8–10 metų vaikų savivertės ir kūrybingumo sąsajos dailės terapijos procese
Author | Affiliation | |
---|---|---|
Vilniaus dailės akademija | ||
Sadauskienė, Donata | Vilniaus dailės akademija | |
Tyrimo pagrindimas. 8–10 metų vaikams iškyla nemažai bendravimo problemų. Stipriausias šio amžiaus tarpsnio vaikų poreikis – noras būti pripažintam bendraamžių, jis galimai nustelbia kūrybinės saviraiškos poreikį (Jonynienė, 2013). Vidinė žmogaus disharmonija, išryškėjanti jaunesniojo mokyklinio amžiaus tarpsniu, vėliau gali sukelti emocinių, elgesio ir mokymosi problemų, socialinę dezadaptaciją (Juknienė, 2005). Galima daryti prielaidą, kad žema savivertė mažina kūrybinės saviraiškos poreikį, o dailės terapijos užsiėmimai turėtų padėti stiprinti asmens savivertę ir kūrybiškumą. Tyrimo tikslas – nustatyti ir įvertinti 8–10 m. vaikų savivertės ir kūrybingumo sąsajas dailės terapijos procese. Uždaviniai – nustatyti: 1) 8–10 m. vaikų savivertės lygį; 2) 8–10m. vaikų kūrybingumo lygį prieš dailės terapiją ir po jos. Klausimas: kaip tarpusavyje siejasi tyrimo metodų analizės duomenys? Metodai. Tyrimas mišrus. Taikytas tyrėjos V.Oaklander (2014) sudarytas savivertės testas, E.E.Tunikʼo kūrybingumo metodika, formaliųjų elementų analizė, atvejo analizė ir grupinė dailės terapija, kurią sudarė 10 užsiėmimų. Rezultatai. Savivertės testo rodikliai parodė, kad tiriamosios grupės savivertė yra vidutinė. Kūrybingumo pokytis po dailės terapijos programos yra statistiškai reikšmingas (p< 0,05). Formaliųjų elementų analizės ir atvejo analizės rodikliai parodė teigiamą dailės terapijos poveikį tiriamųjų grupei. Išvados. Savivertės ir kūrybingumo teigiama dinamika, nustatyta remiantis formaliųjų elementų ir atvejo analizės metodikomis, parodė, kad dailės terapija yra paveiki stiprinant 8–10m. vaikų savivertę ir keliant jų kūrybingumo lygį. [...].
Background. Children between the ages of 8 and 10 have communication problems. The strongest need of this age is the desire to be recognized by peers, which possibly overshadows the creative needs of self-expression (Jonynienė, 2013). The inner disharmony of a person, which becomes apparent at the younger school age, may later be more important and lead to emotional, behavioural and learning problems, as well as social disadaptation (Juknienė, 2005). We can assume that in case of low self-esteem and low creative needs for self-expression art therapy sessions could help strengthen a person’s self-esteem and creativity.Research aim. The aim of the study was to identify and evaluate links between 8–10-year-old children’s self-esteem and creativity in the process of art therapy. Objectives of the research: 1.To determine 8–10-year-old children’s self-esteem. 2. To determine 8–10-year-old children’s creativity before and after art therapy. Research question: 1. How do the data of the analysis of research methods relate to each other? [...].