Akušerijos studijų programos studentų ir jų praktikos mokytojų tarpusavio santykiai klinikinio mokymosi metu
Date |
---|
2017-03-17 |
ISBN 978-9955-18-940-4.
Bibliogr.: p. 35
Akušerijos specialistų ruošimas Lietuvoje vyksta dviejose institucijose: Lietuvos sveikatos mokslų universitete ir Kauno kolegijoje. Pagrindinis akušerių rengimo tikslas - paruošti studentus profesiniam gyvenimui, išugdant savybes ir įgūdžius, reikalingus norint tapti savo darbą gerai išmanančiu profesionalu. Šiam būsimų akušerių rengimo tikslui pasiekti svarbus yra klinikinis mokymas(is). Vienas svarbiausių teigiamos klinikinio mokymo(si) aplinkos aspektų yra santykių tarp mokytojo ir globotinio užmezgimas. Tikslas - išnagrinėti akušerijos studijų programos studentų ir jų praktikos mokytojų tarpusavio santykius klinikinio mokymo(si) metu. Metodika. Atliktas kiekybinis tyrimas, taikant apklausos metodą. Naudota standartizuota anoniminė anketa „Klinikinės mokymosi aplinkos skalė“. Anketą sudarė 43 klausimai, iš kurių 8 klausimais vertinta akušerijos studentų ir jų praktikos mokytojų santykiai. Tyrimas atliktas Lietuvos sveikatos mokslų universitete ir Kauno kolegijoje 2016 m. birželio – spalio mėn. Tyrime dalyvavo: Lietuvos sveikatos mokslų universiteto bakalauro dieninių studijų akušerijos programos 1-4 kurso bei Kauno kolegijos akušerijos programos 1-3 kurso studentai (N=125). Atsako dažnis - 100 proc. Rezultatai. Vertinant akušerijos studentų ir jų praktikos mokytojų tarpusavio santykius nustatyta, kad šios grupės teiginių įverčių vidurkis buvo 3,96 balo iš 5. Sugrupavus duomenis apie studentų amžių į dvi grupes paaiškėjo, kad 22 metų bei vyresni studentai savo santykius su praktikos mokytoju vertino geriau nei jaunesni jų kolegos (atitinkamai, vertinimo vidurkiai – 4,22 ir 3,87 balo, p<0,05). Pastebėta, kad studentų ir praktikos mokytojų santykių vertinimas reikšmingai skyrėsi, atsižvelgiant į skyrių, kuriame akušerijos studentas atliko praktiką. Geriausiai savo santykius su praktikos mokytoju vertino studentai, kurie p[...].