Skirtingų sveikatos stiprinimo fiziniais pratimais programų efektyvumo priešmokyklinio amžiaus vaikų motoriniams gebėjimams įvertinimas
Date |
---|
2017-12-08 |
ISBN: 978-9955-15-518-8.
Tezių knygoje pateiktos tezės buvo recenzuotos vieno mokslinio recenzento. Individualios tezės išlieka jų pateikėjų intelektualine nuosavybe. Tezių autoriai atsako už tezių kalbos taisyklingumą ir stilių.
Bibliogr.: p. 36
Įvadas. Priešmokyklinis amžius yra vienas svarbiausių vaikų raidos tarpsnis. Tuo metu organizme vyksta intensyvūs sistemų persitvarkymai. Jau priešmokykliniame amžiuje nustatomas nepakankamas ir nekokybiškas fizinis aktyvumas, kuris sąlygoja įvairių fizinių rodiklių pajėgumo prastėjimą [1]. Mokslininkai teigia, kad vaikai aktyviai turi praleisti vidutiniškai dvi valandas per dieną, tačiau geriausių rezultatų pasiekiama taikant individualaus ar diferencijuoto ugdymo užsiėmimus nedidelėse grupelėse [1,2]. Tyrimo tikslas - įvertinti priešmokyklinio amžiaus vaikų motorinių gebėjimų kaitą taikant sveikatos stiprinimo fiziniais pratimais programą. Tyrimo metodai ir organizavimas. Tyrimas pradėtas vykdyti gavus LSMU bioetikos centro leidimą. Tyrimas atliktas 2017.05.10 – 2017.06.10, dviejuose Kauno darželiuose. Tyrime dalyvavo 16 priešmokyklinio amžiaus vaikų, kurie buvo paskirstyti į dvi grupes po 8. Kiekvienoje grupėje dalyvavo po 5 mergaites ir 3 berniukus, kurių amžius buvo 5 – 6 metai. Pirmajai grupei nebuvo taikyta speciali pratimų programa, o fiziškai aktyviai laiką jie praleisdavo kasdieniuose užsiėsimuose, kurie vyko darželyje: valanda aktyvaus laisvo laiko lauke, kartą savaitėje apsilankymas baseino treniruotėje, dukart savaitėje kiekvienas pasirinktinai lankė šokių, futbolo ar karate užsiėmimus. Antrosios grupės tiriamiesiems buvo taikyta 10-ies užsiėmimų specialiųjų pratimų programa. Programos metu buvo taikyta individualūs ir grupiniai užsiėmimai įtraukianti įvairius lavinamuosius pratimus, kurie buvo pateikti žaidimo forma, diferencinio ugdymo metodu. Tiriamieji buvo vertinami prieš ir po visos pratimų programos. Motoriniai gebėjimai buvo vertinami adaptuotu testų rinkiniu, kuris sudarytas iš dešimties užduočių, įtraukiančių: dinaminės ir statinės pusiausvyros, šoklumo, koordinacijos, manipuliacinių gebėjimų v[...].