Ar mobiliosios programėlės skatina jaunuolius rūpintis savo emocine ir fizine būkle?
Author | Affiliation | |
---|---|---|
Date |
---|
2020-05-20 |
Įvadas. Jaunuoliai ankstyvame amžiuje susiduria su emocinės savijautos problemomis ir nepakankamu fiziniu aktyvumu. Mobiliosios programėlės gali būti patrauklus įrankis sprendžiant šias problemas. Tikslas. Įvertinti jaunuolių mobiliųjų telefonų programėlių naudojimosi ypatumus ir jų stebėseną mėnesio laikotarpiu. Medžiaga ir metodai. Atliktas žvalgomasis tyrimas. Taikyta intervencija orientuota jaunuolių sveikatai palaikyti ir gerinti. Tyrimo metu tarp 11 klasės moksleivių išbandytos trys programėlės, skirtos emocinei savijautai gerinti ir fiziniam aktyvumui skatinti. Analizuoti moksleivių mobiliųjų programėlių naudojimosi ypatumai tyrimo pradžioje ir po 30 dienų. Statistinė duomenų analizė atlikta naudojant neparametrinius metodus. Rezultatai. Mobiliosiomis programėlėmis, skirtomis sveikatai, moksleiviai naudojosi nuo 12 metų, aktyviausiai įsitraukdami tarp 14–16 metų amžiaus. Aktyviau šiomis programėlėmis naudojosi merginos. Jaunuoliai prieš ir po tyrimo dažniau rinkosi naudoti programėles fiziniam aktyvumui skatinti. Vaikinai geriau nei merginos vertino savo emocinę savijautą, o fizinė sveikata ir gyvensena tarp lyčių nesiskyrė. Išmaniųjų programėlių naudojimas nepriklausė ir nuo bendros jaunuolio sveikatos ir gyvensenos. Moksleiviai nebuvo linkę naudoti išmaniųjų programėlių skirtų emocinei savijautai gerinti – dauguma jaunuolių atkrito pirmosiomis žvalgomojo tyrimo dienomis, kadangi programėlės jų nuomone buvo nenaudingos ir dažniausiai buvo vertinamos neigiamai. [...].
Background. Adolescents face important emotional well-being and physical inactivity challenges. Mobile applications can be an easy and attractive tool to tackle these problems. Aim. Assessing the peculiarities of mobile applications experience and use during one month. Materials and methods. An exploratory study was conducted with the focus on health promotion among adolescents. Three mobile applications for emotional well-being and physical activity were tested among 11th grade students. Experience of mobile applications use at the beginning and after 30 days were analyzed. Statistical analysis was performed using non-parametric methods. Results. Health-oriented mobile applications use starts by age 12, with the most active involvement from 14 to 16 years. Girls used mobile applications more actively. Among adolescents, the mobile health-oriented applications were more used for physical activity than other purposes. Boys rated their emotional well-being better than girls, while self-reported physical health and lifestyle did not differ by gender. The mobile applications use was not associated with adolescents overall health and lifestyle. Students were not very keen to use mobile applications to improve their emotional well-being. Consequenly, most students dropped out in the first days of the exploratory study because they felt the application as useless and unnecessary. Conclusion. 1. Mobile applications are most actively used by schoolchildren between the ages of 14 and 16, especially among girls. 2. The mobile applications use does not relate to self-reported physical state, emotional well-being or lifestyle. 3. Students more actively use mobile applications for physical activity while the applications for emotional well-being are considered as less important.