Sensorinės integracijos sutrikimų įtaka vaikų, sergančių autizmu, savarankiškumo įgūdžių vystymuisi
Author | Affiliation |
---|---|
Repšaitė, Viktorija | |
Date |
---|
2009-10-02 |
Bibliogr.: p. 259-260
Vaikystės autizmas pagal Tarptautinės statistinės ligų ir sveikatos problemų klasifikacijos 10 redakciją yra priskiriamas įvairiapusių raidos sutrikimų grupei, kuriai būdingi aktyvaus ir adekvataus socialinio bendravimo sunkumai, kalbos sutrikimai, ribotas stereotipinis besikartojantis elgesys ir interesų ratas. Daugelis autorių pažymi, jog vaikams, kuriems diagnozuotas vaikystėje autizmas, būdingi ir ryškūs sensorinės integracijos sutrikimai. Pažymima, jog šių vaikų reakcijos į dirgiklius (garsus, vaizdus, skonį, judesius) nėra adekvačios ir statistiškai patikimai skiriasi nuo sveikų vaikų reakcijų. Jasmine, Couture, McKinley ir kt. nustatė, kad tarp ikimokyklinio amžiaus autizmu sergančių vaikų neadekvačių reakcijų į dirgiklius ir kasdienės veiklos sutrikimų egzistuoja stiprus koreliacinis ryšys. [...].
The aim of the research. To evaluate whether sensory integration disorders influence the development of the independence skills of autistic children. Methods. The research was carried out in 2008 in Klaipėda's special basic school "Svetliacioj". 18 children - 6 girls (33 %) and 12 boys (66 %) - having autism and learning in this particular school took part in the research. There were 3 children having light degree of severity of autism (16.7 %), 5 children having medium degree of severy of autism (27,8 %) and 10 children having hard degree of severity of autism 55,66 %). The average of the age of the group under research was 12.3 years. Children were examined using the skills evaluation scheme for autistic children recommended by the authors Ivoskuviene R. and Balciunaite J. The disorders of sensory integration were evaluated according to the questionner for evaluating the sensory integration disorders prepared by Balzer-Martin L.A. [...].