Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12512/114453
Options
Dienos socialinės globos centruose teikiamų paslaugų kokybės vertinimas senyvo amžiaus lankytojų artimųjų požiūriu
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Dienos socialinės globos centruose teikiamų paslaugų kokybės vertinimas senyvo amžiaus lankytojų artimųjų požiūriu
Other Title
Evaluation of the Quality of Services Provided in Day Care Centres for Elderly from the Perspective of Caretakers
Author
Petkevičiūtė, Deimantė |
Advisor
Other(s)
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Vitkus, Linas | Komisijos narys / Committee Member |
Extent
80 p.
Date Issued
2022-06-07
Abstract
Darbo tikslas. Įvertinti dienos socialinės globos centruose teikiamų paslaugų kokybę senyvo amžiaus lankytojų artimųjų požiūriu.
Uždaviniai. 1. Nustatyti senyvo amžiaus lankytojų artimųjų nuomonių ryšį apie teikiamų paslaugų kokybę su socialiniais ir demografiniais rodikliais. 2. Išanalizuoti veiksnius, lemiančius senyvo amžiaus lankytojų artimųjų nuomonę apie teikiamų paslaugų kokybę. 3. Palyginti senyvo amžiaus lankytojų artimųjų nuomonę apie teikiamų paslaugų kokybę tarp skirtingų apskričių.
Metodika. Tyrimo objektas - dienos socialinės globos centruose teikiamų paslaugų kokybė senyvo amžiaus lankytojų artimųjų požiūriu. Tiriamasis kontingentas - trijų dienos socialinės globos centrų 63 senyvo amžiaus lankytojų artimieji, atsako dažnis 84 proc. Tyrimo metodas - kiekybinis tyrimas, anoniminė anketinė apklausa. Statistinė duomenų analizė atlikta naudojant SPSS 27.0 programinės įrangos paketą ir Microsoft Office programų paketą. Taikyta Spirmeno koreliacija, Chi kvadrato (χ2), Mano-Vitnio, Kruskal-Wallis kriterijai, tiesinė regresija.
Rezultatai. Aukštąjį universitetinį išsilavinimą turintys asmenys statistiškai reikšmingai rečiau teigė, kad artimojo centre praleidžiamo laiko užtenka, nei respondentai su profesiniu išsilavinimu (p<0,05). Respondentų, turinčių Alzheimerio liga sergančius artimuosius, pasitenkinimas paslaugomis buvo mažesnis (p<0,05). Respondentų paslaugų vertinimą stipriai lemia pasitikėjimas darbuotojais (p<0,05) ir asmens sveikatos priežiūra (p<0,05). Kauno apskrities dienos socialinės globos centrų bendrąsias socialines paslaugas, laisvalaikį, užimtumo bei maitinimo paslaugas respondentai statistiškai reikšmingai vertino palankiau nei Vilniaus apskrities (p<0,05).
Išvados. Respondentai su aukštuoju universitetiniu išsilavinimu reikšmingai rečiau teigė, kad artimojo centre praleidžiamo laiko užtenka, nei respondentai su profesiniu išsilavinimu. Turėjimas Alzheimerio liga sergantį artimąjį lėmė mažesnį pasitenkinimą paslaugomis ir paslaugų atitikimą lūkesčiams. Svarbiausiais veiksniais, lemiančiais geresnį lankytojų artimųjų centrų vertinimą, laikomi pasitikėjimas darbuotojais ir asmens sveikatos priežiūros paslaugos. Kauno apskrities centrai reikšmingai geriau vertinti dėl suteiktų bendrųjų socialinių paslaugų, laisvalaiko, užimtumo ir maitinimo paslaugų nei Vilniaus apskrities.
Raktiniai žodžiai. Dienos socialinės globos centras, senyvo amžiaus asmuo, kokybė.
Uždaviniai. 1. Nustatyti senyvo amžiaus lankytojų artimųjų nuomonių ryšį apie teikiamų paslaugų kokybę su socialiniais ir demografiniais rodikliais. 2. Išanalizuoti veiksnius, lemiančius senyvo amžiaus lankytojų artimųjų nuomonę apie teikiamų paslaugų kokybę. 3. Palyginti senyvo amžiaus lankytojų artimųjų nuomonę apie teikiamų paslaugų kokybę tarp skirtingų apskričių.
Metodika. Tyrimo objektas - dienos socialinės globos centruose teikiamų paslaugų kokybė senyvo amžiaus lankytojų artimųjų požiūriu. Tiriamasis kontingentas - trijų dienos socialinės globos centrų 63 senyvo amžiaus lankytojų artimieji, atsako dažnis 84 proc. Tyrimo metodas - kiekybinis tyrimas, anoniminė anketinė apklausa. Statistinė duomenų analizė atlikta naudojant SPSS 27.0 programinės įrangos paketą ir Microsoft Office programų paketą. Taikyta Spirmeno koreliacija, Chi kvadrato (χ2), Mano-Vitnio, Kruskal-Wallis kriterijai, tiesinė regresija.
