcinacijos. 61 proc. tiriamųjų atsisakė skiepytis, nes mano, kad neužsikrės hepatitu. 67 proc. dalinai skiepytų asmenų nespėjo užbaigti vakcinacijos projekto metu, 57 proc. pažymėjo nepatogią vietą, 41 proc. - netinkamą laiką. Iš 8 pateiktų klausimų apie hepatitą į 7 – 8 (labai geros žinios) teisingai atsakė 75 proc. atsisakiusiųjų skiepytis ir 86 proc. nebaigusiųjų vakcinacijos. Tyrimo išvados: 1. Tyrimo metu nustatyta, kad dalinai pasiskiepiję studentai ir rezidentai palankiau vertina vakcinaciją nuo hepatito B ir jos naudą, nei atsisakę skiepytis. 2. Nustatyta, kad pagrindinė priežastis, dėl kurios atsisakoma skiepytis yra vyraujanti nuomonė tiriamųjų tarpe, kad jie neužsikrės hepatitu B. Priežastys dėl kurių studentai neužbaigė vakcinacijos nuo hepatito B kurso: nespėjo pasiskiepyti programos metu ir nepalanki vakcinacijos vieta. 3. Daugiau nei trijų ketvirtadalių tiriamųjų LSMU studentų ir rezidentų žinios apie hepatitą B yra vertinamos kaip labai geros
Aistė Mikalauskaitė. Hepatitis B vaccination among students and residents of LUHS. Aim: To determine the reasons why students and residents of LUHS refused or failed to complete the hepatitis B vaccination. Goals: 1.To determine and compare how students and residents of LUHS who are unvaccinated and failed to complete vaccination course assess benefits of hepatitis B vaccination. 2. To determine the reasons why students and residents do not vaccinate or fail to complete hepatitis B vaccination course. 3. To compare the knowledge among students and residents of LUHS who are not vaccinated and failed to complete the vaccination course. Methods: Qualitative research method was chosen for a study. Students and residents of LUHS who refused to get a free vaccination and failed to complete vaccination course participated in a study. 172 questionnaires was sent electronically, 157 was fully completed. The collected data was processed and analyzed with SPSS 20.0. Qualitative evidence of the independence of the hypothesis was tested using chi-square (χ2) criteria and 95% confidence interval. Results were considered statistically significant if the error probability (p) of less than 0.05. Research results: 172 questionnaires was sent electronically, 157 was fully completed. Questionnaire response rate: 93% of students and residents who refused to vaccinate and 87% who failed to complete the hepatitis B course. 73% of respondents lack of data on vaccination programs. Partially vaccinated students and residents statistically significantly (p<0.05) assessed benefits of hepatitis B vaccination more positively than students and residents who refused to get a vaccination. 61% of participants refused to vaccinate because of belief that they do not become infected by hepatitis B. 67% of partially vaccinated persons did not have time to complete free vaccination program, 57 % – noted an unfavorable vaccination place, 41% – an improper time. 75 % of participants who refused vaccination and 86 % who failed to complete vaccination knowledge of hepatitis B was evaluated as a very good. Research conclusions: 1. Partially vaccinated students and residents of LUHS assessed benefits of hepatitis B vaccination more positively than students and residents who refused to get a vaccination.2. The main reason why students and residents of LUHS refused to vaccinate is their prevailing opinion that they will not be infected by hepatitis B. Other reasons why students and residents failed to complete the course are that they did not have time to vaccinate during the program and an unfavorable vaccination place. 3. Knowledge of hepatitis B was evaluated as a very good for more than three quarters of students and residents of LUHS