Akušerijos studentų profesinio identiteto vertinimas
Date |
---|
2017-03-17 |
ISBN 978-9955-18-940-4.
Bibliogr.: p. 36
Teorinių ir praktinių studijų metu formuojasi asmens profesinis identitetas. Veiksniai ir sąlygos susijusios su profesiniu identitetu lemia studentų motyvacijos lygi studijų metu. Ypač svarbi akušerių profesinė motyvacija siekiant išlaikyti specialistus akušerijos profesijoje. Studentai, rinkdamiesi profesiją, pirmiausiai turi suvokti savo asmenybės santykį su pasirinktos profesijos objektu. Tikslas – įvertini akušerijos studentų profesinį identitetą jų pačių požiūriu. Metodika. Atliktas kiekybinis tyrimas, naudojant profesinio identiteto išreikštumo skalę. Tyrime dalyvavo visi LSMU akušerijos programos studentai (atsako dažnis 78,6 proc.). Duomenų analizės metodas – statistinė ir aprašomoji duomenų analizė (SPSS 20 for Windows, MS Excel 2011). Tyrimui atlikti buvo gautas LSMU Bioetikos centro leidimas Nr. BEC-KS(M)-137. Rezultatai. Tyrimo duomenys atskleidė, kad daugiau nei du trečdaliai respondentų džiaugėsi, kad priklauso akušerių profesijai ir nesigėdija prisipažinti, kad studijuoja akušerijos programoje. Didžioji dalis akušerijos programos studentų tvirtai apsisprendę dirbti akušeriais bei įsivaizduoja save dirbančiais šioje profesijoje ir po 10 metų. Mūsų tyrimo duomenys atskleidė, kad statistiškai reikšmingai dažniau akušerijos programos II kurso studentai lyginant su kitais kursais teigė, kad būti akušeriu ir priklausyti šiai profesijai yra svarbu. Analizavome ar studentai džiaugiasi akušerijos profesijos pasirinkimu. Tyrimo duomenys atskleidė, kad deja, statistiškai reikšmingai dažniau pirmo kurso studentai lyginant su kitų kursų studentais teisindavosi aplinkiniams, kad pasirinko šią profesiją. Tuo tarpu, aukštesnių kursų studentai statistiškai reikšmingiau dažniau didžiavosi pasirinkta profesija. Savo tyrime norėjome sužinoti ar akušerijos studentai jau jaučiasi tikrais profesijos atstovais ir ar palaiko tvir[...].