Rezultatai. Aukštąjį universitetinį išsilavinimą turintys asmenys statistiškai reikšmingai rečiau teigė, kad artimojo centre praleidžiamo laiko užtenka, nei respondentai su profesiniu išsilavinimu (p<0,05). Respondentų, turinčių Alzheimerio liga sergančius artimuosius, pasitenkinimas paslaugomis buvo mažesnis (p<0,05). Respondentų paslaugų vertinimą stipriai lemia pasitikėjimas darbuotojais (p<0,05) ir asmens sveikatos priežiūra (p<0,05). Kauno apskrities dienos socialinės globos centrų bendrąsias socialines paslaugas, laisvalaikį, užimtumo bei maitinimo paslaugas respondentai statistiškai reikšmingai vertino palankiau nei Vilniaus apskrities (p<0,05).
Išvados. Respondentai su aukštuoju universitetiniu išsilavinimu reikšmingai rečiau teigė, kad artimojo centre praleidžiamo laiko užtenka, nei respondentai su profesiniu išsilavinimu. Turėjimas Alzheimerio liga sergantį artimąjį lėmė mažesnį pasitenkinimą paslaugomis ir paslaugų atitikimą lūkesčiams. Svarbiausiais veiksniais, lemiančiais geresnį lankytojų artimųjų centrų vertinimą, laikomi pasitikėjimas darbuotojais ir asmens sveikatos priežiūros paslaugos. Kauno apskrities centrai reikšmingai geriau vertinti dėl suteiktų bendrųjų socialinių paslaugų, laisvalaiko, užimtumo ir maitinimo paslaugų nei Vilniaus apskrities.
Raktiniai žodžiai. Dienos socialinės globos centras, senyvo amžiaus asmuo, kokybė.
Aim of Study. To evaluate the quality of services provided in day care centres for elderly from the perspective of caretakers.
Objectives. 1. To determine the relation between opinion of elderly clients’ caretakers about the quality of provided services and social and demographic indicators. 2. To analyse the factors that determine the opinion of elderly client’s caretakers about the quality of provided services. 3. To compare the opinion of elderly clients’ caretakers about the quality of provided services between different counties.
Methods. The object of the research - the quality of services provided in day care centres for elderly from the perspective of caretakers. The contingent of research - 63 caretakers of elderly clients of 3 day care centres, response rate 84%. Research method - quantitative study, anonymous survey. Statistical data analysis was performed using SPSS 27.0 program package and Microsoft Office program package. The Spearman correlation, Chi-squared, Manno-Whitney, Kruskal-Wallis tests, linear regression was used for analysis.
Results. Persons with higher university education statistically significantly less often stated that relatives’ time spent in the center is sufficient than the respondents with vocational education (p<0.05). Respondents who had relatives with Alzheimer’s disease had lower satisfaction with services and personal health care (p<0.05). The evaluation of services is strongly determined by respondents’ trust in employees (p<0.05) and personal health care services (p<0.05). The general social services, leisure, activities and catering services of Kaunas County Day care centers were statistically significantly more favorable rated than centers of Vilnius County (p<0.05).
Conclusions. Respondents with higher university education less often stated that the time spent in the center is sufficient than the respondents with vocational education. Having a relative with Alzheimer’s has resulted in less satisfaction and met expectations in services. Trust in staff and health care cervices especially determine better caretakers’ evaluation of the centers. Kaunas county centers were significantly better rated for general social services, activities and catering services.
Key words. Day care centre, elderly person, quality.
Objectives. 1. To determine the relation between opinion of elderly clients’ caretakers about the quality of provided services and social and demographic indicators. 2. To analyse the factors that determine the opinion of elderly client’s caretakers about the quality of provided services. 3. To compare the opinion of elderly clients’ caretakers about the quality of provided services between different counties.
Methods. The object of the research - the quality of services provided in day care centres for elderly from the perspective of caretakers. The contingent of research - 63 caretakers of elderly clients of 3 day care centres, response rate 84%. Research method - quantitative study, anonymous survey. Statistical data analysis was performed using SPSS 27.0 program package and Microsoft Office program package. The Spearman correlation, Chi-squared, Manno-Whitney, Kruskal-Wallis tests, linear regression was used for analysis.
Results. Persons with higher university education statistically significantly less often stated that relatives’ time spent in the center is sufficient than the respondents with vocational education (p<0.05). Respondents who had relatives with Alzheimer’s disease had lower satisfaction with services and personal health care (p<0.05). The evaluation of services is strongly determined by respondents’ trust in employees (p<0.05) and personal health care services (p<0.05). The general social services, leisure, activities and catering services of Kaunas County Day care centers were statistically significantly more favorable rated than centers of Vilnius County (p<0.05).
Conclusions. Respondents with higher university education less often stated that the time spent in the center is sufficient than the respondents with vocational education. Having a relative with Alzheimer’s has resulted in less satisfaction and met expectations in services. Trust in staff and health care cervices especially determine better caretakers’ evaluation of the centers. Kaunas county centers were significantly better rated for general social services, activities and catering services.
Key words. Day care centre, elderly person, quality.
Publisher
Lietuvos sveikatos mokslų universitetas
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access